Red-E
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
Op 29 april 2009 11:07:06 schreef pros:
Tussendoortje:Een ding om de gezondheidstoestand van m'n UPS te controleren.
@pros:
even een vraag je... Hoe monteer jij die druktoets zo netjes achter je frontplaat?
(neem aan dat de rooie stip een druktoets is
)
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Dat ziet er zo uit:
Bij de UPS-monitor is de polyester-folie vervangen door dun karton. Daardoor moet er wel iets harder gedrukt worden.
Red-E
Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||
@jordi,dikke proffisiat met die kilowatter,doet me denken aan de versterkers die ik bouwde begin jaren 80.
Wie kent ze nog,de vario reeks van opperman(B190 vario 150),met een beetje aanpassen,zwaardere trafo en elko's,andere eindtransistoren vermogen van zo'n 2 x 200 watt op 8 ohm.
Jammer genoeg geen foto's van.
Wel geen zelfbouwproject,maar toch volledig moeten nazien en herstellen,geen kapotte eindtrappen,wel ventilator sturing en inschakelvertraging in de frut.En moeten zuiver maken,zat volledig vol met stof.
Heeft 10 jaar dienst gedaan in een bioscoop!
Chameleon s-1400 2 x 350 watt op 8 ohm,speelt nog zeer krachtig en zuiver.
Is maar 5 cm hoog en weegt 10 kg!
foto1
foto2
foto3
foto4
foto5
OOk de andere projecten,echt grensverleggend.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Pros,
Misschien een tip:
Ik heb hier een soort kunststofpapier, dat ik in de VS heb gekocht om landkaarten op af te drukken. (Topografisceh dienst v.d. staat Utah)
Ik denk dat het Tyvex of zoiets is. Een print met een inktjet is dan gelijk watervast. Ook met een laserprinter is er op te drukken.
Prijs voor 50 vel dubbel letter (11"×17") Kostte me $39,95.
Niet echt goedkoop, maar voor het goede doel....
[url=www.igage.com]iGage mapping corp.[/url]
Het is ook nog eens vormvast (<1% krimp).
Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
@transtube: bedankt:)
Die chameleon ziet er ook bijzonder uit, leuk zo'n platte ringkern. De elco's staan volgens mij wel flink bol.
het klopt wel dat er diodelasers zijn die dat doen, daar heb ik er genoeg van en ik wou is wat anders (diodes zijn zo saai als wat) hier kan je teminste nog aan sleutelen.
Verdeer is een diodelaser van dit vermogen en deze kleur al gouw rond de 16000 euro, en dit heeft me dat lang niet gekost.
In de woonkamer gebruik ik hem liever niet dan staan de gordijnen nogal snel in de fik 
ja ik dacht eerst dat ze opgeblazen waren,maar ze zijn nog tiptop,waarschijnlijk een beetje uitgezet van de warmte.
Versterker is getest op een stel zware luidsprekers in een zaal,en hij gaf nog goed van katoen.
Ik zoek echter wel een schema zoals jij hebt van die kilowatt amp,en eventueel ook de printen tegen betaling.
Ik heb hier een ecler pam 1400 met een opgeblazen eindtrap, 14 mosfet ter ziele gegaan en nog wat onderdelen,ik heb echter geen zin meer om hem te herstellen,maar wel iets anders erin waar ik een schema van heb.
De ecler heeft een voedingsspanning van ook 2 x 90 volt.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Holy my, wat gaan ze weer smerig hard hier zeg!
Electrogek, man man, wat kan je met zo'n kanon? Ook voor feestjes zoals Jordi? Met zo'n buis kan je bijna een 747 uit de lucht schieten. Of kan ook dienen als inbrekerbeveiliging: je spiegelt die straal een paar maal over en weer door een deuringang, diegene die toch inbreekt komt in stukjes binnen... 
Zonder rook of mist en al zo'n groene priem, dat zegt veel.
Op 11 mei 2009 22:52:41 schreef Jordi:
[...] Dan moet je m'n fotocollectie van m'n drive-inn show komen bekijken:p. Sommigen hier kennen nog wel de good old W-bins, van stage-accompany. Ik had de versie met 18" JBL sublaag. Dat draaide op deze amp.
W-bin (lees wee-bin), tzal nog nie zijn, die zijn zeker gekend, een in W gevouwen ontwerp. Ik wist echter niet van de link met Stage Accompany, die zullen dat ontwerp ook toegepast hebben, maar waarschijnlijk niet uitgevonden hebben. Dat ontwerp draait al jaren mee. Een 18 inchje erin...
Enne, kortsluitwikkelingen leggen op zo'n ringkern, das te begrijpen dat 2.5mm² smelt als boter, op het werk ook al eens bezig geweest aan puntlassertjes, die hebben ook zo'n secundaire wikkeling alleen een beetje dikker, een koperen wikkeling van 500mm²... Die stromen zijn echt niet kinderachtig, 5...6 kA voor een kleintje is een eitje.
@Unexisted, das ook zeer mooi, en daar kruipt ongetwijfeld uren aan software ontwikkeling is, mooi!
Het begint bij mij weeral te kriebelen als ik zie met wat ze hier allemaal bezig zijn.
- - big bang - -
Jordi
Ik zoek echter wel een schema zoals jij hebt van die kilowatt amp
Ik zou zeggen: neus hier eens rond http://www.geocities.com/pa_schematics/schematics.html
[Bericht gewijzigd door Jordi op (29%)]
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
Op 11 mei 2009 22:51:19 schreef Electrogek:
4 watt argon lasertje:
damn, dat is nog eens een big ass laser.
hoe kom je aan al die spullen?
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 12 mei 2009 15:02:35 schreef transtube:
Die link had ik al,maar die ligt er blijkbaar uit!Sorry, Service Temporarily Unavailable.
Sorry, new GeoCities accounts are no longer available.
After careful consideration, we have decided to close GeoCities later this year. We'll share more details this summer. For now, please sign in or visit the help center for more information.
Project marantz,weg met die vervelende stk's!
Ombouw marantz(aangekocht defect voor 5 euro),stk's weg en vervangen door twee lm3886.
Andere trafo,orginele gaf te veel spanning voor de lm's.
Elko's vervangen door twee van hogere waarde 8200µF.
Printje met de lm's komt uit een home cinema van philips.
(afgezaagt tot twee stuks en herbedraad,zitten er normaal vijf op).
Resultaat weer een goed spelende versterker.
Zie enkele pics.
pic
pic
pic
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Lekker hoor, 1000 Watt op een W-bin met een 18 inch JBL voor het sublaag.
Alleen de omschrijving beukt mijn ingewanden al
, laat staan dat de omgeving in takt blijft.
Beste hagdos, lekker compact! Maar hoe wou je de boel gaan koelen als je ic helemaal in het midden tegen een elco aanzit?
Jordi
Als beloofd hier de 300W amp. Hierop heb ik qua netheid wat beter m'n best gedaan, temeer omdat ie pas helemaal gerefurbished is. Nieuwe bedrading, nieuwe torren enz...
Voorkant, in dezelfde trend als de 1000watter:
Binnenkant, bovenaan de eindtrappen, links de elco's (2x 22.000uF / 63V), midden de trafo (625VA - 5Kg), rechts de DC-protectie met clip-detectie, rechtsonder de PWM-sturing voor fans obv ptc in koelblok (laatst erbij gemaakt, maakte me teveel herrie in koude toestand), onder de pwm sturing zit nog de inschakelvertraging voor trafo.
Close-up van een eindtrapje:
Achterkant mag niet ontbreken!:
oja de gegevens:
Werkspanning: +/- 55V
Op testbank: 2x 300W @ 4ohm.
Gewicht: heu, stuk minder als de 1000W;)
Nu weer verder met iets digitaals:p
Ok, genoeg versterkerzooi 
Ik heb ook niet stilgezeten en aangezien de gloeilamp in m'n nachtlampje zijn laatste flitsje licht gegeven heeft... Heb ik in Eksel 50 witte leds gekocht, en 16 daarvan in een led lamp gezet.
De onderste print is de voedingsprint: printtrafo 12v (12x 1.4 = 16.8v en op de ledprint staan telkens 4 leds in serie , elke string heeft ongeveer 14v en +- 20 mA nodig.
De voedingsprint waar (op heel korte sporen van 1.5mm dik) de 230 op zit is uiteraard goed beveiligd tegen aanraking en vonken door er met een hetelijmpistool over te gaan en plexiglas eronder te steken.

Op de 3e foto langs rechts is te zien dat de ledjes heel zwakjes branden, dat komt door een leeglopende afvlakelco. Ik kan er nog een smd (heb maar 1.5 mm plaats onder de ledprint) bleederdje overzetten, maar ik vind het wel een leuk effect.
De bovenste afstandshouders
gaan er nog af en worden vervangen door M3 moertjes.
Ik ben maar van het idee als nachtlamp te gebruiken afgestapt, veeeeeel te veel licht : ik kan er met gemak een deel van de living mee verlichten 
Jordi
Nu ik toch bezig ben, iets digitaals.
Ik zag een leuk behuizingkje bij Farnell 1511158, en ik dacht, daar moet ik wat mee doen...
Dus heb ik er een RC-5(X) afstandsbediening-tester in gemaakt. Handig want dit heb ik nodig voor een groter project, waar ik binnenkort wat over kan melden.
Dit is naar goed voorbeeld van Frits Kieftenbelt, echter volledig naar eigen smaak herschreven in oshonsofts PIC simulator IDE.

Binnenkant, met een 16F628/648 (kan t niet zien op foto, damn moet ie weer open, ik gebruik die dingen door elkaar), 1x16 LCD, TSOP1836, en de 9V batterij.
Ik druk daar op de TV standby-toets, wat systeemcode 0 is en commandocode 12. Blijft zo'n 2sec in beeld, alvorens weer op een nieuw bericht te wachten.
De eenvoudige achterkant, met RC-5 bericht op scope.
Is dit nu een getrokken shot?:):
De software is nog uitbreidbaar (duh), en op termijn moet hier ook nog RC-6 detectie in komen.
Al met al een handig kastje voor in de pocket!