Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik heb zelf een Jerker als normaal bureau, ik kende de tussenplank nog niet maar die is in dit geval zeker erg handig. Wel vind ik de constructie toch wat gammel aandoen. Als ik er op klim schudt hij toch wel een beetje, dus voor zware apparaten zal het misschien ook niet helemaal goed gaan. Ik zou uiteindelijk liever voor iets met 4 poten gaan.
christiaan-elektro
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
ik heb ook 2 van de jerker tafels inclusief de extra legplank. je kan die legborden los kopen. je kan ze monteren op de bestaande tafel , of je kan de bijgeleverde extenties gebruiken om de vertikale poten hoger te maken.
de legbordne zijn heel stevig. onder houten plank zijn immers 2 stalen buisprofielen aangebracht.
er is ook een monitorvlak te krijgen. dit is niets anders dan een vierkant legbord op een arm die kan roteren. heel leuk om soldeerstation op te zetten. je kan het nader scharnieren of ui tde weg duwen.
je kan de jerker zelf steviger maken door het achterbord niet op de standaard plaats maar lager te monteren.
een kabelgoot ( zo ene met vingers ) doet daar wonderen.. ja kan dat volprakken met eurosnoeren. je hebt maar te grabbelen als je power nodig hebt.
ik weet niet of de jerker nog in het ikea gamma zit ... ik denk dat het verdwenen is ...
Op 4 mei 2009 20:50:04 schreef christiaan-elektro:
hoelang gaat het nog duren voordat ikea hem CO gaat noemen?
In Engeland zal die tafel geen jerker heten 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Tja, ik dacht dat het aan mij lag..
Overigens heeft Frederik er iets van weg, maar niet met die ronde 'inham' en misschien ook minder diep.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 4 mei 2009 21:13:43 schreef free_electron:
ik weet niet of de Jerker nog in het ikea gamma zit ... ik denk dat het verdwenen is ...
Tegenwoordig heet deze de Frederik.
Op 4 mei 2009 18:48:38 schreef ik P.V.:
met of zonder vloerbedekking of metmultiplex ik kwijl nog steeds
zolang je maar geen vlekken maakt 
Naar de accessoires had ik nog niet echt gekeken.
De rijplaten ga ik onderling ook nog verbinden. Alhoewel de kans groot is dat er 2 stoelen bij komen.
Op 4 mei 2009 18:32:37 schreef MAH:
mooie ruimte zo!
persoonlijk had ik gewoon volle platen multiplex oid genomen. dat is wat dieper. vooral omdat je ook nog met het schuine dak zit.Nu is het nog keurignetjes
Is de bedoeling dat het ook redelijk netjes blijft.
Heb je wel eens een werkblad en alles zelf gemaakt ? Ik heb nu een Customoplossing voor me huidige hobbykamer. Kastenwand in een hoek, met werkblad er voor. Ik had geen zin meer in het helemaal zelf iets in elkaar zetten.
De breedste(80cm) delen van het buro staan tegen de rechte wanden. Het smalle(60cm) verbindingsdeel is ruimte waar wat randapparatuur komt te staan. Printer, scanner, etc.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
jup, ik heb dat zelf gedaan met een werkblad. dat zit ook onder een schuin dak en toen dacht ik wat algemene ruimte te winnen door er een stuk uit te zagen. achteraf stom omdat nu altijd de apparatuur naast het werkstuk moet staan..
Ik heb na het zagen gewoon een bovenfrees erlangs gehaald voor een mooi randje.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 4 mei 2009 21:56:57 schreef MAH:
jup, ik heb dat zelf gedaan met een werkblad. dat zit ook onder een schuin dak en toen dacht ik wat algemene ruimte te winnen door er een stuk uit te zagen. achteraf stom omdat nu altijd de apparatuur naast het werkstuk moet staan..
Ik heb na het zagen gewoon een bovenfrees erlangs gehaald voor een mooi randje.
IK heb nog wel zitten rekenen of ik weer een eigenbaksel zou neer zetten. Maar als je materiaal mee gaat rekenen en ook dat je toch een hoop tijd bezig bent om het in elkaar te zetten, had ik liever een complete nette oplossing.
Op 4 mei 2009 21:35:51 schreef Henry S.:
[...]
In Engeland zal die tafel geen jerker heten
Toch wel ...
http://wadias.in/site/arzan/blog/ikea-makes-social-commentary/
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 4 mei 2009 21:13:43 schreef free_electron:
de legbordne zijn heel stevig. onder houten plank zijn immers 2 stalen buisprofielen aangebracht.
Mij tordeert dat ding iets te makkelijk... Maar ik zal te hoge eisen aan meubilair stellen zeker 
er is ook een monitorvlak te krijgen. dit is niets anders dan een vierkant legbord op een arm die kan roteren. heel leuk om soldeerstation op te zetten. je kan het nader scharnieren of ui tde weg duwen.
je kan de jerker zelf steviger maken door het achterbord niet op de standaard plaats maar lager te monteren.
een kabelgoot ( zo ene met vingers ) doet daar wonderen.. ja kan dat volprakken met eurosnoeren. je hebt maar te grabbelen als je power nodig hebt.ik weet niet of de jerker nog in het ikea gamma zit ... ik denk dat het verdwenen is ...
Handige tips. Ik ben bang dat hij er inderdaad uit is. De Frederik ziet er op het eerste gezicht toch iets anders uit, maar misschien zijn er varianten.
Jochem
Op 4 mei 2009 19:25:34 schreef Jochem:
Dat zit toch ook wel heeeel gezellig ingepakt zo
Noem het maar te krap, een beetje meer werk oppervlak was wel eens handig af en toe.
Op 4 mei 2009 20:30:01 schreef Technojunk:
Wat heb je in de buis staan aan de linkerkant? IC voetjes?
Jup, en ic's in stang.
Op 4 mei 2009 20:35:06 schreef maartenbakker:
Wel vind ik de constructie toch wat gammel aandoen. Als ik er op klim schudt hij toch wel een beetje, dus voor zware apparaten zal het misschien ook niet helemaal goed gaan.
Heb je al eens bekeken van voor een hefboom dat is ? Niet zo vreemd dat hij met 60+ kilo een beetje scheef gaat 
Ik ben wel nieuw hier,maar lees toch al wat jaren het wel en wee van de forum bezoekers.
Daarom wil ik toch eens gebruik maken van het forum,en mijn (bescheiden)werkplek eens tonen.
Meestal werk ik aan versterkers,en naar audio gaat de meeste intresse.
Met deze ook dank aan de vele posters,ik heb er al veel baat aan gehad.(vooral schema's en uitleg)
Jeroen
Moderator
Ik heb eindelijk m'n hobbykamer ingericht als werkstek.
(klik voor grotere versie)
Toch wel een vooruitgang sinds de vorige werkplaats...
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
@transtube: Jij werkt veel aan zware eindtrappen, een variac is voor jou een must.
@jeroen: mooie voeding, is dat de 3A of 5A versie? Zodra m'n salaris weer binnen is bestel ik er ook één.
Jochem
@ Jordi,ooit een variac gehad,enkele jaren geleden was ik van plan met de hobby te stoppen,heb toen veel verkocht(test-apparaten onderdelen,enz).
Toch opeens weer zin gekregen om te rommelen met elektronica.
Ik werk wel eens aan zware eindtrappen,tegenwoordig vervang ik alles wat silicium is(gezien de kosten als het nog waarde heeft),kwestie van zekerheid.
Jeroen
Moderator
Op 14 mei 2009 10:10:22 schreef Jordi:
@jeroen: mooie voeding, is dat de 3A of 5A versie?
Dit is de 3A versie. Ik ben er erg tevreden mee.
Op 14 mei 2009 10:57:40 schreef Jochem:
Mooi stekje Jeroen! Maar eh, staan die kastjes los of zitten ze aan de muur geschroefd?
Ze zitten aan de muur geschroefd. Dat was nog niet zo makkelijk, want volgens mij zijn die dingen redelijk scheef. Ik heb nog wat moeite moeten doen om ze enigzins waterpas te krijgen.
Jochem
Ja, had ik ook last van. Je moet ze een beetje 'zetten' als je er meerdere naast elkaar hebt hangen.
Tipje van flipje, schroef een plaat MDF tegen de muur en hang daar je kastjes tegenaan.
Dat lijnt heel wat makkelijker uit, en je muur ziet er niet uit alsof er iemand met een mitrailleur bezig geweest is als je de kastjes weer weg haalt.