op de link zie ik geen foto's...

2) je zou er een ferriet kerntje kunnen in schuiven, dat heeft invloed
3) afhankelijk e, hoeveel zakken ze bij welke belasting? heb je 3V nodig of eerder iets hoger?
4) NiCd en NiMH batterijen vind je bijna overal, de blokker of zo vind je nog NiCd(vervangers voor die in de tuinlampen van daar), voor de rest is het meestal NiMH
5) penlight, is dat AA? in serie ga je de spanning verhogen, parallel de totale capaciteit... meestal heeft het geen nut, want ofwel heb je de spanning niet, ofwel kan je de stroom niet leveren die nodig is om de batterijen deftig op te laden
6) als je de spanning omhoog wilt, dan moeten ook de zonnecellen groter worden...
7) http://www.leds-buy.nl/ misschien?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]

HotReneke,

ik heb alle componenten (spoel, weerstanden, witte led en NiCd batterijen) gekocht bij Davotronics in Oudenaarde

In de SMDShop verkoop ik zowel de PR4403 als ook allerlei spoeltjes.

Vervelend, als de batterij leeg raakt begint de installatie te knipperen. De LED's branden even, gaan uit, en springen na een tijdje weer aan.

Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Nieuwe batterij?

De minimale spanning waarmee de PR4403 opstart is ±0,9V.
Onder de 0,7V schakelt ie af.

Je batterij is bijna leeg, je trekt stroom en de spanning van de batterij daalt nog iets verder.
Gevolg IC schakelt uit. Er wordt dan geen stroom meer getrokken waardoor de batterij zich herstelt en IC start weer op. Dit gaat dan eindeloos door, totdat je batterij echt onder de startup spanning zit.

Je kan het spoeltje aanpassen zodat er minder stroom gaat lopen en het langer duurt voordat de batterij onder de minimale spanning zit.
Op de lange duur blijft het effect echter het zelfde.

Op 21 mei 2009 07:10:40 schreef HotReneke:
Vervelend, als de batterij leeg raakt begint de installatie te knipperen. De LED's branden even, gaan uit, en springen na een tijdje weer aan.

Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Ik heb net hetzelfde voorgehad.
Hoe heb ik dat nu weer opgelost?????

Haja, een andere batterij genomen.
Nadien heb ik het niet meer gehad. Dus ik vermoed dat het aan de batterij lag (zoals Hugo Welther al aangaf). Deze die ik gebruikte toen het knippereffect zich voordeed was een oude batterij.

Misschien een grotere hysteresis in het ontladingsbeschermingscircuit?

hoi

Ik ben ook al een tijdje bezig met een toplicht voor een boot met 1 zonnecel en een 8 tal witte ledjes
zonnecel levert in de volle zon 4,5 volt en 350mA
zou ik deze schakeling daar ook voor kunnen gebruiken??

en ik was nog even aant kijken bij conrad maar die hebben de PR4403 niet.

Gr coenraad

over welke schakeling heb je het? over die vanop de eerste pagina?

mss moet je een eigen topic starten of zo

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (63%)]

hoi

ja sorry vergeten bij te zetten

maar ik bedoel de de PR4403 schakeling

Daar kan je die ledjes toch zo aan hangen?
Elke led een weerstandje en dan de hele boel parallel.

oke alleen zit je waarschijnlijk met het probleem dat je accu groter moet

Ik heb zelf ook van die tuinsetjes ( zo een kikker die in de avond zelf aangaat d.m.v 1 led ) heb hem open gemaakt daar worden 2 S8050's gebruikt met wat weerstandjes en een diode en natuurlijk het zonnepaneeltje....ziet er heel simpel uit.

http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/WINGS/S8050.pdf

Op 21 mei 2009 09:52:25 schreef Tidak Ada:
Misschien een grotere hysteresis in het ontladingsbeschermingscircuit?

Kun je hier iets meer over vertellen?
Nu de wintermaanden naderen verandert het naambord na een uurtje schemer in een flikkerlicht....

Zie hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Hysteresis

Nog twee toverwoorden: Smitt-trigger en comparator.

Zie verder het commentaar van Hugo Welter.

Zie hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Hysteresis
Nog twee toverwoorden: Smitt-trigger en comparator.
Zie verder het commentaar van Hugo Welter.

Jammer, als eletronica analfabeet zocht ik meer een kant- en klare oplossing.

Ik wil deze topic oprakelen. Ik zoek nml. een oplossing voor het knippereffect van de PR4403 schakeling als de batterij leeg begint te raken. In de zomer brand hij de hele nacht. In de winter is het om 20:00 uur al disco.

Hebben jullie hier ook last van? Hebben jullie een praktische oplossing?

Gr,
rene