het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

De ervaring leert dat in de grote bakken met P-buizen erg vaak andere buizen zitten.
Zo ben ik wel eens een setje EL34's en wat EM afstemogen tegengekomen (EM4, EM34 etc.) welliswaar gebruikt maar gaven nog erg veel licht :)

zonder prutsen kom je nergens!
joopv

Golden Member

Per vandaag in de aanbieding bij Aktion NL:
NiMH oplaadbare AA cellen per blister van 2 stuks van Duracell ActiveCharge, voor slecht 1,89 (normale prijs ca. 7,5 euro)

Dit zijn de nieuwe generatie low-self-discharge NiMH's zoals ook bekend van Sanyo (Eneloop), Varta (Ready2Use) en nog wat andere merken.

Met deze cellen worden oplaadbare accu's ook bruikbaar voor alle zaken waar je normaal gewone alkaline's in zou gebruiken, zoals afstandsbedieningen, klokken, de zaklantaarn die in de meterkast hangt enz.

In Belgie heeft de Action deze aktie ook maar die is volgens de folder / website a.s. woensdag afgelopen.

www.action.nl
www.action.be

Met deze cellen worden oplaadbare accu's ook bruikbaar voor alle zaken waar je normaal gewone alkaline's in zou gebruiken, zoals afstandsbedieningen, klokken, de zaklantaarn die in de meterkast hangt enz.

geven deze NiMH batterijen dan 1.5V?

Tidak Ada

Golden Member

Waar vind ik Akion NL? Met google kom ik op een Automatiseringsbedrijf......

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Nee de spanning is eveneens 1,2V. Het grote verschil met de ouderwetse NiMH cellen is het feit dat deze cellen nauwelijks uit zichzelf leeglopen.

Een normale NiMH of NiCd cel verliest binnen een paar weken na het laden al snel de helft van de lading (zelfontlading). Deze nieuwe generatie NiMH's bevatten 1 jaar na het laden nog altijd 70-80% van de lading. Dat maakt ze veel bruikbaarder voor heel veel toepassingen waarin je nu nog alkalines zou gebruiken.

Dat de spanning 1,2V is ipv 1,5V maakt in de praktijk niks uit - een goed ontworpen apparaat geeft het pas op als de batterijspanning rond de 1V per cel gezakt is.

Tidak Ada

Golden Member

Op 3 augustus 2009 15:23:50 schreef Etherfreak:
Moet denk ik action.nl zijn.

Dat is juist die Automatiseerder :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Tidak Ada

Golden Member

Net gevonden via 'Bing' Schrijf dan ook geen kaas als er cees moeten staan >:)

Weet iemand hoe het zit met laden van die dingen? een gewone NiCad lader? en wat is de capaciteit?
Ik heb een cameratje, dat acculadingen vreet, dus dan zou het handig zijn.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 3 augustus 2009 15:47:14 (12%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

in Belgïe 1.99 euro :-)

hebben ze ook mooi zonnepaneel voor kleine 10 euro

joopv

Golden Member

Op 3 augustus 2009 15:45:45 schreef Tidak Ada:
Net gevonden via 'Bing' Schrijf dan ook geen kaas als er cees moeten staan >:)

Weet iemand hoe het zit met laden van die dingen? een gewone NiCad lader? en wat is de capaciteit?
Ik heb een cameratje, dat acculadingen vreet, dus dan zou het handig zijn.

Je kunt ze gewoon laden met een normale NiMH/NiCd lader.

De AA capaciteit is 2000mAh en voor AAA 800mAh. Dat zijn normale capaciteiten voor deze cellen, misschien wat minder dan de ouderwetse cellen (2500-2800mAh) maar deze zijn gewoon veel praktischer voor de meeste toepassingen. Die 2800mAh gevallen moet je echt opladen vlak voordat je ze gaat gebruiken b.v. als je een dagje uit gaat.

Ik heb er ondertussen een stel gehaald en ze liggen nu op de pijnbank (intelligente lader).

Tidak Ada

Golden Member

Lidl komt met een microscop met video occulair.
Dit occulair zou te gebruiken zijn in combinatie met een stereomicroscoop om belden op een schem weer te geven (niet in stereo natuurlijk)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Die microscoop is wel aardig, ook de haakse slijper houder is wel cool.

ik, vond die lazer waterpas ook wel interresant er uit zien 5 euro is niet veel

mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl

Vanaf volgende week bij de lidl:
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090817.p.Boormachinestandaa…

Boormachinestandaard. Geen idee of het een degelijk dingetje is maar ziet er wel aardig uit.

Correct me if I'm wrong!

Ik heb bij de lidl zo'n boorstandaard vorig jaar gekocht, maar hij is niet precies genoeg om printjes oid te boren.

http://forums.slickdeals.net/showthread.php?t=1505729

Sinds Juni hebben IEEE-leden toegang tot MSDNAA. Voor $12.50 (aanbieding tot en met morgen) krijg je dus toegang tot _alle_ Microsoft producten. Ook bijvoorbeeld Windows 7.

Sommige scholen hebben dit zelf ook geregeld maar als dat niet het geval is kan je het nu zelf, via IEEE.

http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx

Je school moet daar tussen staan. Ik weet de voorwaarden voor het lid worden van IEEE niet precies.
Bij de TU in Eindhoven in ieder geval: Elektro/Informatica/Natuurkunde/Industial Design (volgens die SchoolSearch link)

Edit: Je kan natuurlijk ook gewoon lid worden als je geen student/leraar meer bent, volgens mij heb je dan ook gewoon toegang.

joopv

Golden Member

Op 3 augustus 2009 14:16:06 schreef joopv:
Per vandaag in de aanbieding bij Action NL:
NiMH oplaadbare AA cellen per blister van 2 stuks van Duracell ActiveCharge, voor slecht 1,89 (normale prijs ca. 7,5 euro)

Dit zijn de nieuwe generatie low-self-discharge NiMH's zoals ook bekend van Sanyo (Eneloop), Varta (Ready2Use) en nog wat andere merken.

Met deze cellen worden oplaadbare accu's ook bruikbaar voor alle zaken waar je normaal gewone alkaline's in zou gebruiken, zoals afstandsbedieningen, klokken, de zaklantaarn die in de meterkast hangt enz.

In Belgie heeft de Action deze aktie ook maar die is volgens de folder / website a.s. woensdag afgelopen.

www.action.nl
www.action.be

Ik zag dat deze NiMH AA en AAA cellen ook na de aktieperiode nog steeds verkrijgbaar zijn voor 2,49 per blister van 2 stuks.

Dat is nog steeds echt reuzegoedkoop voor deze cellen. Normale prijs is 7 tot 9 euro per 2.

Tidak Ada

Golden Member

Ik was ze volgens mij ergens op de site van Duracell tegengekomen vooe Eur 4,95 per set. Halve prijs bliftechter goedkoop.... :)

Overigens kon ik alleen nog maar AAA batterijen bij Action (BoZ) krijgen. Die zijn er inderdaad nog steeds. Ik moet echter een zwik AA (Penlites) hebben

Waar haal jij ze?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Hier in Eindhoven noord waren beide soorten nog op voorraad.

Op samenkopen.net organiseer ik samen met iemand anders een Arduino / Freeduino actie.

De Arduino en Freeduino producten zijn tegen zeer lage prijzen te kopen, dit omdat er een minimale marge op zit (eigenlijk alleen de verzendkosten vanuit Italie).

Zo kost de Arduino Duemilanove 328 normaal 26.18, maar is in deze actie, maar 20.29!

zojuist mail gekregen van LabVIEW.

Ze geven gratis seminars voor LabVIEW, toegang is gratis, maar het aantal personen is wel gelimiteerd.

http://sine.ni.com/nievents/app/overview/p/eventId/32578/site/nie/coun…

Misschien interessant voor sommigen :-)

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Ik heb altijd al een betaalbare PCI FPGA kaart willen hebben.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28896

Ik zie een MAX, RAM en een Cyclone chip op de fotos. Geen storage. Zouden ze via de MAX een configuratie voor de Cyclone "downloaden"?

Dat is natuurlijk heel interessant als FPGA co-processor...

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten