Ja, graag het oude uiterlijk terug!
Dit nieuwe uiterlijk leest een stuk moeilijker. Waar dat hem precies in zit... tja.
Mogelijk doordat er minder ruimte in het midden is voor de eigenlijke informatie waar het om gaat. Daar krijg je links en rechts bredere blokken voor terug maar daar zie ik het voordeel niet van.

Als ik op "meer topics..." klik krijg ik een scherm waarin alle woorden onderstreept zijn, dat maakt het misschien ook minder overzichtelijk.

Op 11 augustus 2009 19:17:22 schreef eagle987:
AARGH :)
ik heb per ongeluk geklikt op een instelling om de rechterbalk weg te laten, hoe krijg ik die terug?

Dan moet je even de cookies van Circuits Online weggooien (in Firefox kan het per stuk, dan moet je cookie co_low_reso hebben).

Ik zie een probleempje met een [ code ]-blok, zoals hier, onderaan
Bij lange regels krijg je geen blok van 2 schermen breed (wat prima is), maar wat buiten de standaard-breedte van het blok valt, verdwijnt in het niets. Dat is minder.

D'r zit verdorie een scroll-ding onder. Ik heb niets gezegd... :-)

Browser = firefox
Scherm = 1280 x 1024 (en niet kleiner dan 1024 x 768, zoals circuits.online denkt)

@eagle987: die rechter blok aan de linkerkant lijkt me prima.

De conservatieven zijn tegen, de progressieven voor. Waar heb ik dat nog gehoord :)

wat mss ook handig kan zijn(na het terugkomen van de ledjes :p) is dat je als je op het forum lees en zo, dat de bovenbalk automatisch op 'forum' gaat en niet op algemeen, in het linkermenu gebeurd dit al door een pijltje er bij te zetten ;)

Lijkt op Tweakers.

Ik vind het wel strak, maar ik vind al dat witte niet zo mooi, het is een beetje te wit voor mijn gevoel. Iets meer accenten met kleuren had wel gemogen.

Op 11 augustus 2009 19:30:56 schreef pros:
Scherm = 1280 x 1024 (en niet kleiner dan 1024 x 768, zoals circuits.online denkt)

Er wordt gekeken naar de grootte van het browservenster, en niet de schermresolutie, dus ik neem aan dat je niet fullscreen browsed (of iets van een geschiedenis/bookmarks balk open hebt staan)?

Vond het oude om de één of andere reden beter te lezen, maar goed, kwestie van wennen denk ik.

Pluspunt voor de syntax highlight voor tekst tussen code tags!
Zou nog mooier zijn als ieder de syntax kleuren naar eigen inzicht kon instellen (nu zijn de syntax kleuren bijv. anders dan op www.picbasic.nl)

Denk ook een kwestie van layout en ergonomie. Juist doordat er behalve dat ook aan gewend moet worden is het nu nog lastig zeggen. Ik heb al eerder gezegd dat het waarschijnlijk een ramp is voor slechtzienden en dat het voor mij als goed ziende onnodig veel drukker en onoverzichtelijker oogt. Dat eerste zal niet veranderen, over dat tweede mag je me over 1 of 2 weken nog eens lastigvallen als ik tijd heb gehad om te wennen, maar ik vrees het ergste.

De enige boven twijfel verheven verbeteringen die ik tot nu toe heb gezien zijn de kolommen update tracker en gebruikersstatus. Voor de layout vrees ik dat ik me aansluit bij de mensen die graag willen kunnen kiezen tussen de oude en de nieuwe (en als we toch bezig zijn tussen een custom stylesheet voor goldmembers zoals op tweakers ook schijnt te kunnen).

Over tweakers gesproken, kijk uit dat we die niet achterna willen lopen om het achternalopen. Zij een nieuwe layout (best te doen), wij ook een nieuwe layout (twijfelachtig).

Zoals altijd ben ik weer een tijdje aan het lezen in van allerlei topics, maar raak maar niet gewend aan de layout. Op een of andere manier verdwijnen de berichten naar de achtergrond. Alsof de inhoud een bijzaak is en het design de hoofdzaak. Kan het moeilijk beschrijven. Een paar andere fora`s zoals ZBA en een MF waar ik regelmatig even een kijkje neem oogt ineens extreem rustig aan de ogen na een bezoekje CO.
Terwijl MF nou niet een van de meest rustige layouts heeft. Nogmaals stel ik de moeite van de mods erg op prijs, maar hoop dat er wel het een en ander gaat veranderen, zou erg jammer zijn als het leesplezier er minder op wordt.

Op 11 augustus 2009 19:51:25 schreef Jeroen:
Er wordt gekeken naar de grootte van het browservenster, en niet de schermresolutie, dus ik neem aan dat je niet fullscreen browsed (of iets van een geschiedenis/bookmarks balk open hebt staan)?

Bookmarks, idd. Met alle navigatie-blokken links ziet het er prima uit.
Ik wil nu al het oude uiterlijk niet meer terug! :-)

Doe mij het oude maar teug. Nu zit ik op een kinderlijk forum met allerlei overbodig toeters en bellen.

Hier doe je een autist GEEN plezier mee. Ik haat veranderingen.

Jaaa! Alles links! Woehoe!
Dit reageer boxje zou ik wel onderaan ieder topic willen zien :)

@modjes, de about pagina moet aangepast worden ;)

[Bericht gewijzigd door Boeip op (22%)]

Ik heb net even al die verlopende kleurblokjes met AdBlockPlus uitgezet en dat ziet er echt heel strak en gelikt uit! Op die manier is het nieuwe design echt helemaal top!

Ik wil nu al niet meer terug.

In de eerste plaats vind ik de nieuwe layout een goede verbetering. maar net als zovelen erg onrustig leesbaar. Dit komt door het toegepaste lettertype "Trebuchet MS. Dit is zeer gedrongen en daardoor moeizaam leesbaar.

Ik heb met de Firebug plugin gekeken hoe het eruit zou zien met het lettertype "Verdana", en het geheel wordt opeens een stuk rustiger. Hier een schermshot: http://www.meettechniek.info/extern/co-layout-verdana.png

Eigenlijk moet je jezelf de tijd gunnen, er aan te wennen. Pas dan kan je een objectieve vergelijking met de oude layout maken.

Nu nog de mogelijkheid om LaTeX te gebruiken. Of is dat idee afgevoerd?

Freddy:
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit!

De nieuwe layout is dik in orde. Proficiat restylers. Het is gewoon eens eventjes wennen.

OK... Even wennen, dat dan weer wel...
Maar goed, het gaat.
Er zijn ergere dingen als de stap van Win98SE naar WinXP en weer door naar Vista.
Hoewel je daar min of meer de keuze hebt

Zijn de opties verder niet veranderd?

jaaa freddy, verdana is veel beter
mods :D
en vista doen we niet aan
maybe 7 als die veel beter is

Hier gaat het wel, maar op mijn mobieltje gooit hij de Forumtracker, Update tracker en navigatievensters over het hele beeld. De eerste topics op het topic overzicht zijn daardoor niet te lezen.

Op 11 augustus 2009 20:42:20 schreef riktw:
jaaa freddy, verdana is veel beter
mods :D
en vista doen we niet aan
maybe 7 als die veel beter is

Haha, heb 7 al een tijdje op een test laptop thuis draaien. Als je vista een drama vind, installeer 7 dan ook maar niet.
Draai XP en met de classic look, it'ers hebben het over het algemeen niet zo op kinderlijke layouts. Vind persoonlijk de layout van CO ook niet denderend. Beetje te funky, te graag mee (moeten) willen met de Microsoft layout (Vista, Win7).

Op 11 augustus 2009 20:32:58 schreef Technojunk:
Freddy:
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit!

Tsja het nieuwe lettertype is niet zo vlot te lezen als het oude. Ik zou graag een optie zien waarmee je dit zou kunnen instellen. Zo als het nu geworden is ben ik er ook niet 1-2-3 positief over...

Heel wat commentaar en ook het meest recent dus laat mij mijn mening over het nieuwe ontwerp ook eens verkondigen.

Qua ontwerp:
+ Vernieuwende header en algemeen ontwerp
- Lijkt sprekend op standaard bulletin boards met dezelfde snoepachtige iconen
- Ik was de oude website gewend maar ik zal hier ook wel aan wennen

Vanuit het standpunt van een webontwerper:
- HTML 4.01
- Ongeldige HTML volgens het W3C (en dan nog in HTML 4.01 ook) in de includes, de index slaagt met glans.
+ De CSS ziet er samengeperst uit maar raakt wel door de W3C test

---
Verwacht updates aan dit bericht.