klein is fijn
Moderator
Op 12 augustus 2009 19:59:28 schreef mts plus:
misschien een poll starten voor de ledjes?
Laat het starten van polls maar aan de mods over. 
Die layout kleurt perfect bij m'n antraciet windows theme. 
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Ik pleit ook voor de LEDs
Die moeten terug 
@WilToyo,
De code toevoeging is ook top!
Al zouden regel nummers nog een extra verbetering zijn. Jaja, we zijn niet snel tevreden 
DEVICE 16F628A
CONFIG ...... etc. etc.
SYMBOL Test AS BYTE

[Bericht gewijzigd door Nieko op (20%)]
Daan Timmer
Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
regel nummers
1: die kan je natuurlijk,
2: ook gewoon
3: zelf toevoegen natuurlijk! Als het echt zo belangrijk is :P
4:
5: groetjes? :P
klein is fijn
Moderator
Die regelnummers zijn er met voorbedachte rade uitgelaten, gezien dat behoorlijk smerige code opleverde van de highlighter.
Op 12 augustus 2009 21:32:41 schreef WilToyo:
Dit vind ik nou echt top. Een super toevoeging.
[afbeelding]
Krijg nou wat. Ben ik er na jaren aan gewend alle effecten 'met de hand' te maken, kan opeens iedereen het..
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Wauw, het automatisch toevoegen van UBB-codes is helemaal mooi!
Nog een paar dingetjes:
- De kleurtjes in de code-highliter voor picbasic hetzelfde maken als picbasic.nl
- De tekst een andere lettertype geven (arial, Veranda)
- Wat meer smiles, de boze en het "duimpje-omhoog" mis ik nog wel eens
Dan zou het helemaal super zijn 
Op 12 augustus 2009 21:56:29 schreef klein is fijn:
Die regelnummers zijn er met voorbedachte rade uitgelaten, gezien dat behoorlijk smerige code opleverde van de highlighter.
Voordeel van code zonder regelnummers is dat je het zo kan copy pasten 
Staat stuk beter nu, zonder de underlines.
De forum tracker bevalt me ook wel trouwens! Update tracker ook leuke toevoeging 
@FET: lol
Extra emo's moet ik niet echt hebben, nja miss een 'thank you' dan 
Dit topic blijft maar men forum tracker vervuilen 
klein is fijn
Moderator
Op 12 augustus 2009 22:07:51 schreef Technojunk:
De kleurtjes in de code-highliter voor picbasic hetzelfde maken als picbasic.nl
We hebben geen enkele connectie met picbasic.nl hoor. En de highlighting die Frits gebruikt is ook geen standaard ofzo.
tonnie wittenaar
Kijk ook eens op mijn site www.thewillows.nl
Mijn complimenten voor deze fantastische verbetering van de site!
Echt een aanwinst.
Let maat niet op dat gezeur van die mensen dat de kleuren niet goed zijn of het lettertype te klein. Ik heb hier een Dell 22" monitor.
Gebruik een resolutie van 1680 bij 1050 en alles is perfect te lezen.
ik vindt de kleuren ook wel prettig aandoen.
Daarbij gebruik ik Firefox en als de boel niet leesbaar is dan druk je toch gewoon op CTRL + (of zoals bij mij op het toetsenbord de Zoom button)
Nieuwe opmaak blijven gebruiken? Ik zeg DOEN!
Op 12 augustus 2009 22:17:18 schreef tonnie wittenaar:
Let maat niet op dat gezeur van die mensen dat de kleuren niet goed zijn of het lettertype te klein. Ik heb hier een Dell 22" monitor.
Pardon? Het moet toch ook een prettige layout zijn voor mensen die niet de luxe van een enorm scherm hebben?
Ook op een laptop met wat beperkt scherm en resolutie wil ik prettig kunnen lezen.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Tonnie, wel eens gehoord van backward compatibility?
Of moet iedereen omdat jij er een hebt ook maar een 22" monitor aanschaffen?
Een beetje erg self-cocomplacent is het niet......?
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Op 12 augustus 2009 22:15:24 schreef klein is fijn:
[...]We hebben geen enkele connectie met picbasic.nl hoor. En de highlighting die Frits gebruikt is ook geen standaard ofzo.
Nee, dat snap ik.
Misschien is het wel makkelijk.
IMHO hebben de meeste mensen die aan picbasic doen de highlites staan zoals picbasic.nl
Ik vind de nieuwe layout prima, enige kleine dingetje is het menu dat ook steeds even een fade in doet als de pagina geladen is.
En komt er nog syntax highlighting voor AVR assembly? (Die vraag kan je natuurlijk voor elke taal wel gaan stellen maar deze komt toch wel regelmatig voor, net als PIC assembly).
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik heb net even een testje gedaan:
Tahoma en Verdana zijn wezenlijk duidelijker op het scherm.
Verdana neemt iets meer ruimte in, maar is uiteindelijk het duidelijkst.
/edit: Ook de kernig is stabieler dan in Trebuchet
Trebuchet, wat hier gebruikt wordt lijkt sterk op Arial. Het heeft dezelfde gedrongenheid, hoewel Arial net nog iets minder ruimte inneemt.
Overigens is 8,5pt wel erg klein voor een font op scherm. 9pt is eigenlijk het minimum voor tekst; 10pt is beter.
P.S.
Kunnen er ook kleurencodes aan het menu worden toegevoegd??
P.P.S. Moet ik het testje aan de mods opsturen?
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Op 12 augustus 2009 22:27:32 schreef Tidak Ada:
Maar CO hoeft toch ook niet eeuwig op 800x600 te blijven draaien omdat er een paar leden zijn die geen afstand kunnen doen van hun ouwe spullen?
@anderen:
Bij mij is het font gewoon zwart op een lichte achtergrond met een beetje fading erin. Maximaal kontrast dus een goed leesbaar.
Resolutie is hier 1280x800 op m'n laptop en mn browser staat niet full-screen. En ik kan toch echt alles ruim lezen zonder vergrootglas. Zou het misschien aan jullie locale non-default font setting kunnen liggen?
Ledjes waren wel aardig inderdaad. Maar misschien eens iets anders doen nu (voor de VERANDERING, hehe)... laserbeam of zo.
Tidak Ada
Op 12 augustus 2009 22:51:33 schreef flipflop:
[...]
Maar CO hoeft toch ook niet eeuwig op 800x600 te blijven draaien omdat er een paar leden zijn die geen afstand kunnen doen van hun ouwe spullen?
1) Ik draai op 1024×768 en als jij wat ouder bent wil je ook graag een grotere letter
2) Wacht maar tot je op je PDA pf je iPhone gaat internetten 
Technojunk
tonnie wittenaar
Kijk ook eens op mijn site www.thewillows.nl
Op 12 augustus 2009 22:27:32 schreef Tidak Ada:
Inderdaad is het op een 19" ook prima te lezen en dat is tegenwoordig toch wel de standaard.
En wat kost dat nu helemaal, een paar weekenden niet naar de kroeg en je hebt hem al bij elkaar gespaard. (22" vanaf 119.00 euro bij pixmania)
Natuurlijk begrijp ik dat niet iedereen daar geld voor heeft, maar het is ook geen "niet te bereiken doel"
Hiermede deze discussie gesloten want het gaat om het forum en niet om mijn of jouw monitor.... 
Wat een gezaagd over de schermen. Ik heb hier een laptop met een 15,4" inch scherm en circuitsonline wordt hier perfect weergegeven.
Alles wat kleiner is dan 15,4" is wat mij betreft geen laptop en al zeker de naam "scherm" niet waard. 
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
@Tidak: Je kunt opera gebruiken. Dat is redelijk bij de tijd maar draait (volgens de site) op win95 en hoger. Daarnaast biedt het mogelijkheden om de lay-out automatisch aan te passen, als je zin hebt om met CSS te gaan klooien...
@tonnie: En dan moet je twee jaar later weer naar de winkel omdat de oude monitor weer kapot is. Tidak zegt dat ie een Iiyama heeft. Werk zelf ook sinds kort met een 17" iiyama CRT. En ondanks dat de emissie niet zo geweldig meer is, is het beeld wel beter dan de troep waar jij over spreekt. (en dan doe ik nog niet eens aan beelbewerking, en tidak wel, die heeft het echt nodig) Daarnaast staat ie denk ik niet meer ieder weekend in de kroeg 
Mr. Digital
slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
Op 12 augustus 2009 23:07:15 schreef Mathieuke:
Alles wat kleiner is dan 15,4" is wat mij betreft geen laptop en al zeker de naam "scherm" niet waard.
dus die wifi chips op telefoons/pda's maar afschaffen ?
Wat heeft een wifi chip nu met een scherm te maken ?
Ik ben hier bezig over schermen die men gebruikt voor de computer of de laptop hé. Als dat niet duidelijk was ..