HP400E is ook weer klaar, idd even wat contacten op de carousellen reinigen.
Op 3 december 2011 00:59:22 schreef kris van damme:
@Henry. Ik denk dat de downloadlimieten in België al een tijdje tot de voltooid verleden tijd behoren. een vrij populair radioprogramma (Peeters & Pichal) heeft gans die discussie in een stroomversnelling gebracht en Belgacom en Telenet tegen elkaar uitgespeeld.
Helaas hebben beiden nog pakketten met een limiet, maar denk ook aan onze mobiele bezoekers. 
Is die van jou continue F instelbaar en zo ja, wat voor filter zit erin?
Die is in 5 bereiken continue instelbaar.
5-10Hz, 10-100Hz, 100Hz-1kHz, 1-10kHz en 10-100kHz
Schema.
edit: die IM-5258 neemt precies wel een grote hap uit je beschikbare ruimte?
Nu wel, maar liever op tafel dan in een hoekje laten verstoffen. Achter de tafel komt nog een stelling omdat oa de scoops nu ook teveel innemen, en dan kan ik wat meer stapelen.
Op 3 december 2011 11:32:59 schreef X3:
@Henry:
Die Harmonic Distortion Analyzer van Heathkit heb ik ook.
Die ziet er heel mooi uit!
Die van mij zit vol deuken, en de rechter handgreep is krom. Volgens mij gevallen en overreden... 'hit by a train'
Ik heb onder meer volgende wijzigingen aangebracht:
- De knop "Level" heet nu "Input Range" en heeft 6 geijkte standen.
- De schakelaar "Function" heeft nu ook een stand "Input"
- De output heeft nu een DC-offset die precies 0 Volt bedraagt als de referentie (Level) correct afgesteld is. Als je de output bekijkt op een scoop, schuift het beeld naar de bovenkant van het scherm bij te groot referentiesignaal signaal en naar de onderkant bij te klein signaal.
Ik zie ook nog een paar filters, de LPF heb je 50kHz zie ik verderop, en de HPF? En van welke orde?
Met die filters kan je zo een 5 keer lagere vervorming meten.
Die HP339a is ook niet mis.
Op 4 december 2011 15:58:31 schreef Jochem:
Inderdaad is 0-30V 5A voor 99% van de toepassingen genoeg. Sterker nog: 5A heb je al zelden nodig. Wat wel handig kan zijn is een 2e (en 3e en 4e) spanning. Die hoeven dan niet persé veel stroom te leveren. Een dubbele labvoeding met nog een los 5V uitgangetje ben je eigenlijk altijd wel mee gered.
Ik denk dat ik 9 van de 10 keer uitkom met 5 of 12V en minder dan 1A.
En daarom wil ik nog een extra voedingen met vaste spanningen bouwen, wel met instelbare stroombegrenzingen.