Edit: die fixture zit verkeerd om... Niet dat het uitmaakt voor de meting.
De LCR bridge uit "Deurne" die ik vorige week zaterdag op het schap vond. Hier met de nauwkeurigste weerstanden die ik heb (0.01%). De weerstand is 4000.5 ohm, dus 4000.1 - 4000.9, al zal dat wel bij een bepaalde temperatuur zijn (geen idee, nog niet gezocht).
De meter geeft 4000 aan, dat zou dus wel kunnen. Twee andere weerstanden zijn ook binnen spec, alleen de 20002 ohm weerstand wijkt af. Geen idee of dat de bridge of de weerstand is Kortgesloten ingang is 0.0819 ohm met de smd fixture.
De specs: http://www.tinsley.co.uk/products/lcr-databridges/6451.htm. Ze waren ook zo vriendelijk om de user manual te mailen. Van binnen Z80 based en een 6502 voor de GPIB.
Ding kwam meteen van pas. Zaterdag ook een antieke hilo programmer meegenomen. In eerste instantie leek dat ding te werken, maar bij het lezen van een eprom was de checksum niet constant. Dan maar even open. Ik kon de elko's in de voeding niet meer vast pakken, loeiheet. Volgens de bridge had de ergste elko een ESR van 48 ohm (bij 100Hz). De rest was ook bagger, vervangen dus.
Maar er staan nog meer patienten te wachten, een 7603 mainframe met alweer de HV en ook mijn 7704 is overleden. De zekering knalt er meteen uit, maar geen sluiting met een ohm meter. Hopelijk alleen een C die doorslaat (er staan er twee parallel over de netspanning met 47ohm in serie).
Fred nog bedankt voor het "inleveren" van één van de fixtures. Die lag blijkbaar heel ergens anders. Als iemand nog zoiets tegenkomt op het schap, dan hou ik me aanbevolen.