Die had ik gevonden, maar halverwege de download stopt alles.
Zal wel aan mijn anti-virusscanner liggen en die zet ik niet zo graag uit als ik download. Toch krijg ik geen melding van virussen of zoiets.
Het downloaden blijft gewoon hangen.

Heren,

Na 4 jaar heb ik 3 dagen de set van de stroom gehad ivm klussen. Nadat ik klaar was de stekker weer in het stopcontact en het stand-by lampje knippert af en toe. (wil niet meer aan)

Heb de unit weggebracht voor reparatie en nu schijnt de printplaat welke normaliter vervangen wordt niet meer te worden gemaakt.

Nu heeft de electronica zaak losse onderdelen bestelt, maar dit kan men niet zelf vervangen (te complexe printplaat)

Via de vertegenwoordiger van Samsung schijnt er een bedrijf te zijn die modellen reviseerd. (geen idee welke)

Mijn vraag is wie weet er nog meer een goed reparatiebedrijf voor dit soort dingen? of een particulier?

Of weet iemand nog een unit voor me te koop? HT-P1200

Groeten,

Léon

Zal wel een geval van rotte elco's in de voeding zijn, daarvoor hoef je geen gehele print te vervangen.
Er zullen op deze site wel mensen te vinden zijn die het kunnen en willen herstellen. Misschien als je een woonplaats of regio noemt.

Het is inderdaad de voeding die meestal de geest geeft. Een collega van mijn zoon heeft momenteel hetzelfde aan de hand met zijn unit.

Ik heb de unit open gedaan en inderdaad zijn de elco's stuk, maar ook een spanningsstabilisator. Deze blijkt ook wee moeilijk te vervangen zijn omdat men eerst een hele hoop andere onderdelen moet losmaken om eraan te geraken. Er staat ook geen type op maar het is deze van 5,6 Volt.
Ik heb gezien dat deze al eens vervangen is geweest en blijkbaar is dit dan ook het stokpaardje in de voeding volgens een hersteldienst van Samsung. Het onderdeeltje zou ook specifieke karakteristieken hebben en niet zo maar door eender welk equivalent kunnen vervangen worden.
Het toestel is nu terug bij de hersteldienst sinds vrijdag. Ook zij dachten dat de printplaat niet meer te verkrijgen is. Als het inderdaad zo is, doen ze navraag of het onderdeel zelf nog te krijgen is. Als ik iets meer te horen krijg, zet ik het op het forum.
Mocht je interesse hebben in het elektrisch schema, stuur dan even een privé-mailtje. Dan stuur ik het je wel door.

Dat de voeding niet meer leverbaar is, lijkt mij (kleinbeetje) stug.
Heb een paar weken geleden nog een nieuwe voeding in de unit geplaatst, die ik hier had staan.

Heb jij deze voeding al langer of nog pas ergens kunnen kopen?

Het is denk ik zo'n 4 weken geleden dat ik de nieuwe voeding ontvangen heb.

De voeding heb ik gekocht van: http://www.convena.com
Link naar de voeding is: http://www.convena.com/MKTP/TradePoint/B2C/UI/Catalog/Item.aspx?entryn…

Ik heb een email naar het adres gestuurd wat op de site staat:
http://www.convena.com/MKTP/tradepoint/b2c/UI/Contact.aspx

Ik had alle elco's vervangen van de defecte voeding, maar ook daarna wilde de voeding niet opstarten.
Had het al snel gehad met de voeding, iemand anders had er al in lopen frotten en er een puinhoop van gemaakt.

[Bericht gewijzigd door Diamon op (23%)]

Prima, dan ga ik mijn kans daar eens wagen.

Alvast bedankt.

groeten,

Dirk

Ik kom uit Wezep (Zwolle)

@diamon, wat ik bedoelde met niet leverbaar is een complete printplaat met alles erop en eraan. (wat Samsung in de garantie periode normaal vervangt)

En je hebt nu zelf eea vervangen, hoe lang ben je daar dan mee bezig? En werkt de unit nu weer als vanouds? Ik ben niet electronisch onderlegt dus zal eea moeten laten maken.

Ben benieuwd waar de electronicazaak mee komt qua prijs.
Misschien wil anders hier iemand mij helpen tzt?

Afstand om te rijden vind ik niet zo erg.

Mvrgr,

Léon

@LeonLeeraar, ik heb de volledige voeding vervangen, dus niet op componenten niveau.

Op een gegeven moment was het PWM IC in rook (en een klap) op gegaan (d'r was iets goed mis in de oude voeding, had alleen alle elco's vervangen).
Het PWM IC is erg lastig te verkrijgen en kost rond de €20euro, daarom besloten om een volledig nieuwe voeding te zoeken.

@diamon, ok mooi...maar ik als electronica leek denk nu, is de voeding een hele printplaat? Of een apparaat dat erop staat.

Is het een idee om de electronicazaak te bellen en te vragen als de voeding vervangen wordt of dan het probleem is opgelost.
Dan bestel ik op jou opgegeven site een nieuwe voeding.
Ik neem aan dat hen deze wel kunnen vervangen toch?

@LeonLeeraar, het is de gehele printplaat Klik.

De voeding vervangen is niet veel werk, alleen veel schroefjes losdraaien :)
Vermoed dat de elektronicazaak geen garantie gaat geven, dat met een nieuwe voeding het probleem opgelost is.

Jou klacht met deze unit, doet mij zelf de elco's vermoeden (schat zo'n €25euro aan onderdelen (elco's).

@diamon, hoe lang is het geleden dat je de print hebt besteld? Het lukt mij niet op hun site om hem te bestellen. De electronica zaak zei bestel maar, want hun konden er niet meer aankomen. Alleen lukt het mij niet...

Heb contact gehad met Convena en het onderdeel is niet meer leverbaar.... dat is balen...en wat nu? :(

Elco's en/of IC vervangen, lijkt me. Of een van de televisiesloperijen moet wat op hun site hebben staan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (49%)]

Je kunt het nog proberen bij samsungonderdelen.com.
Daar staat hij nog op de site met een levertijd van een paar dagen.

zooooo...heb even heel Nederland afgebeld zo voelt het. :)

Convena en 2service (samsungonderdelen.com)hebben beide aangegeven dat onderdeel: AH44-00097A vervangen wordt door artikel: AH97-02486A
Levertijd is geschat op 12 mei.

Dus ik heb maar een complete print besteld. :)
Hopen dat de unit het dan weer doet.

Misschien dan meerdere mensen hun voordeel hiermee kunnen doen.

@bjokal, klopt maar is dus niet meer te bestellen en zal van de site verdwijnen. De nieuwe code is: AH97-02486A

Heb net even op mijn pakbon gekeken en heb zelf idd ook de AH97-02486A gekregen.

Hoop voor je dat ze deze wel correct verpakken.
De eerste voeding die ik ontving, had een barst tijdens vervoer opgelopen.

Wat was bij jou de levertijd dan Diamon?

Al met al, denk ik zo'n 6 / 7 weken. Maar de eerste die ik kreeg, was defect en die duurde opzich al lang.
De 2-de voeding had ik met 1.5week binnen.
Heb telefonisch contact gehad met de country manager van Nederland (voor de defecte voeding) en die legde uit, dat de voeding eerst naar Zweden (vanuit NL) gaat en dan weer retour komt naar NL.

de gehele voeding van dit apparaat was zwart geblakert maar de eigenaar wou m graag terug zonder deze zou worden gemaakt want hy wou het allemaal gratis...groot huis dure auto je kent het wel.gr robert

@aristonaboy, jaja lekker vaag, dan kan hij er toch ook niks mee? :)

Zwartgeblakerd zelfs... Kon je nog zien bij welk component dat begonnen was?

nou ik zette het ietsje erger neer hy was behoorlijk donker bij de travo zat ook bomvol stof en idd hy ging m voor t oude ijzer dan slopen koper enzo maar waar het precies begon weet ik niet meer hy is al vanaf januari al weg.eigenaar wou hem voor niks laten maken en toen ik zei van goh kijk eens of we een andere kunnen vinden 2ehands met kuren of wat dan ook zouden we hem weer kunnen laten draaien voor weinig,maar daar was de beste man niet op uit tja dan houd het op natuurlijk

[Bericht gewijzigd door aristonaboy op (53%)]