Nee hoor, als de spanning te laag wordt, gaan die FET drivers gewoon uit vanwege de undervoltage lockout. Je kunt de FETs op die manier dus niet slopen. Het nare is dat ze nooit echt tegelijk uit gaan, en dat de spanning weer stijgt wanneer je geen stroom meer trekt, waardoor ze weer aan gaan, waardoor de spanning weer zakt, etc.
Met een verkeerde aansturing kun je, ook zonder die logica, geen sluiting maken. Wat dat betreft zijn die gate drivers redelijk idiot-proof.
Als je alleen een 12V accu wilt gebruiken, kun je de 7815 vervangen door een 7810, maar dan wordt het met 0.7V verlies over de bootstrap diodes wel een beetje krap. Als je een 7812 gebruikt zal het ook wel werken, maar ook dan komt de spanning natuurlijk onder de 12V als de accu leeg raakt. Een low dropout regelaar op 10-12V is dan toch beter.
Als je een accu gebruikt, moet je D5 echt weglaten, anders loop je het risico de MOSFETs te slopen wanneer je plotseling de hele brug spert, vanwege de load dump vanuit de motor. Als je D5 al plaatst, zet hem dan voor de condensators, met een transistor, zener en eventueel een kleine weerstand als overspanningsbeveiliging.
Houd er wel rekening mee dat je met die drivers geen 100% PWM kunt sturen; ongeveer 96% is maximaal, omdat je anders de bootstrap condensators niet mee kunt bijladen. Je kunt wel een charge pump gebruiken, dat kost je 4 diodes, 2 condensators en een zener per halve brug, plus 2uitgangen van je controller, of een NE555 o.i.d.