hallo,
ik heb een ipod en wil dat geluid versterken, weet iemand of ik deze versterker zelf kan maken, mijn budget is onder +- 30 euro. alvast bedankt
Welkom op CO, met een hele goede zoekfunctie.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
is er misschien een te vinden op conrad.nl
ik weet niet hoe dit werkt want ik heb er niet veel verstand van
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (45%)]
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Misschien is dit bruikbaar http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=115592
dankuwel voor uw snelle antwoord, maar ik wil graag een versterker kopen voor 2 speakers 1 van 0,25 W en 0,5 W, is dit mogelijk om twee verschillende speakers te gebruiken, en leverd dit ook goed geluisd op? alvast bedankt
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Het vermogen van de speakers mag best verschillend zijn.
Of het een goed geluid opleverd hangt helemaal van de speakertjes af.
Er zal wellicht een verschil in geluid in zitten gezien de speakers verschillend zijn.
Maar gewoon proberen dat is leuk en leerzaam.
benleentje
Golden Member
Die versterker van conrad is ook een versterker voor 2 speakers. Ik heb zelf geen audio oren maar 2 verschillende speaker lijkt me geen goed idee je gaat aan beide kanten geluidsverschillen horen in hardheid en frequentie bereik. Eeen goede speaker is op zijn minst net zo belangrijk als de versterker. Met goede speakers heb je waarschijnlijk niet eens een versterker nodig want soms hoor ik mensen met de oordopjes op hun kop nog van verre aankomen.
Op 21 december 2011 20:57:33 schreef witjeroen97:
brand mijn audio-uitgang dan niet door, als ik twee speakers van 0.5W heb?
Het belastbaar vermogen heeft niets te maken met de belasting voor de versterker. Waarom denk je dit?