Ehhmmm ik vond het ook wel leuk om piet plof een in het echt te zien, maar schimanski was er van vroeg tot heel laat...
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Ha die Fred,
Ik heb nog wat "General Radio" verzwakkers liggen, zie link voor een foto.
www.bramcam.nl/GR-adapters.jpg
Als deze voor jou handig zijn mag je ze hebben.
Vriendelijke groet,
Blackdog/Bram
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 12 maart 2012 08:58:06 schreef pietplof:
[....] Was er vrij laat, moest eerst echtgenote naar den bosch brengen ( die maar even 8 bossche bollen heeft gescoord). [....]
Dat wordt dan wel Tijgerballen® tussen de veren 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 12 maart 2012 10:07:57 schreef blackdog:
Ha die Fred,Ik heb nog wat "General Radio" verzwakkers liggen, zie link voor een foto.
www.bramcam.nl/GR-adapters.jpg
Als deze voor jou handig zijn mag je ze hebben.
Vriendelijke groet,
Blackdog/Bram
Hi Bram, graag, die zijn bij bijna elke toepassing nodig want die samplers mogen maar 2V hebben. Ik zal je even mailen.
Edit: je miladres staat niet in je pofiel, mail jij mij dan ?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Mijn buit bestond alleen uit 3 schroevendraaiers, 5 starburst-mini's van Kareltje en wat rest-junk van de CO-stand 
Had graag zo'n CAN-ethernet converter gehad maar kennelijk gemist. Ook de mediaconverters (fiber->100baseTX) helaas niet kunnen meepikken.
Op 10 maart 2012 18:52:48 schreef Tinus016:
By the way, Zijn alle 100 adapters verkocht Jochem?![]()
Dat niet, hoewel die van 5 volt wel zo'n beetje uitverkocht waren eind van de dag. Het scheelde ook toen er op een gegeven moment plaats was om de doos OP in plaats van ONDER de stand te zetten. De resterende van 12V zijn mooi ingepakt voor volgend jaar.
Op 10 maart 2012 18:35:20 schreef (nog) amateur:
En, weet iemand toevallig of jullie nog van de door mij gedoneerde 2 Wintek display'tjes afkomen zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik kan ook wel begrijpen dat dat voor jullie niet allemaal om bij te houden is, maar je weet maar nooit.
Hoe zag dat eruit?
En Jochem, ik ben nog steeds benieuwd wat je voor de thuisblijvers in petto had
De live-cam natuurlijk! Hoewel die blijkbaar de halve dag op freeze stond. Misschien door de tesla? Daar gingen allerlei telefoons en laptops van op tilt, dus ik sluit het niet uit.
Op 10 maart 2012 20:12:46 schreef tolunay:
Ik was diegene die foto's maakte van de Tesla
Was jij dat? Meervoudige persoonlijkheidsstoornis zal dat dan geweest zijn. 
Op 11 maart 2012 11:00:13 schreef High met Henk:
Meest beschamende moment: dat mijn vrouw en kind al 10 minuten voor de stand stond en ik ze niet gezien heb!!! Was wel leuke verassing, had er totaal niet op gerekend.
Ik zal eerlijk zeggen: die 10 minuten heb ik heel ietsje overdreven, maar het maakt het verhaal er wel leuker op toch? 
Ik zag d'r gelijk tussen de mensenmassa voorbij lopen, maar ze gebaarde dat ik niks mocht zeggen. Leuk dat ik je nieuwste aanwinst nu ook heb kunnen bewonderen!
Iedereen bedankt voor hulp, donaties, aankopen en je bezoek en gezelligheid in het algemeen! Volgend jaar (noteer: zaterdag 23 maart 2013) ga ik wel een paar rondjes meer lopen, want ik heb niet eens alle stands gezien, terwijl ik er toch van 7:00 tot 16:30 was!
Ik heb ook weer een mooie buit bij elkaar:
We zien onder andere:
- een zakje met 6 nixiebuisjes (ZM1180)
- een stel numitrons
- 3 stappenmotoren
- weerstanden decade box (1 ohm tot 1 meg)
- diverse connectors, kabels en stekkers
- 4 enorme 7 segmenten displays
En verder nog een hete luchtbout van eleshop (staat niet op de foto)
Iemand enig idee waar die grote 7 segmenten displays nog te krijgen zijn? Heb er spijt van dat ik niet meer van die dingen heb meegenomen...
Op 12 maart 2012 08:58:06 schreef pietplof:Bij de co stand schimanski getroffen maar net van plan hem door te zagen over de neuwirth was t ie weg.
Ik heb Pietplof even kort gesproken. Toen hij 's-middags terug kwam was ik waarschijnlijk even een rondje over de beurs aan het lopen.
RoboticPro
Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
Ook weer is geweest dit was mijn 3e keer
Het volgende verzameld niet verassend veel deze keer
- Groene laser pointer met sterrenlens (Foto!)
- Schroevendraaier set (Foto!)
- 6x 5V Relais (Altijd handig)
en dat was het al weer, ik was opzoek naar een fluke maar die kwam ik niet veel tegen waar alles opzat en een ampere stand jammer maarja ik blijf doorzoeken!
Ook natuurlijk met Kareltje gepraat over Johny 6 was echt mooi om hem te zien en ik hoop dat ik ook ooit een project zou mogen tonen op de CO Stand!
Brian van der Horst
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
brian, dergelijke dmm's zijn duur. Daarom enkel bij speciale meetapparatuur kramen aanwezig en niet vriendschappelijk geprijst. Of je moet veel mazzel hebben.
die super-7segments zijn leuk voor klokken. Dan kunnen de overburen zien hoe laat het is 
edit: hieronder: ja apart topic. als je een dmm zonder stroom meting maar met allerlei extra standen (cap/freq/duty) denk ik dat het moeilijk wordt in 1 meter. Als stroommeting er wel op moet zitten kan je vanalles nemen, persoonlijke voorkeur is belangrijk.
[Bericht gewijzigd door MAH op (34%)]
RoboticPro
Ja ik weet dat ze duur zijn maar mijn 2 vorige zijn overleden en niet echt fijn! Of is er een ander advies ipv fluke? (Of even los topic aanmaken?)
Jochem
Op 12 maart 2012 14:10:43 schreef RoboticPro:
Ook natuurlijk met Kareltje gepraat over Johny 6 was echt mooi om hem te zien en ik hoop dat ik ook ooit een project zou mogen tonen op de CO Stand!
Als je bedoelt dat je een mooi show-project HEBT, dan kunnen we voor volgend jaar misschien iets regelen.
Als je bedoelt dat je het dan eerst nog moet maken... succes! 
RoboticPro
Nouja ik heb binnenkort wel mijn compacte cnc af maar dat is meer wtb achtig achja zien het vanzelf wel in een jaar kan veel gebeuren!
Als je bedoelt dat je een mooi show-project HEBT, dan kunnen we voor volgend jaar misschien iets regelen.
Het leverd op z'n minst gratis toegang en -parkeren op
(en koffie)
Maar ik vond het heerlijk om op deze manier m'n robot te kunnen showen en uitgebreid een babbeltje te kunnen maken met de mede forumgangers.
Nogmaals, iedereen bedankt voor de belangstelling.
Jochem
Op 12 maart 2012 16:52:57 schreef Kareltje:
Het leverd op z'n minst gratis toegang en -parkeren op(en koffie)
Ho ho ho ho, das maar net afhankelijk van de beschikbaarheid van polsbandjes he.
Koffie kun je echter zondermeer krijgen. Iedereen trouwens. 
Maar de tesla wordt een beetje afgezaagd, hoewel het wederom een blikvanger bleek. Als iemand een toonbaar en tot de verbeelding sprekend zelfbouw-project heeft, mag je je altijd even melden!
Op 12 maart 2012 04:17:02 schreef Techno Turk:
[EDIT]: staat die timelaps cam al op youtube ? wil me zelf weer zien net als vorig jaar
Jep, die staat online http://www.youtube.com/watch?v=llAh09pdmlY
Kif heeft er nog eentje van de stand zelf ... maar die is nog niet geüpload
Jochem
Deze indruk had ik ook, al was het dan mijn 2de beurs.
Vorig jaar was het echt schuifelen.
Recessie?
Ho ho ho ho, das maar net afhankelijk van de beschikbaarheid van polsbandjes he.
Klopt, maar ik zie mij daar zo rond 09.00 uur aan komen zetten met Johnny
Om dan via de bezoekers parkeerplaats tussen die meute door met die kisten te moeten sjouwen, pfff moet er niet aan denken.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 12 maart 2012 17:15:39 schreef Jochem:
[..]
Maar de tesla wordt een beetje afgezaagd, hoewel het wederom een blikvanger bleek. Als iemand een toonbaar en tot de verbeelding sprekend zelfbouw-project heeft, mag je je altijd even melden!
Vreemd genoeg heb ik die niet zien staan. Vorig jaar was ik er niet, toen wel de foto's bekeken. Kennelijk moet ik volgend jaar wat meer tijd uittrekken zodat ik langer op 1 plek kan blijven hangen.
Jochem
Als je nou eens een keertje netjes handjes komt schudden, krijg je van mij een bakkie koffie!
@Karel: juist, er was natuurlijk een reden om jou een bandje om te doen he 
Als Johnny nou volgend jaar kan traplopen is het probleem met die kisten sjouwen opgelost.
Op 12 maart 2012 14:10:43 schreef RoboticPro:
... ik was opzoek naar een fluke maar die kwam ik niet veel tegen waar alles opzat en een ampere stand jammer maarja ik blijf doorzoeken!Brian van der Horst
Ik heb toch een paar hele knappe in handen gehad, Fluke 75 en 77 ? resp 70 of 75 euro, datis toch een nette prijs, leken nieuw te zijn.
er was een stand op de bovenring volgens mij om de hoek van de CO stand. Daar heb ik nog heel even staan kijken naar een fluke 77III en een 110. beide voor 70 euro. en er waren er nog een paar, die wat duurder waren
Op 12 maart 2012 11:30:11 schreef Jochem: Hoe zag dat eruit?
Waren displays uit een pinapparaat, dus ongeveer 6x4cm, groen, plat, en er kwam een witte flatcable uit. Maar ik had er eigenlijk niet om moeten vragen. Ik hoop wel dat je ze kwijt geworden bent, maar het is voor jullie natuurlijk allemaal niet bij te houden wat er allemaal weg is en wat niet.
Edit, @ schimanski hieronder, leuk om te horen:)
één display is verkocht, de ander zit nu in de doos met andere displays. Komt volgend jaar weer boven water, en wordt dan vast ook verkocht 
RoboticPro
Damn dan heb ik die net gemist
ik ben ze wel beneden tegen gekomen maar dat waren splinternieuwe en hadden niet echt veel functies voornamelijk weerstand en spanning.. Echt jammer..
ohm en voltage op een multimeter: die wil ik niet spanning en weerstand lijkt me beer
@(nog) amateur: ik heb er geen zicht op gehouden, maar blijkbaar schimanski wel.