SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
@KIF: wat zit er nog op dat koelblok? Ik denk dat ik een 3-fase gelijkrichter zie, en 4 thyristors of IGBTs of zo? Je gaat me toch niet vertellen dat je alleen het koelblok wilde hebben? In dat geval heb ik nog wel interesse in de rest...
klein is fijn
Moderator
Op 11 maart 2012 17:00:16 schreef SparkyGSX:
Je gaat me toch niet vertellen dat je alleen het koelblok wilde hebben?
Dat was eigenlijk wel het idee voor de 5€. Ik heb zelf al drie baksteen IGBT's liggen voor een toekomstige tesla.
1x SKD82/16, 3x SKM145GB123D & 1x SKM145GAL123D. Stuur maar een mailtje als je interresse hebt.
Voor mij was het m'n 3e editie. Na n 20 minuutjes in de file gestaan te hebben, toch nog een parkeerplekje gevonden op het terrein.
De buit:
- SMD L C diode pincet (29€)
-Een heleboel leds
-7-segment displays
-V&A paneelmeter (13€)
-Krimpkouskitje
-3 BNC T stuks (3€)
-Banaanbussen (4€)
-Digitale Mitutoyo schuifmaat (7€)
-Klein formaat dopsleuteltjes (1€)
-En een sloopprintje van de CO-stand (1€)
Helaas geen testsnoeren met banaanstekkers gevonden, ook behuizingen en kastjes waren dun gezaaid.
Ook eventjes op de CO stand langsgelopen en met ontzag naar het prachtige knutselwerk van Kareltje staan kijken, de interessante creaties van fred, en natuurlijk de tesla coil
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 11 maart 2012 20:27:53 schreef nick_elentrik:
Helaas geen testsnoeren met banaanstekkers gevonden...
Ik heb ze wel gezien, op een plaats ergens midden in de hal beneden.
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Yep, daar had ik ze ook vandaan, was ook niet te duur.
Zocht zelf eigenlijk nog naar de breadboard steekprintjes, daar had ik er vorig jaar maar 2 van meegenomen, maar heb ze dit jaar niet gezien...
ik was EIGENLIJK op zoek naar BNC naar banaan en een paar BNC t-stukken en BNC kabels. Die laatste 2 waren er zat, maar die eerste niet..
Maar tegen de tijd dat ik goed kon gaan kijken was mijn geld al op aan een paar TFT monitoren.
Hahaha, dan was ik dus niet de enige die met een vooraf vastgesteld (en dus té beperkt) budget het pand had betreden. 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
En ik zocht Zedzame GR adapters en heb ze ( dankzij mede COers ) wel gevonden
maar ik had ook nog op wat banaanbus naar bnc gehoopt.
De hoogspanningvoeding van Tidak werkt. De 5mW laser ook (wat een spuit licht) , de yamato multimeter model 100L uit 1965 ook maar geen info over te vinden. De Unigor 4P werkt ook. Raar dat daar geen manual van is te vinden.
De mirror galvanometer doet het helaas niet, het mechanisme hoort tussen twee dunne koperen snaren te hangen of soms tussen zijde maar deze laat de stroom via de snaar lopen. De bovensnaar is niet orgineel en de ondersnaar ontbreekt gewoon dus er is geen verbinding met de spoel dat wordt dus priegelen. De lengte moet zo zijn dat de rem nog werkt maar los mag je natuurlijk niet de snaar doortrekken, maar ik denk dat dat wel lukt. . Hij is ook niet gebroken ofzo, de "reparateur" had gewoon geen idee hoe zo'n ding werkt en er niks gemonteerd. De snaar die er wel zit is ook veel te dik in mijn opinie. Bij mijn Philips is dat ding haardik, ik denk 0,05 mm ofzo, hier zit minstens 0,1 in. Zo'n meter zwabbert lekker en deze snaar remt hem eerder af. Zelfs vrijhangend hangt de snaar niet strak. Ook een statiefje met schaal maken en dan gebruik ik en klein laserpointertje als aanwijzer. Dat scheelt lenzen stelsels.
De demolitionset lekker in geolied, contacten gereinigd en messing opgepoets. Hij wekt prima. De weathstone brug heet een resolutie van 1 ohm en loopt tot 210 ohm. Klopt precies. Zelfs het platina ontstekingsdraad en de ( redelijk vergane originele meetsnoeren zitten erbij. Het mica meter glassje was mattig, intern gedelaminerrd maar snel even een nieuw gemaakt.
De GR decade box blijkt een 0,1% decade te zijn en omdat de kast ontbrak was ik bang voor schade maar alle stappen kloppen perfect. Even de messing contacten opgekuist en met de 4,5 digit agilent getest en ik zat ruim binnen de 0,1%. gelukkig dus geen schade.
Hopelijk kan ik morgen even met de TM504 spelen. Vandaag voornamlijk gelegen. Maar ik ben bang dat dat morgen niet veel anders zal zijn
Van de week wat fotos maken voor mijn mooiste meetapparatuur 
Techno Turk
DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)
ik heb dit jaar aleen 2 rgb controllers gekocht,,, had verder geen idee wat ik nog meer nodig had
maar was wel leuk
en natuurlijk voor het eerst de tesla coil gevoelt met me hand haha (vonk uit een aansteker doet pijner)
[EDIT]: staat die timelaps cam al op youtube ? wil me zelf weer zien net als vorig jaar
[Bericht gewijzigd door Techno Turk op (18%)]
Ik heb ze wel gezien, op een plaats ergens midden in de hal beneden.
Moet ik gemist hebben. Maar ik kan me voorstellen dat er de voorbije jaren toch meer keuze was.
Nuja niets aan te doen, volgend jaar ogen beter openhouden 
Zo te lezen was ik weer niet de enige die in rosmalen heeft rondgekuierd. Voor mij was het,denk ik, de 25e keer dat ik dingen heb gekocht die ik niet echt nodig had. ,t mij nog niet gelukt foto.s in passend formaat te plaatsen. Een hsp meter gekocht en direct thuis geprobeerd. Hsp voedind aangezet..geen resultaat. We. €&@;/()! Bleek dat een c volledig was ontploft. Ravage in de kast. Tegen 21.30 gereed en jawel het ding deed het weer en ook de hsp meter blijkt dus te werken. Verder was klemmetjes ( hirschmann) met tien in een doosje gekocht.
Verder een toerenteller. Dat was alles. Was er vrij laat, moest eerst echtgenote naar den bosch brengen ( die maar even 8 bossche bollen heeft gescoord). Bij de co stand schimanski getroffen maar net van plan hem door te zagen over de neuwirth was t ie weg. T schiet niet op zo. Blijft een kostelijke ervaring; alleen de lucht al.
Volgende in april in zuidlaren, eindelijk eens eenthuiswedstrijd.
Ehhmmm ik vond het ook wel leuk om piet plof een in het echt te zien, maar schimanski was er van vroeg tot heel laat...
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Ha die Fred,
Ik heb nog wat "General Radio" verzwakkers liggen, zie link voor een foto.
www.bramcam.nl/GR-adapters.jpg
Als deze voor jou handig zijn mag je ze hebben.
Vriendelijke groet,
Blackdog/Bram
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 12 maart 2012 08:58:06 schreef pietplof:
[....] Was er vrij laat, moest eerst echtgenote naar den bosch brengen ( die maar even 8 bossche bollen heeft gescoord). [....]
Dat wordt dan wel Tijgerballen® tussen de veren 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 12 maart 2012 10:07:57 schreef blackdog:
Ha die Fred,Ik heb nog wat "General Radio" verzwakkers liggen, zie link voor een foto.
www.bramcam.nl/GR-adapters.jpg
Als deze voor jou handig zijn mag je ze hebben.
Vriendelijke groet,
Blackdog/Bram
Hi Bram, graag, die zijn bij bijna elke toepassing nodig want die samplers mogen maar 2V hebben. Ik zal je even mailen.
Edit: je miladres staat niet in je pofiel, mail jij mij dan ?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Mijn buit bestond alleen uit 3 schroevendraaiers, 5 starburst-mini's van Kareltje en wat rest-junk van de CO-stand 
Had graag zo'n CAN-ethernet converter gehad maar kennelijk gemist. Ook de mediaconverters (fiber->100baseTX) helaas niet kunnen meepikken.
Op 10 maart 2012 18:52:48 schreef Tinus016:
By the way, Zijn alle 100 adapters verkocht Jochem?![]()
Dat niet, hoewel die van 5 volt wel zo'n beetje uitverkocht waren eind van de dag. Het scheelde ook toen er op een gegeven moment plaats was om de doos OP in plaats van ONDER de stand te zetten. De resterende van 12V zijn mooi ingepakt voor volgend jaar.
Op 10 maart 2012 18:35:20 schreef (nog) amateur:
En, weet iemand toevallig of jullie nog van de door mij gedoneerde 2 Wintek display'tjes afkomen zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik kan ook wel begrijpen dat dat voor jullie niet allemaal om bij te houden is, maar je weet maar nooit.
Hoe zag dat eruit?
En Jochem, ik ben nog steeds benieuwd wat je voor de thuisblijvers in petto had
De live-cam natuurlijk! Hoewel die blijkbaar de halve dag op freeze stond. Misschien door de tesla? Daar gingen allerlei telefoons en laptops van op tilt, dus ik sluit het niet uit.
Op 10 maart 2012 20:12:46 schreef tolunay:
Ik was diegene die foto's maakte van de Tesla
Was jij dat? Meervoudige persoonlijkheidsstoornis zal dat dan geweest zijn. 
Op 11 maart 2012 11:00:13 schreef High met Henk:
Meest beschamende moment: dat mijn vrouw en kind al 10 minuten voor de stand stond en ik ze niet gezien heb!!! Was wel leuke verassing, had er totaal niet op gerekend.
Ik zal eerlijk zeggen: die 10 minuten heb ik heel ietsje overdreven, maar het maakt het verhaal er wel leuker op toch? 
Ik zag d'r gelijk tussen de mensenmassa voorbij lopen, maar ze gebaarde dat ik niks mocht zeggen. Leuk dat ik je nieuwste aanwinst nu ook heb kunnen bewonderen!
Iedereen bedankt voor hulp, donaties, aankopen en je bezoek en gezelligheid in het algemeen! Volgend jaar (noteer: zaterdag 23 maart 2013) ga ik wel een paar rondjes meer lopen, want ik heb niet eens alle stands gezien, terwijl ik er toch van 7:00 tot 16:30 was!
Ik heb ook weer een mooie buit bij elkaar:
We zien onder andere:
- een zakje met 6 nixiebuisjes (ZM1180)
- een stel numitrons
- 3 stappenmotoren
- weerstanden decade box (1 ohm tot 1 meg)
- diverse connectors, kabels en stekkers
- 4 enorme 7 segmenten displays
En verder nog een hete luchtbout van eleshop (staat niet op de foto)
Iemand enig idee waar die grote 7 segmenten displays nog te krijgen zijn? Heb er spijt van dat ik niet meer van die dingen heb meegenomen...
Op 12 maart 2012 08:58:06 schreef pietplof:Bij de co stand schimanski getroffen maar net van plan hem door te zagen over de neuwirth was t ie weg.
Ik heb Pietplof even kort gesproken. Toen hij 's-middags terug kwam was ik waarschijnlijk even een rondje over de beurs aan het lopen.
RoboticPro
Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
Ook weer is geweest dit was mijn 3e keer
Het volgende verzameld niet verassend veel deze keer
- Groene laser pointer met sterrenlens (Foto!)
- Schroevendraaier set (Foto!)
- 6x 5V Relais (Altijd handig)
en dat was het al weer, ik was opzoek naar een fluke maar die kwam ik niet veel tegen waar alles opzat en een ampere stand jammer maarja ik blijf doorzoeken!
Ook natuurlijk met Kareltje gepraat over Johny 6 was echt mooi om hem te zien en ik hoop dat ik ook ooit een project zou mogen tonen op de CO Stand!
Brian van der Horst
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
brian, dergelijke dmm's zijn duur. Daarom enkel bij speciale meetapparatuur kramen aanwezig en niet vriendschappelijk geprijst. Of je moet veel mazzel hebben.
die super-7segments zijn leuk voor klokken. Dan kunnen de overburen zien hoe laat het is 
edit: hieronder: ja apart topic. als je een dmm zonder stroom meting maar met allerlei extra standen (cap/freq/duty) denk ik dat het moeilijk wordt in 1 meter. Als stroommeting er wel op moet zitten kan je vanalles nemen, persoonlijke voorkeur is belangrijk.
[Bericht gewijzigd door MAH op (34%)]
RoboticPro
Ja ik weet dat ze duur zijn maar mijn 2 vorige zijn overleden en niet echt fijn! Of is er een ander advies ipv fluke? (Of even los topic aanmaken?)
Jochem
Op 12 maart 2012 14:10:43 schreef RoboticPro:
Ook natuurlijk met Kareltje gepraat over Johny 6 was echt mooi om hem te zien en ik hoop dat ik ook ooit een project zou mogen tonen op de CO Stand!
Als je bedoelt dat je een mooi show-project HEBT, dan kunnen we voor volgend jaar misschien iets regelen.
Als je bedoelt dat je het dan eerst nog moet maken... succes! 
RoboticPro
Nouja ik heb binnenkort wel mijn compacte cnc af maar dat is meer wtb achtig achja zien het vanzelf wel in een jaar kan veel gebeuren!
Als je bedoelt dat je een mooi show-project HEBT, dan kunnen we voor volgend jaar misschien iets regelen.
Het leverd op z'n minst gratis toegang en -parkeren op
(en koffie)
Maar ik vond het heerlijk om op deze manier m'n robot te kunnen showen en uitgebreid een babbeltje te kunnen maken met de mede forumgangers.
Nogmaals, iedereen bedankt voor de belangstelling.
Jochem
Op 12 maart 2012 16:52:57 schreef Kareltje:
Het leverd op z'n minst gratis toegang en -parkeren op(en koffie)
Ho ho ho ho, das maar net afhankelijk van de beschikbaarheid van polsbandjes he.
Koffie kun je echter zondermeer krijgen. Iedereen trouwens. 
Maar de tesla wordt een beetje afgezaagd, hoewel het wederom een blikvanger bleek. Als iemand een toonbaar en tot de verbeelding sprekend zelfbouw-project heeft, mag je je altijd even melden!