Op 27 april 2012 20:26:01 schreef tijntje_be:
[...]terug sturen naar NL is geen probleem hoor! ik werk op 2 km van Maastricht, dus ... Laat maar weten wat er mee moet gebeuren!
laat deze box ook in belgie,
dan kunnen er 2 rondgaan tussen de verschillende personen,
wat zit er op dit moment alemaal in?
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
box is aangekomen in het kiala punt, zal morgen afhalen worden. Dan op het gemakske de box inhoud uit typen.
Damic
Afgehaald en ben bezig met de index, de drukknoppen gaan ik niet indexeren zenne. Gaat "doosje drukknoppen" worden.
Op 27 april 2012 20:26:01 schreef tijntje_be:
[...]terug sturen naar NL is geen probleem hoor! ik werk op 2 km van Maastricht, dus ... Laat maar weten wat er mee moet gebeuren!
leuk om horen dat het eindelijk wat sneller gaat 
ik zou hem in belgie houden als postbus doosje,
blijkbaar is de huidige brievenbus door een beetje gegroeid
kun je mss eens effe hier zette wat er op dit moment allemaal inzit?
ik heb wel interesse (in beide dozen terug:p) maar anderen mogen eerst aangezien ik de andere doos reeds gehad heb.
wat ik erin kan doen:
- MAX7219 8bit led driver
- diverse PIC microcontrollers
- atmega 128
- atmega 8 qfn inclusief breakout
- verschillende opamps
- 1n400x
- diverse condensatoren
- 16kHz xtals
- 9V block connectoren
en meer
ik heb ook wel interesse, mag gerust een kiala punt zijn (Wetteren 9230)
Kan er wat van alles insteken.
@kombucha in welke door heb je interesse?
de originele in belgie gestarte doos die op het moment bij damic zou zitten of deze uit nederland komende momenteel bij tijntje?
makkelijker om ze doos 1 en doos 2 te noemen met doos 1 de grote doos en doos 2 de kleine brievenbus doos uit nederland komende (deze in belgie zit en blijft door opslitsing)
@ damic:
hoe zit het daar met het indexeren?
Damic
Mmm, hoe heb je de index aangepakt? Staat alles mooi in een spreadsheet?
Misschien kan je er een google document van maken?
Ik wil ook altijd ruimte ter beschikking stellen op men host (gebruik 1/6 van de ruimte, data limiet van 50Gb kom ik (nog --> binnenkort veel meer foto's op men site) bijlange niet aan.
Misschien is kan (ik) een script maken waar de inhoud als een mooi lijstje wordt geladen?
Als er belangstelling voor is, wil ik graag een index script maken en dit hosten.
(De lijst van Damic, kan e.v.t. direct in phpmyadmin éénmalig geimporteerd worden)
Heel het inventory script zal sowiezo beveiligd moeten worden tegen spam. Dit denk ik te doen met een inlog systeem.
Dan hebben we 2 opties:
Optie1
Iedereen maakt een gebruikersnaam en paswoord aan. (natuurlijk versleuteld in de database.) De gebruikersnaam wordt vervolgens automatisch op de index geladen.
Optie2
Er is één gewone gebruiker en één beheerder (deze kan boxen aanmaken en verwijderen). En iedereen vult zijn co naam in het formulier. Deze wordt geladen in de index.
Vanaf nu is het voor elke optie hetzelfde.
Kolommen op de index:
- Datum
- Datum box
- CO naam
- Welke component
- Omschrijving
- Aantal
- Gereserveerd voor
- Uitgehaald door
- Op
- Foto (Dit mag één foto zijn met verschillende componenten op, als het maar duidelijk is)
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb (redelijke) kennis over html en PHP. Met css werk ik natuurlijk ook veel, maar ben niet zo geweldig met de stijlen zelf te bedenken(lees: hoe de pagina er uit gaat zien). En met javascript en jquery heb ik al gewerkt. De foto's zouden door een zelfgemaakt fotoviewer makkelijk vergroot kunnen worden. Voor de kenners ik werk (nog) niet met de PDO functies van PHP, maar dat zit er wel aan te komen, maar dus met de mysql_* functies. Ik denk dat het voor dit script niet veel uit maakt.
Heel de index komt op een subdomein van mijn site (ledfanselektronica.be) te staan. E.v.t. kan er een dot.tk link gemaakt worden. Ander hosts zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Is dit een goed idee, of gaan we het zoals nu blijven doen?
Als dit tot stand komt, moet ik dan een apart topic maken, of is dit niet voor op co?
lijkt me handig ledfan,
hoe zit het hier met de 2 dozen?
ik vermoed dat doos 1 nog steeds geindexeert word?
Damic
Ja had het gisteren opo pc staan tot ik Libre office afsloot, ik sla het op en krijg nog een melding en klik die weg en bestand is ribbedebie (=niet opgeslagen), zal het straks nog eens in typen allemaal.
Edit: lijst is door gemaild naar ledfan 
Uit box: AT90S8515 en die groene ic klem.
In box:
4 tellers
4 zakjes met koperen boutjes
1 Nintendo Gamboy Tetris spel
1 zakje met draad klemmetjes
1 zakje met ram geheugen
5 Printplaten 80W Mosfet bak van hier op het forum
[Bericht gewijzigd door Damic op (40%)]
De E-mail heb ik gehad.
Ondertussen is het uiterlijk al klaar, toch voor het inlogformulier en het overzicht met de boxen.
Inloggen kan met demo als gebruikersnaam, en paswoord ook demo.
Buiten het inlog script is er nog niks klaar wat betreft de php.
De site is vooral afgestemd voor Chrome(ium), mozilla firefox en opera. In internet explorer, heb je geen ronde randen, geen schaduw, en kan het niet gecentreerd worden met css.
Onderaan het boxen overzicht ga ik nu een formulier maken, waardoor je een box kan toevoegen.
Tips zijn welkom!
Damic
Zo de layout is zo goed als af. Enkel de afwerking nog(alles uniform en menu kan beter), en nog een formuliertje onder de inhoud van een box.
Zal ik daar meerdere invoervelden maken, zodat je niet de hele tijd op submit moet drukken en wachten?
Nu komt het leuke deel met php en jquery. Maar is er genoeg informatie (dus kolommen) op het overzicht met boxen en de inhoud pagina?
Als het klaar is zal alles automatisch verlopen.
Misschien dat er nog iets qua tekst moet veranderd worden? Je laat het maar weten!
P.s. IE wordt denk ik nog niet volledig ondersteund.
Ga er dan ook niet te veel tijd insteken, zal natuurlijk allemaal mooi werken, maar ik vind het niet kunnen dat je een browser gebruikt die zich niet aan de standaarden houd.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik denk dat het óók niet fraai is om te bepalen welke browser een gebruiker van een openbaar forum dient te gebruiken.....
Natuurlijk niet, dat was ook niet de bedoeling. 
Het blijft natuurlijk ook los van dit forum.
Ik ga het volledig compatibel maken met IE, maar de ronde hoeken, en schaduw ga ik niet te veel moeite voor doen. Het moet er wel goed uitzien natuurlijk.
maar ben er bijna. Ik gaan iet alles op papier zetten maar de grote hoop wel.