Heb hem openliggen,niks abnormaals,wel kabel verduurd,en wat stof in voeding,straks verder onderzoeken,stof is verwijderd,kabel was van de voet,naar de tv.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Wow, dat moet een nieuw record zijn, de langste reparatie, deze begon 12 jaar geleden.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (24%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het is een dossier per apparaat zoals eigenlijk ook wenselijk is op het forum.
Ik zou richting backlight of driver daarvan denken. Dus eerst in een donkere kamer vaststellen of het scherm nog oplicht als het toestel aanstaat. Zo niet, grote kans op backlightprobleem. Eventueel met een lamp proberen te zien of er nog iets van beeld is.
Tv is terug dicht gemaakt,en speelt terug ok,was blijkbaar niet veel aan,geen bolle of slechte elcos,wel wat stof in voeding is terug proper gemaakt.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik heb het wel eens met monitoren, maar die durf ik nauwelijks naar de klant terug te sturen want je kan op je vingers natellen dat die een boomerang imiteren.
Tv toch nog probleem,hij is terug in kelder morgen ophalen,staat nog tv op beugel die eerst afwerken. 
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ben je daar al meer dan 3 maanden mee bezig?
Helaas kun je bij kapotte electronica meestal niets zien. Hooguit bolle elco's of verbrande/geplofte onderdelen. Maar geen nood, daarvoor hebben ze al heel lang geleden de multimeter en oscilloscoop uit gevonden. Dus ik zou zeggen, zwengel de scoop aan, pak het schema en leef je uit.
nonius
set SCE to AUX.
Dit kan mischien bij mij het probleem zijn:
Gepost vrijdag 28 december 2018 15:48:52 |Quoten
Vervang alle onderdelen in de rode cirkel. Het witte blokje is een 25Mhz resonator en beide C-tjes zijn 22uF/16V.
Soms heeft het IC rechts boven de C's een reflow nodig.
[Bericht gewijzigd door william1967 op vrijdag 28 december 2018 15:50:13 (12%)
www.lcd-onderdelen.nl
m nagelhout
Gepost vrijdag
Kan ik dit reflow,zelf doe of heb je daar speciale apparatuur voor nodig ?
fred101
Golden Member
Kan ik dit reflow,zelf doe of heb je daar speciale apparatuur voor nodig ?
Wij weten toch niet wat jij aan apparatuur hebt.
Maar dit vraag je om een 6 potig ICtje te vervangen? Jij hebt al honderden TV's gerepareerd, ik neem aan dat je daarbij regelmatig smd dingen hebt moeten vervangen. Waar deed je dat dan mee, met een kaars en gloeiende spijker