Hallo,

Ik heb al aardig wat topics gevonden maar geen een had echt een antwoord vandaar dit topic.

Ik had even een vraagje, Voor het licht op mijn kamer moet ik nu gewoon de knop omzetten. Zoals in ieder huis zeg maar 220v. Ik ben nu opzoek naar een schakelaar die je licht aan en uit zet door te klappen. Nu zag ik op conrad wat zetjes, Maar dat zijn allemaal bouwpakketjes. Hier heb ik echt te weinig kaas van gegeten om dit zelf te gaan doen. Ook omdat ik las dat je weer iets nodig hebt dat 220v in 12v omzet enzo.

Weet iemand of die dingen niet gewoon kant en klaar te koop zijn? dus dat ik gewoon mijn huidige schakelaar kan vervangen., door simpel de draden over te zetten. en dan het hele kastje tegen de muur aan te schroeven.

Alsvast bedankt

Het is al weer heel lang geleden dat ik met die velleman kitjes in de weer ben geweest, maar ik meende dat ze destijds ook gemonteerde kitjes verkochten. Misschien heb je daar wat aan? En inderdaad is het wel jammer dat deze kit geen ingebouwde voeding heeft.

Of op ebay even kijken onder clap switch...

Clapper en Clapper plus zijn o.a. op Amazon te koop. Wel kijken voor Europese (230V) versie.

Zou ik deze dan kunnen gebruiken? http://www.amazon.com/Clapper-Plus-Sound-Activated-Switch/dp/B000V2AUC…

zie er namelijk 120 volt bij staan.
Zal ook even informeren bij velleman

Zoals Arco al aangaf moet je een 230 Volt versie hebben/vinden.

Die Velleman kit heb ik pas nog gebouwd.
Maar is geen echte klapschakelaar. Hij reageert nl. ook op andere harde geluiden, zoals fluiten of "boe" roepen.
En ik denk dat je licht ook aan en uit gaat als je de muziek wat hard aan zet. Moet ik nog eens proberen.

Hehe doet me aan de "sleutel vinder" denken die ik gekregen heb met kerst (Niet dat ik dat eigenlijk nodig had maarja)die was ook de hele avond lekker in mijn broekzak een het reageren op van alles en nog wat maar niet op fluiten of klappen :/, achter af een week of 2 in de wagen gelegen en die reageerde soms zelfs als ik de deur dicht klapte of de motor starten.