Mijn kennis van bb tv is goed van lcd en plasma is beperkter daarmee dat ik er veel over lees en elke dag bijleer.Ik ken elk component in een tv maar ik zeg het mijn kennis van lcd en plasma is beperkter.

Ja oke ik weet dat die blauwe schijf c soms defect gaan(scheurtjes)
wat op welke print is dat backlight ik weet meer dan jij vermoed hoor.Maar ik vind niet direct die blauwe schijf c terug,op de tcon zitten allemaal smd dus daar al niet op de invertor zitten er ook geen op het mainbord ook geen.Dit forum is toch bedoeld om bij te leren he en tips te geven en krijgen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (48%)]

Je heb een ander chassis dan ik heb liggen.AL26LW,met een voeding inkl.backlicht op 1 print!

waar de Backlicht op een print zit ?,dat zie je toch zo,je volgt gewoon de ronde kabels die vanaf de zijkant komen,meteen connektor"dus geen Flatkabels".
Op afstand reparen gaat niet altijd ,daar ik niet kan zien hoe het ea er uit ziet.

Het Tcon board is alleen de aansturing voor het LCD scherm,indien er met de aansturing ,of het scherm zelf iets mis gaat of is,word de back licht uitgeschakeld,en naar een aantal sec.,,,gaat het toestel in de beveiliging,dus ook als er geen backlicht aansturing,of een defect is opgetreden .

De Backlicht aansturing zit meestal op of bij de voedingprint,
of, op een aparte printplaat met meerdere travotjes,
inverter travo(tjes's zien er bij iedere tv anders uit.

Ik kan je de vaardigheden niet online leren,daar je dingen gewoon moet zien ed,en aangezien ik geen leraar ben,kan ik ook niet zien of je talent hebt of niet.

Hallo ik heb dat bord gevonden heb het hier naast me liggen ze hebben mijn kodak weggenomen anders poste ik snel een foto maar daar zitten geen schijfc op.Ofwel moet dat bord slecht zijn ofwel de lampen meer kan het toch niet zijn,dat bord de zekeringen zijn goed de tranfos zijn goed de diodes zijn oke de elcos zijn oke uitgemeten met esr meter.

http://www.uploadarchief.net/files/download/acer%20lcd%20tv%20008.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/acer%20lcd%20tv%20003.jpg

bij deze wat fotos dus het probleem is nog altijd heb beeld als ik met een zaklamp eropschijn.Dus als ik opstart komt het logo van acer erop in kleur dat werkt wel zou dit een software probleem zijn zoals colombo zei of wat kan dit zijn.Tv start als die zin heeft dus soms moet je meerder malen proberen eer die wil.De 24v van de voeding naar de invertor is aanwezig.Ik heb ook in het menu de instelling is na gezien brigtness enzo maar deze staan goed.Mischien heeft deze tv een reset nodig.Ik ben even in het service menu gegaan en heb dit gevonden

luminance brigthness is 0
         luminance contrast is   0
         sharpeness is           0
         Hue          is         0
         horizontal offset       0
         vertical                0
         digital adjust     is   0

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (85%)]

Hallo jimA dan vermoed ik toch dat bij deze de eeprom om zeep is
heb je een voedingsspanning aan de eeprom van 3,6v zoja dan ben je zeker van de eeprom stuk is wat nog een mogelijkheid is verander de waarde eens om te zien wat de reactie is na het uitzetten van het toestel of de ingegeven waarden zijn blijven staan mvg maxtv

ja ik ga eerst eens een straffere lamp zoeken en dan ga ik proberen die waarden te verhogen want die staan allemaal op 0.En ik heb spanning op de eeprom van 3,3v.

[Bericht gewijzigd door JimA op (14%)]

Hallo jimA dus uw spanning is er en in uw menu geraakt ge ook
maar instellingen krijgt ge niet gewijzigt ik denk dat dit alleen
met een orginele afstandsbediening gaat kan mis zijn maar er zijn er vast hier op het forem die daar meer uitleg of raad op kunnen geven mvg maxtv

Oke ik ga een originele ab zoeken en dan proberen of ik de waardes gewijzigd krijg,anders weet ik het ook niet meer,ofwel de print vervangen waar die eeprom opzit,ofwel de eeprom alleen,maar ik ga er nie teveel tijd en geld insteken.

Hallo,zet de tv juist nog eens op om verder te zoeken maar deze keer start die gewoon op zoals het moet,heb dus beeld.Ik denk mischien nog een slecht contact in de voeding of ergens anders,mischien slechte elcos.Al een paar keer op en af gezet start goed op nu heb ik hem al een uur opstaan speelt goed.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (40%)]

Hallo,ik zit met een probleem met deze tv
ik zette tv op, hij start maar geeft continu verschillende kleuren op volledig scherm eerst rood en dan blauw en roze enzovoort.dit blijft zich continu herhalen.Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn.

Klinkt alsof hij in een of andere burn-in stand is terechtgekomen. Een verkeerde instelling in de service mode gemaakt? Anders lijkt het me toch een geheugenprobleem.

Ik heb hem terug oke gekregen, maar het beeld is echt slecht is nooit goed geweest en soms valt die spontaan uit hij is niet klopgevoelig en de haardroger en freeze test heb ik ook gedaan,is dit een goed idee om die eeprom intialisatie te doen dus resetten.
alleen geraak ik slecht in dat eeprom menu in het menu van brigtness en vertical offset geraak ik zonder probleem heb een ab geprogrammeerd via de computer op het typenummer van de tv.

Het verzoek aan JimA de edit eens wat vaker te gebruiken ipv het topic steeds binnen 24 uur te kicken.

Zie http://www.circuitsonline.net/forum/faq#topickicks

Topic een stuk ingekort.