dom van me, ik heb de elco's in circuit gemeten, dus dan gaat de meter zeker gekke resultaten geven.

Wat Maartenbakker zei en wat jij zegt klopt.
Eerst uitsolderen, dan pas meten.
Anders meet je door de hele print "heen" zeg maar.

Wat zo even in mij opkomt...

Je hebt een volume probleem, je hebt de radio al in de originele staat terug gebracht en het probleem blijft.
Volumepotmeter heb je ook al vervangen dus dat is het probleem ook niet.

We kunnen hier geen echte kapotte hafgeleider vinden dus misschien is er iets in een passief component niet goed.
Die kans is erg klein, dus loop nog één keer alle soldeerlassen na.
De lassen die niet zo mooi eruit zien of niet glimmen even warm maken met de soldeerbout en er dan een klein tipje verse soldeertin aan toevoegen.

Verder zou ik het echt niet weten.

Ik heb het de laatste dagen heel druk, dus ik ga de radio tijdelijk dicht doen, en hem laten spelen zoals die hersteller hem heeft hersteld.

Ik kom later als ik terug meer tijd heb terug.

Maar nog een laatste vraag:

Is het mogelijk een MP3-speler aan te sluiten aan de radio(bv. 3,5mm jack naar DIN)?

dit zijn de aansluitingen op de radio:
http://i47.tinypic.com/2d0bexj.png

Op welke pinnen is het mogelijk om een MP3-speler aan te sluiten?

Wat een rommelig plaatje. Dat vonden ze toen duidelijk? :)
Maar de pijltjes 'naar binnen' zullen ingangen zijn. Probeer eerst die '500 ohm', en eventueel dan de andere.

Maar het is mono. Je moet dus de L en R van de speler eerst samenvoegen. Dat kan goed en veilig met twee weerstandjes van, bijvoorbeeld, 100 ohm (het komt niet zo nauw).

Als het geluid veel te hard wordt, kun je met een derde weerstand nog een spanningsdeler maken. Maar dat zien we dan wel weer.

500 ohm is voor een electrodynamische microfoon dus vast iets te gevoelig.

dus links op 4 en rechts op 1 van de 500ohm ingang en de massa op pin 2?

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op (18%)]

Links of mono op 1 en rechts op 4 volgens de standaard... Maar zet met elk van de kanalen wel een weerstandje in serie. Voor een MP3-speler is 100 ohm een mooie waarde zoals FET aangeeft.

Ik vermoed echter dat hij op de 500 ohm ingang mogelijk iets te hard zal spelen. Als dat het geval is probeer je de andere ingang en als dat niet helpt verhoog je de weerstandjes in waarde.

Ik kan ernaast zitten wat betreft het te hard spelen, want ik heb het schema niet bekeken, maar je weet nu in elk geval hoe het moet.

en waar moet de massa heen?

het werkt niet, moet ik nog een knop op de radio indrukken? welke dan?

ik heb snel dit ineen geknutseld:
http://i49.tinypic.com/xf0cw.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (74%)]

Op 1 mei 2012 22:05:14 schreef Luckyboy:
schop

Als jij geen geduld hebt dan wacht je nog maar wat langer, je bent gewaarschuwd voor topickicks en gaat bewust door.

Je zoekt het zelf maar even uit.