@ rbeckers, ben jij toevallig die persoon waarvan ik die scoop heb gekocht?
Dat zou nu es tof zijn dat we elkaar hier terug ontmoeten.

[Bericht gewijzigd door bordje op (56%)]

Twee scopes, is dat niet wat overdreven ? >:-)

Dat is veel ste veel fred. Iedereen die er meer dan 20 heeft zou ze eigenlijk af moeten staan aan Moi. Oh heb jij er niet iets van 50 :P

Op 2 november 2013 17:29:31 schreef fred101:
Twee scopes, is dat niet wat overdreven ? >:-)

moet jij je fundering van je huis maar eens vragen:)

@ fred101, look who's talking.... Jouw huis moet zeker op paalfunderingen staan...

@bordje

Nee, ik verkoop geen scopes maar ik ken en herken veel meetapparatuur.

Op 2 november 2013 13:59:22 schreef bordje:
Eens wat sfeerbeelden van mij
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is nu eens begeerlijk om naar te kijken ;)

Op 25 oktober 2013 04:09:15 schreef fcapri:

veel van die oude rommel heb ik weggekieperd of verkocht, maar dienene 386 wil ik gewoon volledig werkende houden inclusief games. alles uit de oude tijd. ongelooflijk hoe TRAAAAAG die ook opstart. de tijd voor zijn bios controle, dan zou je zweren dat die vasthangt, maar die controlleerd gewoon zijn aanwezige schijf, dan boot win95 en dat scherm blijft zowat eeuwig staan (4MB ram). zou die graag ook op met netwerk krijgen maar de behuizing is beperkt voor expansiekaarten en heb maar 2 ISA slots (vind er geen RJ45 netwerkkaart voor, dus moet een coax aansluiting steken met een converter)

Netwerkkaarten met isa denk ik dat ik nog wel heb als ik je er blij mee kan maken kijk ik het wel even voor je na.

netwerkkaart MET RJ45 aansluiting? gewone netwerkkaarten voor die coax kabels heb ik ook genoeg in ISA formaat.
heb nu zo een converter gevonden van coax naar utp, nu enkel nog eens tijd vinden. het electronica werkhok ziet er nu dus nog altijd IDENTIEK uit zoals de fotos hierboven. had gedacht dat er veel meer rommel zou bijliggen nu. (heb namelijk roest gevonden op men auto, en als je een beetje roest vind, kom je MEER tegen als je verder klopt)

er zijn kaarten geweest van 3com met zowel coax als rj45 connector. deze waren wel maar 10mbps, maar goed..

deze lijkt er wel op

edit: die 3com kaart is het idd. heb er een berg van gehad, heb ooit eens oude pc's van de gemeente gehad welke allemaal nog die kaarten hadden. wrs al 11 jaar geleden weggemikt ook :) voordeel van die 10mbps netwerken was dat je ze nog over gewone telefoonkabel kon sturen. modulaire telefoonkabel was genoeg..

[Bericht gewijzigd door testman op (34%)]

Mwah, dat is een elcheapo realtec beest.

3com had de beroemde 3c509b met AUI, cheapnet en UTP.

http://www.nessales.com/ebay/8501/3Com%20EtherLink%20III%20ISA%20Network%20Interface%20Card%203C509B-C_2.JPG

Kun je deze (Topcom) gebruiken? Mag je zo hebben.
Controller is een RTL8019AS.
http://users.telenet.be/on1aht/ISA_RJ45.jpg

Aanbod genoeg zie ik wel.
Ik dacht dat ik de enige was die nog een krat met isa printen had liggen.
Blijkbaar zijn er nog meer oorlogsmuseums te vinden.

Die 3c509 heb ik waarschijnlijk ook nog (ergens ;) ) liggen.

Over opstarten 386 e.d.. Pak een quad core of zoiets met SSD en installeer DOS 6.22 .

Voor sommige dingen zijn die 3/486-en nog wel handig. Ik he hiet nog een handscanner liggen, die erg practisch is voor het scannen van stukken tekst uit een boek, dat je niet plat wilt leggen.
Die heeft een ISA slot nodig en dat vind je zeker niet op een Quad-core.
Verder moet je ook zuinig zijn met moederborden met een RS232 aansluiting, zeker als je (dure) tabletten hebt met zo'n aansluiting, of een UPS met RS232...

of die nu nut heeft of niet, boeit me niet.
ik heb ook een dual pentium3 550mhz staan. die kan ook op DOS6.22 of win95, maar dit is niet 'the oldscool' way.

gewoon het werkende toestel hebben met de oude programmas en spellekes van die tijd is al voldoende voldoening. net zoals er mensen zijn die een auto uit 1932 restaureren en bijhouden. je kan evengoed een nieuwe porsche nemen en daar fietswielen onder steken. het rijd even slecht, maar t is niet hetzelfde.

die computer heeft ook geen nut bij mij. net zoals ik een oude draagbare zwart-wit tv heb staan. waarom zou je die nog gebruiken als je er evengoed een IPAD naast kan zetten met betere resolutie, schone kleuren en digitaal TV ontvangt.

alleen wil ik die zo graag op het netwerk hebben. als ik er nu iets wil opzetten, moet ik het op een CD branden, dan moet ik een oude pentium 120laptop nemen om iets van die cd te lezen en op diskette te zetten. daarna kan ik die diskette in die 386 steken.
of ik haal de hard disk uit de 386, sluit die aan met een usb/IDE converter en kopieer het er rechtstreeks op.
wifi heeft die 386 niet, usb ook niet. ik kan kopieren via laplink langs de parallele poort, maar die heeft mijn nieuwe pc ook niet...

Op 3 november 2013 18:54:07 schreef fcapri:
parallele poort, maar die heeft mijn nieuwe pc ook niet...

Zitten er ook geen pinnen op het moederbord waar je een parallelle poort van kan maken?

Mijn nieuwe computer heb ik de aansluitingen wel zelf ingemaakt maar die waren zo op het moederbord te vinden zowel parallelle als seriële poort.

@fcapri:
Je kunt natuurlijk ook een USB diskettedrive nemen, dan hoef je geen CD te branden ;)

Op 3 november 2013 18:54:07 schreef fcapri:
wifi heeft die 386 niet, usb ook niet.

:-)
@Hieronder.
Natuurlijk was nog even niet wakker.:-p

[Bericht gewijzigd door pa3gws op (16%)]

De USB diskettedrive is niet bedoeld voor de 386. Die heeft immers een diskettedrive.

Klopt, maar als je die opstartdisks op een diskette wilt krijgen vanuit een moderne PC, moet je eerst, zoals @fcapri zegt, opverspelen op CD en dan kopiëren op diskette. Met een USB diskette hoef je de boel alleen maar op een diskette te schrijven en die dan direct in de diskettespeler van de 386 te steken....
Maar het blijkt natuurlijk een "NIKE-netwerk" ;)
Een DOS-netwerkje opzetten is alleen ook niet zo eenvoudig. Daarmoet je heel wat handmatig instellen. Met Win 3.11 ook trouwens.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (15%)]

Maar ik neem toch aan dat met alle aangeboden ISA netwerkkaarten, dit probleem überhaupt snel verleden tijd is.

ik kan kopieren via laplink langs de parallele poort, maar die heeft mijn nieuwe pc ook niet...

Laplink kon overigens ook serieel.
http://pinouts.ru/SerialPortsCables/laplink_cable_pinout.shtml

[Bericht gewijzigd door bprosman op (18%)]

we gaan hier nu wel serieus offtopic.
@bprosman: serieel heeft men laptop ook niet meer, enkel nog een VGA out aansluiting en usb. ga nu ook niet gaan investeren in een usb2serial verbinding voor die paar keer dat ik iets wil kopieren op die oude pc

usb diskettestation heb ik hier nog wel ergens rondslingeren, maar ongeveer 80% van mijn diskettes worden onleesbaar als ik er nog iets probeer op te schrijven (eender welk diskettestation)

@paloma: ik ga mijn laptop niet openen om ergens een seriele of parallele poort bij te solderen. en ga ook geen oude desktop operationeel gaan zetten enkel en alleen om iets op die 386 te krijgen

die 386 heeft win95 geinstalleerd staan (de volledige cdrom staat op de HD ook gekopieerd, dus die vraagt geen 20x om de cd erin te steken). win95 had ook al netwerkondersteuning vroeger, wel veel mee gesukkeld, maar het werkte en t is toch gewoon handiger als die gewoon op het netwerk hangt. zou dan nog kunnen bestanden en printers sharen, ...

ik heb ook nog bakken vol ISA kaarten, maar allemaal vooroorlogse rommel (300bps modems, antieke soundkaarten, game controller kaarten, hopen netwerkkaarten met bnc stekkers, ide controllers..., schermkaarten die de volle 800x600 resolutie ondersteunen op...256kleuren (640x480 op 16bit) MET 1MB onboard geheugen :D :D :D
de pc heeft jammer genoeg maar ruimte voor 2 kaarten. er zit al een isa splitter op het mainboard (soundkaart en netwerkkaart dus).

show nu maar weer allemaal werkplekjes. indien ik een kaart nodig heb, zal ik de bovenstaande personen een mailtje sturen ;-)

Op 4 november 2013 13:29:43 schreef Tidak Ada:

Maar het blijkt natuurlijk een "NIKE-netwerk" ;)

Beter bekend als sneakersnet :-)