Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 4

Dit topic is gesloten

Elektuur schakeling maar weet niet meer de welke, DMX schakeling met AT90S8515 en een 2x20 header.
http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/what/P10…
Gebruikte ic's: AT90S8515, LTC490 en 74HCT00B1

Dat ander ding met die sub-d was de programmeerder.

Iemand een idee uit welke elektuur dat deze schakeling komt?

Laat maar gevonden: http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/2002/april/lpt-dmx-interface.4…

[Bericht gewijzigd door Damic op donderdag 13 september 2012 16:42:51 (15%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik kreeg dit SMPS voedingkje op de lichtmis ter onderzoek.

De hoofdchip is nu bekend, maar wat zijn de overige onderdelen/halfgeleiders (aangegeven met ->)
De twee Fairchild chips op de andere kant zouden FET's zijn.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/smps-2.jpgklick

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Het lijken me inderdaad FET's.

Op het gevaar af een open deur in te trappen... Maar volgens mij is op http://www.power-one.com/sites/power-one.com/files/documents/power/dat… het datablad te vinden.

@fred101: dat misschien ook, maar ik keek vooral naar de koeienletters erboven :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Zit er niet zo'n barcode op die je met een mobieltje kan scannen ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Woeps, ik denk dat dat de gouden tip is. Jochem heeft de barcode ter plaatse gescand; daaruit kwam hetzelfde nummer. Wij dachten allemaal dat dat nummer van de spoel was.
Het is wel de obsolete versie ("Not recommended for new design", zie datablad).
Nu kijken of ik die vent in La Louvière terug kan vinden. Hij had er nogal wat en goedkóóp

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Henry S.

Moderator

Op 24 september 2012 13:07:51 schreef Tidak Ada:
De twee Fairchild chips op de andere kant zouden FET's zijn.

FDS6294.

1Pt is of een BC807-40 (PNP) of MMBT2222A (NPN) of een equivalent.
PB kan een R1225N252B zijn (DC/DC).

Geen info voor T413.

De TPS40057 had je al gevonden.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

die 6 lijkt me een 1N4007 ofzo iets.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Waarom niet? Ze steken van alles en nog wat op zo'n ding dus waarom geen ordinaire diode.

Hugo Welther

Moderator

Als ik op de laatste pagina van de datasheet de "pinlayout" bekijk, zit dan de pcb layout niet gespiegeld?
Met de drie aansluitingen boven aan zit het schuine hoekje niet aan de linker kant. Of de datasheet klopt niet.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

@ Tidak Ada

Lijkt een zender en een ontvanger, de ene met 2 draden is een zender, en de andere ( 3 draden) waarschijnlijk een ontvanger.uitgang kan open collector zijn, dus (misschien)hoog trekken met 1 k of zo. als de 3 draads een zender/ontvanger is, heb je een spiegel nodig. werken niet met alles wat spiegelt, een reflector van sick werkt zeker.
succes!

Op 24 september 2012 13:59:53 schreef Tidak Ada:
Woeps, ik denk dat dat de gouden tip is. Jochem heeft de barcode ter plaatse gescand; daaruit kwam hetzelfde nummer. Wij dachten allemaal dat dat nummer van de spoel was.

Ehhh, "wij allemaal"? Mij is niets gevraagd :)
Zo'n QR code plakken ze echt niet ter identificatie van een spoel erop. Wel kan het zijn dat het een serienummer is waar je net zo goed niets mee opschiet. Op het gehele nummer als combinatie was niets te vinden, en verder heb ik ter plaatse niet gezocht (het blijft toch behelpen met zo'n mobieltje). Het onderste stukje tekst zal wellicht een serienummer zijn, haal je dat eraf, dan blijft kennelijk een typenummer over waar je wel iets mee kunt.

Wat was je verder eigenlijk met dit ding van plan?

If you want to succeed, double your failure rate.

Onderste code zal wrs productie datum + serie nr. zijn, zoals Jochem al zei.

Niks van plan, maar voor de prijs die de man vroeg toch interessant : Goedkoper dan een zware 7805 en dan nog 5A ook !

@richardvelsen : Mispoes

Bedankt Henry. Nu eigenlijk overbodig omdat de datasheet van het ding is gevonden, maar toch.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 24 september 2012 21:58:44 (20%)

Ah, okee, ik dacht dat je er een specifiek doel voor had omdat je er in La Louvière nog meer ging halen. Wat moesten ze kosten dan?

kun je er geen inkoopactie van maken? ik heb wel interesse in de converters

Ik meen te herinneren, dat hij afgelopen zaterdag €2,- voor een strip van 10 vroeg, maar of hij dat nog wil, als ik er een heleboel koop en ik de datasheet heb....

Een beperkte IA kan, maar dan onder voorbehoud, dat de prijs kan variëren
Noem je maximum stuksprijs. Daar zal ik altijd onder proberen te blijven. Vraagt hij meer dan je bod, dan koop ik niet (voor je).

Da's inderdaad niet duur.

Als ik jou was zou ik gewoon tegen die handelaar zeggen dat je niet weet wat het is, maar dat een kameraad van je er voor dat geld wel wat in zag en zei: oh, doe mij er maar 100 dan (voor 20 euro). Misschien slikt hij het.

Voor mij mag je er wel 10 voor 2 tot max 5 euro (per 10 dus he!) meenemen. Duurder hoeft niet, ik zou eigenlijk toch niet weten waar ik ze voor moet gaan gebruiken :)

edit: max 5 euro van gemaakt ipv 4

Bijv. 7805's vervangen waar je geen plaats hebt voor een koelplaat ?

Ik houd mij ook aanbevolen voor een stripje van 10 stuks
Max. € 5,-

20 stuks voor 10 a 15 euro :)
liefst minder natuurlijk:P

edit:
@ hieronder, thnx alvast!

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op woensdag 26 september 2012 11:05:50 (23%)

• Jochem
  • Kareltje
  • RS2^Racer^

Jullie staan genoteerd. Ik zal kijken wat ik kan doen.

Sluiting van deze semi IA op vrijdag 28 sept. 20:00 uur

10 stuks, max 1 euro per stuk voor mij graag :)

@TA hieronder: Sorry voor de verwarring, heb het aantal nog even aangepast. 20 zie ik mezelf nog niet zo snel opgebruiken dus maak er toch maar 10 van.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 26 september 2012 12:26:43 (62%)

Dit topic is gesloten