hmm spijtig 
en hoe kan ik dan best zo'n pic naar mijn wensen uitkiezen ? of moet ik gewoon kijken bij voti dat hij het gewenste aantal ingangen en uitgangen heeft?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
In de Microchip Product Selector kun je opgeven wat je zoekt, en dan rollen daar wat chips uit... 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Of gebruik een schuifregister of I/O extender. Om daar nu weer een hele 2e PIC tegenaan te gooien is overkill...
maar is het mogelijk om gewoon met een A poort een schakelaar aantesluiten?
want ik zit nu met 2 schakelaartjes en een Lcd scherpmje en mijn B poorten zijn al direct op 
Ja hoor, je moet alleen externe pullups/pulldowns aansluiten.
Kijk wel even in de datasheet welke je allemaal als input kan gebruiken.
Oke super heb er 1tje gevonden !
MAAR ! ik heb nu een probleem ..
mijn bumbleBee zegt als ik wil downloaden naar de Pic: "Connected target device does not match selected target Returned ID code : 0x3FFF "
kan iemand mij helpen 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Dacht ik ook maar dat is het niet heb heel het schema opnieuw gemaakt op mijn breadboard maar nog steeds geen vordering 
Lucky Luke