Hallo Allemaal,
Ik ben op zoek naar de goedkoopste, maar ook goede oplossing voor het aansturen van 2 stereo (front) speakers en een bass-speaker; een 2.1 versterker zeg maar.
Input is een PC (headphone out), dus een 'normaal' stereo signaal. Dus het zou mooi zijn als de versterker het hoog/laag filtert.
We hebben nu een oplossing, maar daar ben ik niet tevreden over (wel over kwaliteit, maar het moet met 1 component): check hier een foto:
http://www.pinball-dreams.com/extern/dutch/bop2k19.JPG
We hebben dus een signaal splitter en twee aparte versterkers voor hoog (stereo front speakers) en laag (bass)... Klinkt verder prima...
..maar ik denk dat het ook moet kunnen met één component en het liefst gewoon een custom schakeling die we zelf kunnen (laten) maken. Als iemand me hierbij kan helpen zou dat geweldig zijn. We willen uiteindelijk meer produceren, dus als iemand een schakeling zou kunnen maken, of meerdere zou kunnen leveren zou dat ook geweldig zijn.
We hebben ook budget voor een goede oplossing. Dus hopelijk kan iemand ons helpen 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Voor een subwoofer hoef je eigenlijk niet persé te filteren. Als je nu een versterker neemt met een setje A en B uitgangen, en de 2 speakers een passief filtertje geeft op A, kan de woofer in brug op B.
ief
Weet veel meer niet dan wel.
Veel goedkoper als dit ken toch niet:
of zoek zelf op ebay naar 2.1 amplifier.
[Bericht gewijzigd door ief op (28%)]
Ok je wilt een versterker, maar wat voor een?
- Prijs per stuk (voor alleen het electronische deel of ook de behuizing)
- Vermogen per kanaal
- Formaat
- Is efficientie belangrijk
- Toon regeling
- Volume per kanaal
- etc
Okay, dat ziet er al veelbeloven uit (die ebay links).
Even kort door de bocht:
Ik heb een PC met een stereo uitgang (mini jack)
Die wil ik aansluiten op versterker (liefst printplaat zoals op ebay links idd). Dus gewoon stereo-in.
op die printplaat wil ik vervolgens 2 frontspeakers aansluiten een een bass speaker. Moet redelijk hard kunnen dus, die duurdere lijkt me geschikter?
Heb ik dan genoeg aan zo'n:
http://www.ebay.de/itm/DIY-AMP-2-1-Channel-TDA7294-2x80W-160W-Subwoofe…
De voedingsspanning is geen probleem, maar ik kan echt zien wat de verdere aansluitingen zijn..?
Trafo, behuizing en koelprofielen niet vergeten, en dat kost een meervoud van de print. Moet het goedkoop, koop dan kant en klaar.
TDA2030 / TDA7294 e.d. zijn allemaal gewoon linear, klasse B, en gewoon goed.
Als een versterker "klinkt" is -ie wat mij betreft defect.
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Tripath ampjes zijn misschien een tikkie duurder, maar dat bespaar je weer op de voeding. Vaak hebben ze aan een enkele voedingsspanning genoeg, en ze trekken flink minder stroom, én ze hebben eigenlijk geen koeling nodig.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
ief
Weet veel meer niet dan wel.
Het is stereo in en je hebt ze in alle soorten en maten, zo zag ik ook nog 25+25 + 50 watt. Hoeveel je nodig hebt lijkt me een kwestie van proberen?
Behuizing zal wel niet nodig zijn omdat ie toch in de flipperkast komt vermoed ik zo, dan nog een stuk aluminium voor de koeling en voedingspanning is geen probleem zeg je dus volgens mij ben je er dan.
Er wel rekening mee houden dat iig de sub 8 ohm moet zijn.
ps: je hebt trouwens ook een hele rits aan auto versterkers met ingebouwde sub uitgang en die hoeven ook niet al te duur te zijn maar dat maakt voeden in jouw geval misschien lastiger (?).
Op 17 oktober 2012 08:37:53 schreef Aart:
Als een versterker "klinkt" is -ie wat mij betreft defect.
Alhoewel ik absoluut moet toegeven dat je gelijk hebt, was ik toch erg verrukt over de dynamiek die een zelfde setje speakers opeens ten gehore brachten. Geen slissen, niet inkakken onder zware bas etc. Dus ja, dit moet natuurlijk ook uit een andere versterker te halen zijn en het zegt meer over de andere versterkers die ik gehoord heb. Maar voor de 18,- euro pure porrie 'klinkt deze toch heel fijn', of blijkt eigenlijk dat de andere niet zo goed klinken.