Deze pc heeft enkel een jack.Ik moet het pc-volume zwak zetten om de versterker(din) aan te sturen.
Verloopstekkers genoeg te koop.Details niet.

Tja, en nu?

Wat wil je precies weten?

Het weerstandje dat je moet plaatsen op elk kanaal.De mosfet-versterker is zo al stuk gegaan.

Die standaard kabels zijn niet meer dan dat, kabels. Er zitten verder geen weerstanden in.

Zijn volgens mij ook gewoon normale kabels, er zijn wel geluidskaarten die "SPK OUT" en "LINE OUT" hebben.

Als je een beetje high-end geluid wil hebben zoek je toch een goeie USB DAC of misschien doet je versterker wel SPDIF/TOS?

De DIN-ingang is hoogohmig en de PC-uitgang is laagohmig. Een artikeltje: http://suite101.com/article/din-hifi-vintage-audio-interface-matching-…

Hierin staat dat de DIN-ingang 20k is. De PC-uitgang verwacht een koptelefoon en laten we zeggen dat die 100-200 ohm is. Dus als we nou een potmeter nemen van 200 ohm, we knopen een weerstand van 22k aan de loper en dat voeren we toe aan de DIN-ingang, dan zou het misschien kunnen werken.

Correct me if I'm wrong.

Hoppa! Interface met tulp-uitgangen op lijn-niveau.

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/behringer-ufo202-audio-interfa…

Kan trouwens best zijn dat die ingang een gevoeligheid heeft van 100mV. Zonder dat we weten over welk apparaat het gaat is dit maar gissen en gokken (alweer).

Dank Roy B.Ik vertrouw die audio niet meer op het Asus moederbord(galvanische isolator in gebruik).
't Is dan een omvormer van digitaal naar analoog en omgekeerd.
Die Barco tuner versterker met zijn din aansluitingen zal wel ongeveer dezelfde gevoeligheid hebben als rca stekkers.

Wat heeft die galvanische isolator verband met dit probleem ?

Zo een jack(groene aansluiting op pc) dient toch denkelijk voor de speakers van de monitor of koptelefoon.
In het begin had ik mooi geluid.Daarna verscheen er brom in de subwoofer,niet te horen bij de monitor.
Die isolator doet de brom weg(grotendeels),als de pc slaapt is er meer storend geluid.Er zal wel iets stuk zijn,opgeblazen zoals mijn Pioneer A-405 versterker.
De kans is dus nog groot dat het via usb nog goed gaat.

Eerst heb je het over van jack naar din verzwakker !
Vervolgens over Analoog > digitaal en reverse.
En dan heb je het over USB...
Je bent erg vaag, of je begrijpt het niet helemaal !

Via usb is toch digitaal denk ik. http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart/behringer-ufo202-audio-interfa… ,deze richting ga ik volgen.
De oude versterker heeft nog DIN-aansluitingen,naar rca gaan en dan naar de Jack gaan van de pc.
Ik moet mijn volume zeer stil zetten om niks stuk te maken.(verzwakken)
Daarbij vertrouw ik de Jack niet meer.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (0%)]

euhm deze versterkers hebben geen din maar cinch/tulp aansluitingen

Als de TS een normale startpost gemaakt had, plus een normale titel (aangepast aan de hand van de TS z'n posts...), dan was het allemaal veel duidelijker geweest.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (17%)]

Leuk om er een USB interface tussen te zetten, want dat lost weinig op zolang het probleem niet duidelijk is. Ik vraag mij af wat voor DIN-ingang het is. 3, 4, 5,...

Wat voor versterker is het? Zonder die gegevens is er absoluut niets zinnigs te zeggen, en kan iedereen een mooi verhaal ophangen.

PS "Deze pc" geeft op google 23.000.000 hits in 0.21 seconde.

Als je iets sloopt aan de ingang van een versterker via je PC betekend dat je de PC niet geaard hebt, pak maar eens de tulp stekkers vast die je in je versterker wilt stoppen en dan een ander aparaat.

Je krijgt een behoorlijke schok.

Als iets een randaarde stekker heeft MOET je deze ook aarden via de randaarde via een geaard stopkontact.

Als je dat NIET doet en de 3,5 mm jack onder spanning (ook als hij uitstaat met de stekker erin) in de PC stopt dan komt deze eerst in aanraking met de halve voedingsspanning (115VAC) en dat is funest voor het ingangs IC.

Fantomaz heeft een interne geluidskaart waar hij waarschijnlijk de speaker/phones-uigang van wil aansluiten op zijn stereo.

Daar heeft ie al problemen mee gehad, ongeveer een maandje terug. Die post herinner ik me nog nl.
Daarom heeft hij toen een scheidingstrafo'tje gekocht.

Nu blijkt dat hij teveel signaal binnen krijgt, kan 2 oorzaken hebben:
* bron stuurt teveel uit
* de ontvanger heeft een te hoge gevoeligheid (geen 775mV maar misschien 100mV).

Goed, dat Behringer usb-kastje lost al één ding op, er komt een lijnsignaal uit op -10dBu, dus zondermeer aan te sluiten op iedere consumentenversterker.

Onze meer bekende Fantomaz en fantomas zijn twee verschillende gebruikers.

Jep, en dat werkt ERG verwarrend .... op z'n minst.

Ja ok, ik bedoel dezelfde, ga niet zitten kijken wie er met een s of z eindigt. Het was in ieder geval dezelfde fantomassss :) ;)