Beetje offtopic misschien, Maar ik heb die TDA7000 IC`s in de begintijd gebruikt in mijn zelfbouw satelliet tuner (voor de audio kanalen) maar ik heb nooit een fatsoenlijk werkende ontvangst gehad met deze IC`s.
Ik vindt het Kl%te IC`s mijn keuze een NE564, dat werkt altijd
Dit is overgens wel een leuke site voor low tech FM ontvangers:
http://www.somerset.net/arm/fm_only_lowtech.html
Hoi Maarten,
Ik heb het ergens vandaan gegraaid maar vraag mij niet meer waar, ik download nogal in bulk en dan zitten er weleens dergelijke sheets tussen gepropt.
(Ik ga voor je zoeken misschien heb ik het ergens nog op de HDD staan..)
Funai is op zich al vreemd want die sleutelde eigenlijk alleen de hardware van Philips in elkaar...inmiddels is Funai rechten eigenaar van wat Philips ooit op electronica gebied zoal heeft ontwikkeld.
Gesteggel is er nu of Funai nu wel of niet onder naam Philips mag gaan produceren...Philips wil het eigenlijk niet en Funai zou het heel erg graag zien want de naam Philips is nu eenmaal bekend.
Ik heb wisselende ervaringen met de 7000 chip, soms werkte het goed en op andere momenten kreeg ik niet de gebieden welke ik had ingesteld, beetje apart IC'tje soms.
De 7088 schijnt nog slechter te presteren als ik zo bepaalde comments op de Conrad site lees over dat bouwpakket.
Groetjes:Ramon
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hoi Ramon,
Philips wil het misschien niet maar ondertussen lijkt het erop dat ze het wel doen. Ze bestellen er sinds 2002 VHS-video's voor de wereldmarkt behalve de VS (daar deden ze dat al langer) en ze hebben in 2009 de televisiefabrieken in de VS en Mexico aan ze verkocht inclusief een constructie voor de merkrechten. Dat zouden ze nu op enige termijn met de audioproductie voor de wereldmarkt willen doen. Dom, maarja.
In elk geval alvast bedankt dat je voor me gaat zoeken!
Hoi Maarten,
Ja Funai is al heel lang partner van Philips, toen ze in de jaren 80 de belgische en nederlandse audio fabrieken sloten nam Funai dit voor het merk over.
Philips hoopte door de productie naar Japan te verhuizen daar ook meer voet aan de grond te krijgen.
Uiteraard was het ook goedkoper.
Goedkope radiootjes en andere low budget Philips spul wordt al sinds 2008 door de chinese Pinq geproduceerd.
Koffiezetters en dergelijke huishoudelijke apparaten en verlichting door Poolse electronica fabrieken in elkaar geprakt dus Philips produceert zelf al bijna niks meer.
Philips ontwerpt alleen nog de apparaten maar hoe de electronica eruit ziet daar heeft het merk geen deel meer aan.
Funai betaald Philips 30 miljoen euro per jaar voor dat merkenrecht.
Vraag is alleen of ze met die rechten wel een beetje verstandig om gaan springen.
Dat is ook een reden waarom de naam Philips er eigenlijk vanaf moet..
Ik vind het ook een hele domme zet van Philips maar ze verdienen meer met operatie robots en verlichting dan met een Dockingstation voor een Iphone.
En juist daarmee gooit het merk zeer hoge ogen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hoi Ramon,
Dit citaat is strijdig met of aanvullend op wat ik zelf aan informatie heb verzameld door de jaren:
Ja Funai is al heel lang partner van Philips, toen ze in de jaren 80 de belgische en nederlandse audio fabrieken sloten nam Funai dit voor het merk over.
dus dat maakt het zeer interessant om meer hierover te weten te komen. Heb je bronnen of aanvullende informatie om het plaatje voor mij rond te maken? Van Funai zijn me de volgende samenwerkingen al bekend:
- Lineplex video (kortlevend systeem van Bosch/Philips professional)
- Noord-Amerikaanse videoactiviteiten vanaf jaren '80
- VIDEQ volledig vanaf 2002 met kleine uitwassen richting DVD-combi
- Noord-Amerikaanse televisieactiviteiten vanaf 2009
- Audio in de toekomst (apparatuur lijkt tot nu toe van Philips zelf, van TCL en van kleinere Chinese toeleveranciers zoals Huy Yang Eastway)
P.S. Pinq, interessant, een onbekende naam! Ga ik ook eens even op doorzoeken.
@Henry S. hieronder: Sorry! Ik zal volgende keer proberen tijdig het topic af te splitsen of priv'e te gaan.
Hoi Maarten,
Ik zal je even via Pb verder schrijven aangezien we nu zoals Henry terecht opmerkt wat teveel off topic is gegaan..