@PA3GWS Ik heb een kompleet printje liggen met dat IC en een 7-voudig LED display er op.
Werden vroeger door of Radio Twente of Meek-it verkocht. Origineel van HE?
Neem maar even contact op via PM.
Dit topic is gesloten
Moderator
@PA3GWS Ik heb een kompleet printje liggen met dat IC en een 7-voudig LED display er op.
Werden vroeger door of Radio Twente of Meek-it verkocht. Origineel van HE?
Neem maar even contact op via PM.
Moderator
Op 5 mei 2013 09:53:20 schreef pa3gws:
Beide chips kan ik niet vinden bij o.a. Farnell, RS components, Reicheld, EOO, de grote C en ebay.
Die is al jaren obsolete... Naast de onuitputtelijke voorraad van Hugo had ik je nog kans in het verre oosten gegeven.
Golden Member
Ik ga gebruik maken van de onuitputtelijke voorraad van Hugo.
Flex kabel connector, heb al gezocht bij Farnell, maar krijg niet te zien wat ik zoek (flex cable/flex kabel).
Nu het gaat hier om een 23pins variant.
Edit: nevermind al gevonden Connectors > pc board > ffc/fpc
Wie weet waar ik nog (tegen een hebbelijke prijs) 22,5V Blokbatterijtjes kan krjgen ?
Noch Farnel, Mouser of Conrad hebben ze.
Ik zoek ze voor een Analoge multimeter en een stralingsmonitor, die ik net op de Jutberg heb gekocht.
Een stapel knoopcellen is geen optie, gezien de prijs (15 × € 4,- = € 60,-- !)
Een andere optie is een DC-DC convertertje dat primair tussen 5 en 8V en aan de uitgang is af te regelen op 22,5V bij een paar µA.
Maar laat ik het eerst eens met die batterij proberen...
Overleden
x
[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 14:37:49 (100%)
Special Member
@Tidak: Kun je niet 7x CR2032 gebruiken? Waren laatst 8 voor 1 euro bij Kruidvat en Action...
Honourable Member
Op 10 mei 2013 22:53:16 schreef Tidak Ada:
Wie weet waar ik nog (tegen een hebbelijke prijs) 22,5V Blokbatterijtjes kan krjgen ?
Noch Farnel, Mouser of Conrad hebben ze.
Ik zoek ze voor een Analoge multimeter en een stralingsmonitor, die ik net op de Jutberg heb gekocht.
Een stapel knoopcellen is geen optie, gezien de prijs (15 × € 4,- = € 60,-- !)Een andere optie is een DC-DC convertertje dat primair tussen 5 en 8V en aan de uitgang is af te regelen op 22,5V bij een paar µA.
Maar laat ik het eerst eens met die batterij proberen...
Je kunt die 22.5Volt blokbatterijen online kopen: http://batterijenland.nl/speciale-batterijen/blok-vorm/unicell-ug015-v… hoewel, tijdelijk niet op voorraad zie ik. Goedkoop is ook anders Dat is dan weer beter dan niet te krijgen. Ik had er laatst eentje in mijn stokoude Jemco nodig.
Dat lijkt toch wel een normale Nederlandse prijs.
In Duitsland zijn ze iets goedkoper:
http://www.yatego.com/shop-akku-haug/p,4f6b6bb75b870,4f58d7c8705340_5,…
Hmmm, 't kan toch nog een stuk goedkoper:
http://www.amazon.de/PX72-Alkaline-Photo-Batterie-Varta/dp/B000NPIMMK/…
[Bericht gewijzigd door Zonnepaneeltje op zaterdag 11 mei 2013 06:56:09 (28%)
Op 10 mei 2013 23:19:13 schreef Arco:
@Tidak: Kun je niet 7x CR2032 gebruiken? Waren laatst 8 voor 1 euro bij Kruidvat en Action...
Het is voor de voedingsspanning van een ionisatiekamertje van een stralingsmeter. Ik heb geen idee of de afwijking invloed heeft op de meertwaarden. Het is óf 1,5V te laag óf i,5V te hoog (6,7%).
Diodes er tussen gaat ook niet bij een stroon van misschien een paar honderd nA tot een paar µA.
@Hewlett:
Die site had ik ook gevonden, maar vond de prijs veel te fors, zeker voor een enkele test.
@Zonnepaneeltje:
Die Amazone link is geweldig ! Kan ik er geljk twee kopen, een voor de analoge multi meter en een voor de stralingsmeter.
/edit:
Shit, die boeven vragen € 14,80 voor de verzending en alleen CC betaling, geen PayPal
Iemand, die nog wat bij Amazone wil kopen (kunnen we verzendkosten delen).
Als het allemaal werkt, zal ik waarschijnlijk wel overgaan op een DC-DC convertertje als ik dat kan vinden.
ik ben op zoek naar een backup batterijtje dat een geheugen in leven moet houden.
- NiCd-Akku SANYO Cadnica Backup N-SB3, 3,6 V (zie foto)
bestaan die nog en weet iemand of die ergens (liefst NL) te koop zijn ?
vriendelijk dank
Special Member
Ik neem aan dat NiMH ook wel mag? (Je moet 'm wel zelf even van 3 stuks in elkaar solderen... )
http://nl.rs-online.com/web/p/speciality-size-rechargeable-batteries/0…
ga ik proberen.. lijkt te passen .. tnx
[Bericht gewijzigd door borroz op zaterdag 11 mei 2013 13:21:41 (88%)
Special Member
Is er ook compleet: http://www.excelsus.nl/hq-nimh-90-1-ni-mh-backup-batterij-36-v-300-mah…
Grote C heeft een hele serie Li-batterijen, die direct 3,6 V afgeven en dat 10 jaar lang volhouden. Die hoef je dan ook niet te laden. Alleen eens in de zoveel tijd wisselen, zeg 5 à 6 jaar als je het fail-safe wilt houden...
Ik denk dat de 4,5V van die drie NiMH's wat te veel van het goede is.
Special Member
Ik denk dat de 4,5V van die drie NiMH's wat te veel van het goede is.
Sinds wanneer geven NiMH cellen 1.5V af bij normaal gebruik?
Accu vervangen lijkt me wel het simpelste, dan hoef je niet de lader eerst onklaar te maken...
tnx.. die Arco tipte (uit een scheerapp) = 3.6V
wat ik me nu wel afvraag, kan je zonder meer een defect NICd celletje van 3.6V vervangen door een NIMh celletje van 3.6V ?
Special Member
Ja,
Die backup cellen worden meestal simpel geladen met alleen een weerstand, dan maakt NiMH of NiCd niks uit...
Overleden
Misschien is DIT wat. 3.6Volt
@Jochem:
Helaas: HTTP-fout 404.
Even je link gewijzigd, maar het is dan net zo duur als bij Amazon.
Toch maar via Amazon besteld en nu was de porto ineens € 5 lager
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zaterdag 11 mei 2013 16:39:25 (25%)
Op 11 mei 2013 16:21:53 schreef Amateur19:
Misschien is DIT wat. 3.6Volt
ja dat is dezelfde die ik hier besteld heb tnx
Hallo,
Weet iemand waar ik volgende keuzeschakelaar (4 standen) zou kunnen vinden?
Het is een keuzeschakelaar uit een radio (Artsound R5), waarvan één van de contactjes kapot is.
De nieuwe keuzeschakelaar zou exact dezelfde contactjes moeten hebben zodat ik die kan terug vastsolderen op het printplaatje van de radio.
Alvast bedankt!
Dit topic is gesloten