Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 2

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Ik denk dat daar een gewone universele draaischakelaar wel in past: http://nl.farnell.com/lorlin/ck1051/switch-3pole-4-pos/dp/1123697

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zoek een assortiment van V-snaartjes. Gewoon dat allerhande spul wat in CDspelers etc zit. Diameter tot een cm of 4 is voldoende, ronde & gladde afwerking. Ik kan het niet vinden, maar het moet vast ergens in een setje van een x aantal voordelig te koop zijn. Weet iemand waar?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Bedankt, maar die zijn echt te breed. Ik bedoel die ronde 'elastiekjes'.
Telkens naar de drogist voor haarelastiekjes is ook geen succes, die houden t niet erg lang vol.

pa3gws

Golden Member

Dit is misschien wel wat.
En nee ik heb daar geen aandelen.:-p
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=465940

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Heb je al eens aan O-ringen gedacht?
Voor mijn Unimat draaibankje gebruik ik tegenwoordig O-ringen, sinds de originele snaren niet meer zijn te verkrijgen. Ben daar via eBay op gekomen.
Nu is een draaibankje wat anders, maar er bestaan ook heel dunne O-ringen met een grote diameter...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - RIP

Weet het niet geheel zeker....
Had mfbfreaks.nl deze riempjes niet ?

@Tidak, voor een draaibankje geen bezwaar, maar voor een tape-deck, cd-loopwerk is de maat wel erg belangrijk, iets te strak en de snelheid is eruit.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Weet ik, maar er zijn zóóó veel maten o-ringen ;)

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 13 mei 2013 21:04:31 (10%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - RIP

Heb je je strippie al in de fik ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

OT
Ben even ergens anders mee bezig. Dat krijg je als je lang moet wachten op onderdelen ;), maar als dat klaar is gaat hij er in.
Zou een ALU U-profiel (15×15mm) voor genoeg koeling zorgen?
Heb een leuk switchertje van 4A in Rosmalen gevonden voor 2 Euro
OT/

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op maandag 13 mei 2013 21:19:53 (14%)

Jajaja wrijf het er nog maar eens in :P
U profiel volstaat idd, is een beetje lastig te versturen via de post,
Heb ze standaard in 6 meter lengte...
Maak het wel weer een keer goed :)
Als jij mij vertelt hoe jij aan die plips led dingen komt :P

Bedankt allemaal maar helaas kom ik er nog niet echt. Ik bedoel echt de technisch lego modellen maar dan van degelijker materiaal (dus minder weekmakers). Dit is ook de maat van haarelastiekjes maar dan dus rond afgewerkt. Desnoods vierkant, maar rechthoekig kan ik niet gebruiken. Ik heb wel dit gevonden, maar helaas zijn die ook vierkant en de omschrijving is wel heel minimaal.

@gadget: die philips ledspots hadden we op de CO stand liggen op Rosmalen. Ik baal achteraf dat ik er niet 1 of 2 heb meegenomen.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 14 mei 2013 21:39:31 schreef MAH:
...., maar helaas zijn die ook vierkant en de omschrijving is wel heel minimaal.

En wat is je bedenking tegen die o-ringen?

@Jochem:
Wat denk jij van een stroombron met buizen? Er gaat maar ongeveer 40mA door die dingen. Dat zou met een 807 moeten kunnen, maar ja, die gloeistroom....

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 14 mei 2013 22:15:28 (28%)

Shiptronic

Overleden

O-ringen gaat goed, en die kan je prima lijmen met super lijm, dus een voudig om de juiste lengte te maken!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

@Tidak: Ga je mij nu iets vragen over glaswerk? Het is dat er pootjes aan zitten, anders had ik de bovenkant nog niet van de onderkant kunnen onderscheiden. :P

't Is maar of je het een idee vind.
Ken jij bijvoorbeeld power-FET's, die dat aan zouden kunnen?
Zo ja, dan maak ik er tzt een topic van.
Daar heb ìk nu weer geen idee van. :o

@ship:
Ik denk dat dat voor MAH niet gaat vanwege de schok, die de las geeft

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 15 mei 2013 10:02:14 (17%)

Ah, gewoon in een zoektocht naar een simpele oplossing bedoel je. Ik zou lekker 2 of 3 stuks LT3092 in serie zetten, met elk een zener als bescherming. Bekijk de datasheet maar eens, die lenen zich er denk ik prima voor.

Holy Shit, hoeveel ondersoorten zijn er daarvan! AllDatasheet geeft er al 30 verschillende!
Maar toch een goeie hint. Enig idee welke lettercode ik moet aanhouden voor liefst een true-hole versie?
Jij was overigens degene die het onderwerp aanzwengelde, waardoor bij mij het idee opkwam om het met glaswerk te proberen... ;) Wel leuk, maar weinig efficient vanwege de gloeistroom.

Ik zwengelde niet, Gadget_inc begon ;)

Ik vind weinig onder-soorten, het is gewoon deze van Linear (datasheet). De achtervoegsels zijn doorgaans package varianten, of temperatuur of PB-free geneuzel.

Thru-hole zul je van recente technologie niet snel vinden, maar SOT-223 is nog prima te doen toch? En vanwege de koeling is het misschien toch al aan te raden een printje te etsen met een mooi kopervlak.

Bedankt,
Ik bedoelde dus deze schokkende lijst.
Als ik die alle maal stuk voor stuk moet openen, ben ik een dag verder :(
Dus als iemand de lettercodes kent, schiet dat toch wel op ;)
Maar die SOT223 zou moeten kunnen. Ik zie trouwens dat dat al in jou datasheet vermeld wordt.
Nu nog uitzoeken hoe het met de aansluiting van de thermistor zit en wat de precieze functie is (temperatuurbewaking?). In de manual van de lamp staat ook nog dat er een thermokoppel (appart) bij moet. Best ingewikkeld.

Alles uit die lijst verwijst toch allemaal naar hetzelfde component en dezelfde datasheet?

Al die 'letters', of order-codes (want dat zijn het) kun je terugvinden in de datasheet of op de site van Linear die ik linkte. Dan zie je wat de verschillen zijn (package, temperature, leveringsverpakking, etc).

Dus een SOT-223 in de minst geavanceerde versie is LT3092EST#(TR)PBF.

En een linkje naar Farnell om on-topic te blijven :D

Op 15 mei 2013 10:35:47 schreef Jochem:
Ik zwengelde niet, Gadget_inc begon ;)

What the hek ?
Ik ben geheel onschuldig :-)

Op 13 mei 2013 21:19:42 schreef Gadget_inc:
Als jij mij vertelt hoe jij aan die plips led dingen komt :P

Ging over de spots toch?

Dit topic is gesloten