digi
God schiep de wereld, wij het internet ...
yow ik had nog een vraagje ik heb dus een adsl lijn die wordt gesplitst van de telefoon lijn in onze garage het princiepe is hoe dichter ik bij de splitter zit de garage dus hoe sneller maar ik zit met 100 m cad5 cabel en ik verlies te veel van mijn snelheid . is het mogelijk van dit signaal te versterken ??? zo ja hoe ?
Anoniem
Van de splitter naar de pc is dit Ethernet of USB ?
Met CAT 5 kan je 100 Meter ver.
Wie zegt dat dit trager gaat.
digi
ethernet ik heb het zelf getest mijn pc in de garage gezet en met een cad5 kabel van 1,5m en ik kaal 1.1 Mb/sec en op 100M kabel 300kb/sec
Franky
Welke kant gaan we op?
digi
Op ma 03-06-2002 18:38:21 schreef Franky:
ik weet niet wat cad5 kabel is maar volgens mij moet je gewoon UTP kabel hiervoor gebruiken
wel cad5 kabel is utp kabel cad5 staat voor 5 paar kabeltjes gekruiste = utp kabel 
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
CAT5 is een bepaalde gradatie UTP bekabeling. Als je alles goed hebt aangelegt moet dat zeker 100Mb/s kunnen halen. Ook over 100m. Mocht je te veel stoorinvloeden hebben van andere bekabeling, dan zou je nog STP kunnen uitproberen.
Die 100m kabel heb je zelf aangesloten? Hoe?
Marcel
[Bericht gewijzigd door Marcel op ]
Michaël
I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone
Ik heb een oplossing maar die is wel duur
Je kan een glasvezelverbinding leggen. Een glasvezel heeft namelijk een grotere breedband dan cad5 kabel.
digi
oeps ff verkeert ik heb wel een cad5 kabel naar boven liggen maar ik gebruik hem als gewoone telefoon aansluiting in de splitter vertrekt een gewoone telefoon kabel en dat signaal moet versterkt worden (ik heb isdn dus mijn telefoonlijn werkt op 115 V in plaats van op 48 V)
MrTead
Doe wat je niet laten kan maar laat wat je niet doen kan!
Op ma 03-06-2002 18:36:29 schreef digi:
ethernet ik heb het zelf getest mijn pc in de garage gezet en met een cad5 kabel van 1,5m en ik kaal 1.1 Mb/sec en op 100M kabel 300kb/sec
Als je met 300kb/s kan downloaden zou ik het signaal ook versterken, maar ik weet niet welk abbo je hebt voor ADSL maar de snelheden van downloaden is met het goedkope abbo max 64kb/s en het dure max 128kb/s, of je moet zoon ongelimiteerde verbinding hebben, die gat wel ver over de 300kb/s maar die gebruiken (voornamelijk) alleen bedrijfen. het is ook een zogenaamde bedrijfs account.
digi
het abbonement gaat tot 1.1Mb/sec en 15 gig dl/upl en 128kb/sec upl
[Bericht gewijzigd door digi op ]
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Als je een ethernet modem hebt, plaatst deze dan in de garage en ga vanaf daar met UTP CAT (met een T) 5 naar je pc. Heb je een USB of Serieel modem dan zou je bijvoorbeeld met een oude pc een router kunnen maken in de garage. Vanaf die router ga je dan ook weer met UTP CAT 5 naar je andere pc.
Marcel
Anoniem
Nu weten we het nog niet.
Gebruik je ethernet naar je pc ?
Kijk eens in de eigenschappen van het netwerk.
Heb je de connectoren zelf op de kabel gezet ,zo ja
heb je de kleuren gerespecteert,
anders heb je gigantische verliezen.
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Beste Digi, even een paar subtiele opmerkingen. Niet om je te pakken op je fouten maar om je te helpen.
Het is CAT5 en niet CAD5.
broadband ipv brodband.
principe ipv princiepe.
verkeerd ipv verkeert (als het om een fout gaat)
[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Op ma 03-06-2002 23:03:38 schreef Bastiaan:
Het is CAT5 en niet CAD5.
broadband ipv brodband.
principe ipv princiepe.
verkeerd ipv verkeert (als het om een fout gaat)
we zijn niet allemaal zoals jou... 
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
of...
verleng de telefoonlijn voor de splitter tot je PC & plaats daar een extra splitter.
Een splitter kost (in belgië) ongeveer €3
Franky
Welke kant gaan we op?
ik heb het!
de spillter plaats je naast de de pc. van de garage trek je de kable die naar de splitter moet. en de telefoon kabel die uit de splitter komt trek je ook weer tryg is de makkelijkste oplossing volgens mij. of kan datnie???
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op di 04-06-2002 22:20:30 schreef Franky:
ik heb het!
de spillter plaats je naast de de pc. van de garage trek je de kable die naar de splitter moet. en de telefoon kabel die uit de splitter komt trek je ook weer tryg is de makkelijkste oplossing volgens mij. of kan datnie???
een telefoon kabel is NIET hetzelfde als een Cat5 kabel.
een telefoon kabel is meen ik Cat2 of Cat3. Dit heeft te maken met de frequenties die over de kabel heen gepompt moeten worden.
digi
ik heb dus een CAD5 kabel naar boven deze dient voor 1 telefoon lijn en ook voor de 2 telefoon lijn en dan ook nog eens voor internet en in de buisjes krijg ik geen kabel meer bij dus wat ik denk dat het enige is dat ik kan doen is een soort telefoon versterker er tussen zetten maar wie heeft zo'n schema
en sorry voor mijn spelling ik ben daar nooit goed in ge weest btw ik ben 14 jaar 
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op di 04-06-2002 22:29:55 schreef Jeroen Boere:
[...]
een telefoon kabel is NIET hetzelfde als een Cat5 kabel.
een telefoon kabel is meen ik Cat2 of Cat3. Dit heeft te maken met de frequenties die over de kabel heen gepompt moeten worden.
Klopt, door de karakteristieke eigenschappen van kabels is niet elke kabel geschik voor een willekeurige signaaloverdracht. Dit alles heeft de maken met de verschillende frequentiebanden die de signalen bestrijken. Bij de verkeerde kabelkeuze kan dit leiden tot signaalverzwakking, vervorming, echo, ruis, korter afstandsbereik en soms zelfs kortsluiting in het geval van verkeerde karakteristieke kabelimpedanties. Ik heb het nu niet speciefiek over de CAT5 maar over het algemeen.
Cat 5 is een bepaalde specifiekatie voor utp kabels die meer als goed genoeg is voor een gewone telefoonlijn.
Ik denk niet dat je een telefoon signaal kan versterken en zeker geen signaal waar adsl bij zit.
Heb je bij je thuis een centrale? Waarschijnlijk niet denk ik. Je moet de splitter pas aan je computer zetten en niet in je garage en dan zal dit wel sneller gaan.
Ik las iets over ISDN als telefoon ofzo, vergeet niet dat ISDN na de NT1 kast of welke kast dan ook niet verder kan reiken dan 10m. dan moet er een splitter tussen met een dummy load. Ik weet niet wie of wat die opmerking maakten, maar ik zit vast aan ISDN en dit moet echt wel, ander krijg je idd giga verlizen. Een ISDN kabel is trouwens CAT4. Maare dit ff terzijde.
Groetjes
Sven
digi
ja maar dan moet ik met mijn kabel naar boven en dat gaat niet omdat de splitter voor de telefoonlijnen komen
High met Henk:
"een ISDN kabel is CAT4"
Ligt er aan wat je er zelf voor gebruikt. Tot aan de NT1 kan je gewonen PTT-kabel (telefoonkabel) gebruiken. NA de NT1 gebruik je CAT5.
Die 10 meter en die dummy load: Als je de NT1 niet in Y-conmfiguratie laat staan (default) maar direct het ene plugje met een weerstand afsluit kun je met gemak 50 meter halen.
Digi:
Je hebt ISDN met de splitter VOOR of NA de NT1? Maakt VEEL uit!
Wat je moet doen is het volgende:
Sloop je NT1 uit de garage. Zet deze bij je PC. Gebruik de telefoonkabel die er al ligt om de NT1 aan te sluiten. Zet de splitter TUSSEN de telefoonkabel en de NT1. Nu kun je vanaf de splitter met een korte kabel (weer gewoon telefoonkabel) naar je ADSL-modem. Vanaf je modem gebruik je CAT5 (met een T, Teeeee). De uitgang van je NT1 gebruik je nu alleen voor de telefoon. De CAT5 die er ligt laat je lekker liggen, want ik begrijp dat je de telefoon nu ook vanaf de CAT5 gebruikt, die bij je PC uitkomt. Moet je toch terug naar de garage, gebruik dan de CAT5!
Suc6.
Voor vragen: meel op jeroencornelissen@hotmail.com, ik kijk hier niet al te vaak.
MrTead: je vergist je denk ik met kb en kB, de eerste is bit en de tewwede is byte.