Ik heb deze av-versterker gisteren gekregen en ben bezig deze te
modificeren.

Ik had daarvoor een denon pma 560 en deze klinkt toch warmer en heeft meer bass punch dan de kenwood kr-v8020

Ik heb vandaag dan ook de toon regeling afgesteld, nl door te vergelijken met een software spectrum analyzer van de denon
en dit met de gegevens afgesteld op de kenwood.Het bleek dat het middengebied hoger lag dan dat van de denon en de kenwood heeft minder bass.

De toonregeling heb ik nu afgesteld doch ik miste de punch van de bass en ik zag dat de uitgangs elco's van de denon 12000 Uf 50v zijn en die van de kenwood 7500 uf 80v.

Ik wil nu de uitgangselco's van de kenwood met een hogere capaciteit vervangen.Ik zou graag jullie mening of ervaringen horen.

En tot slot,weten jullie nog een adresje waar ik de uitgangselco's zou kunnen kopen want conrad heeft deze niet(alleen chinese).

Uitgangs elco's zitten hier niet meer in, wel voedings elco's.

Het vervangen hiervan zal je niet veel opleveren tenzij ze nu leeg zijn, maar denk het niet.

het versterker vermogen is ongeveer gelijk dus daar ligt het verschil niet. evengoed is geen versterker gelijk aan een ander model, de keuze van componenten en leeftijd is al een begin ervan. de kr-v is een receiver die zijn toch altijd al minder als een versterker alleen, je hebt ruimte extra nodig voor de tuner en display..

de denon kan 4ohm speakers aan, maar wat staat er op de kr-v bij de aansluitingen rechtonder ? als daar minimaal 8 ohm op mag dan merk je dat in het laag wel..

De reden dat ik deze versterker tweak is dat deze electronisch de input schakelt en de toonregeling verzorgt dus geen potmeters of schakelaars meer.Alleen nog maar bij de balans en volumepotmeter.

De versterker heeft van binnen toch wel kwaliteitscomponenten,
daarom mij gedachten om te verbeteren en de denon is in principe
een sub middenklasser.

Ik heb dan ook op internet gespeurd waarom de ene versterker warmer klinkt dan de andere en dit komt door de verschillen in de toonregeling onderling.Doch de bass punch wordt volgens verschillende mensen veroorzaakt door de capaciteit van de voedings elco's(de grote elco's).Doch ik weet niet wat de overige gevolgen zijn als ik de capaciteit verhoog.

Tot slot de kenwood heeft een impedance switch voor speakers onder de 8 ohm dus dat zit wel goed.

De Denon is kwa eindversterker beter dan de Kenwood. Modificatie is een redelijke onbegonnen zaak.

De Denon PMA650 heeft de volgende specificatie:
2x70W continu in 8 ohm
2x110W continu in 4 ohm
Vermogen gemeten over de volledige bandbreedte van 20Hz-20kHz

Kenwood KR-V8020:
2x110W in 8 ohm, 83Hz-12,5kHz ........
2x100W in 4 ohm gemeten volgens DIN op 1kHz

Veel luidsprekers dippen met de impendantie in de lagere frequenties. Is erg afhankelijk wel van de luidspreker. Gezien de specificatie en ook de schema's, geen tijd steken in het modificeren van de Kenwood.

Ok, bedankt voor de reply.Dan maar ff wachten totdat ik wat beters
vindt.

Op 20 april 2013 20:32:26 schreef zjoekov:
Ik heb dan ook op internet gespeurd waarom de ene versterker warmer klinkt dan de andere

Het internet staat vol met onzin over allerlei zaken.

Je kan een versterker niet beter laten klinken door simpele dingen zoals grotere voedings elco's te plaatsen of dikkere bedrading aan te brengen.

Als dat echt grote verschillen zou geven dan hadden ze dat wel af fabriek gedaan.

Tweaken aan dit soort spul is echt zonde van je geld.
Betere Hifi speakers geven een beter resultaat.

Lang geleden op mijn sony Q20 stereo set de behorende speakers vervangen door KEF 104AB speakers, hee eindelijk bas.

Op 20 april 2013 20:51:44 schreef Roy B:
De Denon PMA650 heeft de volgende specificatie:
2x70W continu in 8 ohm
2x110W continu in 4 ohm
Vermogen gemeten over de volledige bandbreedte van 20Hz-20kHz

Kenwood KR-V8020:
2x110W in 8 ohm, 83Hz-12,5kHz ........
2x100W in 4 ohm gemeten volgens DIN op 1kHz

Met dit soort 'specs' kan je helemaal niets.