Fijne loting!! Ziet er nog prima fixbaar uit.
Dit topic is gesloten
Fijne loting!! Ziet er nog prima fixbaar uit.
Op 3 maart 2014 21:34:36 schreef Hillman5100:
@flash2bZou goed kunnen. Heb je tips hoe ik dit het beste kan meten?
Ik heb er hier op het werk een paar gerepareerd waar de aansluiting op het backlight (CFL?) buisje gammel was. Dit was in 3 gevallen weer te fixen. Wat er verder hier nogal een keer gebeurt is dat de BNC's afbreken op de print, Die zijn ook prima te vervangen
Om me wat meer te verdiepen in metrologie en om in de toekomst mijn eigen meters te kunnen kalibreren heb ik het volgende aangeschaft:
De HP 16074A calibratie standaard:
0 Ohm
0.1 Ohm 1%
1 Ohm 0.1%
10 Ohm 0.03%
100 Ohm 0.03%
1 kOhm 0.03%
10 kOhm 0.03%
100 kOhm 0.03%
100uH 0.03% @ DC
100mH 0.03% @ DC
De ESI SR1050-1M transfer standaard:
Resistance Value: 1 MOhm
Initial Accuracy: ± 25 or 30 ppm of nominal value matched within 10 ppm
Transfer Accuracy: ± 2 ppm (Typical Short-term Repeatability)
Calibration Accuracy: ± 10 or 15 ppm
In serie of parallel te schakelen dus variabel tussen 11MOhm en 90.9kOhm.
Overleden
In Rosmalen een tweede Data Precision 3500 gekocht voor de displays. Na inspectie bleek deze niet te werken, de elco's waren helemaal gaar. Alleen maar een hoop geknetter.
Nu heb ik een aantal spullen opgespaard en een lading elco's besteld voor twee scopes en de twee Data Precisions.
De scopes ben ik nog druk mee bezig, vandaag maar even één van de meters gedaan:
Niet mijn beste meter, maar wel het mooiste display. Laatste digit is niet stabiel, maar daar gaat hier niet om. Voor de andere heb ik nog ergens anders displays gevonden, wellicht komt die ook nog in orde.
De bron zodanig afgeregeld dat er 10V op de HP kwam te staan. De bovenste meter is niet afgeregeld of zo, alleen een nieuwe elco's. Niet slecht
Zoiets komt er dan uit:
Grijs en blauw uit de meter boven, die waren al aardig aan het lekken (merk Illinois). De zilveren uit de tek scopes zijn hoogzwanger De behuizingen van de Rifa rookbommetjes zaten al vol met barstjes. Zijn X en Y caps....
En omdat ik toch de camera in handen had:
Een karretje voor m'n boat anchor gekocht om plaats te maken op het rack.
De 7704A is nogal groot en voor een groot deel gevuld met lucht.
Mooi. En weer de elco's!
De HP3456A was de eerste 6 digit meter waar ik mee gewerkt heb.
Al tijden speel ik mee met de Fluke prijsvragen.
Eigenlijk zo vaak dat je er eigenlijk niet meer in gelooft.
Afgelopen week een mail dat ik gewonnen had.
Stom verbaast mijn gegevens in gevuld en terug gemaild
En vandaag ontvangen....
Ik zeg Fluke bedankt.
Dus voor de gene die ook mee doen ... Fluke keert echt uit.
Edit,
Meer duidelijkheid:
Fluke CNX 3000 HVAC-systeem
Fluke CNX 3000 wireless multimeter
Fluke CNX a3000 wireless AC-stroomtangmodule
Fluke CNX t3000 wireless temperatuurmodule type K
Fluke CNX pc3000 wireless pc-adapter en software
TL175 meetsnoeren
AC175 krokodillenklemmen
80PK-1-thermokoppel, K-type, bolletje
Magnetische ophangriem
Draagtas
Minpuntje volgens wat testen de aan/uit knop van de losse modules gaan te makkelijk.
Kan dit bevestigen van beide modules waren de batterijen leeg.
Altijd leuk om te winnen.... door voor de koelkast want die heeft het vandaag opgegeven.
Wow. Dat is gratis droom equipment...
Golden Member
Oeffff....
Maar nu willen we natuurlijk ook weten wat het allemaal precies is
Stroomtang(?), Multimeter(?) en ????
Golden Member
Ik zie groot op de doos staan "CNX HVAC System" Google deed de rest'
Het is de Wireless temperatuurmodule type K.
Via die prijsvragen die via de mail komen? Of op de site? Nu moeten willen we natuurlijk allemaal meedoen
Golden Member
Dat is geen verkeerde prijs.
In Rosmalen vond ik deze mooie 1972 AVO8 mk V. De AVO 8 is vreselijk lang in productie geweest. Deze is uit 1972. Ik heb ook nog een mk III uit 1959.
De laatste was de MK7 die in 2008 uit productie ging.
Deze meter is voorzien van een zwaar leren etui. Het vreemde is dat er Amroh opstaat.
De AC range deed het niet maar dat was snel opgelost. Beide diodes gesneuveld. Best knap, het ding is erg goed beveiligd. Alle ranges perfect binnen de specs. Voor AC moest ik wat aanpassingen doen. Ze hebben namelijk geen afregel punten.
Golden Member
DAt er AMROH opstaat is niet zo vreemd. AMRO handelde in AVO meters.
Moderator
Hee, mijn meter
Alleen die snoeren zaten er niet bij ...
Ik vermoed dat het AC bereik gesneuveld is omdat dicht bij de tesla gestaan heeft, zijn 3kV bereik was perfect om daar aan te meten.
Golden Member
Ik had twee sets snoeren en 1 set gammele probes. In in Deurne vond ik vorig jaar twee sets splinternieuwe AVO probes.
Overleden
Op 1 april 2014 20:56:35 schreef fred101:
Dat is geen verkeerde prijs.
Daar zat ik dus een kleine 50 jaar geleden mijn eerste reparaties bij de baas mee te doen (Type was ouder , zonder druktoetsen) maar machtig mooi)
Golden Member
http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/11/avo8.jpg
Zo eentje ? Dat is mijn Mk II uit 1959. Er zijn 7 versies van de 8 geweest (dat staat er wat vreemd ) De eerste in 1951 en de laatste in 2008. Het algemene uiterlijk is op details na gelijk gebleven. Ik heb voor een vriend een AVO 8 met braille uitlezing opgeknapt.
http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/12/DSC4227.jpg Dat is een mkIII. Er zit uiterlijk weinig verschil tussen de 2 en 3.
Een MK III is van binnen anders dan een MK II. Er zitten gewone weerstanden in ipv weerstandsdraad op een soort klosjes en het weerstand-meetbereik is met zekeringen beveiligd. Er zitten ook germanium diodes in ipv koper oxide gelijkrichters voor het AC bereik. De III is in 1964 op de markt gebracht en gemaakt tot in 1968. Het jaartal staat altijd verwerkt in het serienummer. Het zijn de laatste 2 cijfers.
Overleden
Het was dus een MKII , verder knap stukje werk die aanpassing , pet je af.
Golden Member
Ik heb die aanpassing niet gemaakt. Het hele meter mechanisme is zwaar aangepast. Dat is waarschijnlijk door AVO zelf gedaan. Het is een vrij complexe constructie. Deze heeft namelijk een handgeschreven serienummer. Ik heb hem alleen gerestaureerd. Hij was niet slecht maar niet alles werkte perfect en bij een blinde gebruiker wil je toch zeker zijn dat alles veilig werkt.
Overleden
Blinde gebruiker ? hoe leest die de waarden van de meter dan af ?
A zo dus ! had zo iets nog niet eerder gezien.
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 3 april 2014 11:09:54 (28%)
Heb je de restauratie op de site van fred bekeken?
De 'naald' is naar buiten gebracht (aanraakbaar), en de uitlezing is dmv braille.
Vandaag aangekregen met de Post:
Een Fluke 8300a, van marktplaats geplukt
Een digitale voltmeter met 5 ½ digit, weergegeven door 6 prachtige Burroughs B5750 Nixie Buisjes.
Weer een mooi exemplaar voor de collectie.
Het apparaat heeft wel wat aandacht nodig, de buitenkant moet eens goed gepoetst worden, de binnenkant zag er nagenoeg perfect uit.
Bij het weergeven lichten de 6 en 7 tegelijkertijd op, dus dat moet eens nagekeken worden.
Ik denk dat de Nixies gemultiplexed zijn daar er maar 1 7441an in zit....
Service manual en handleiding moet ik nog opzoeken.
Nog wat plaatjes:
Overleden
x
[Bericht gewijzigd door Sonytech op 20 juli 2014 17:02:33 (100%)
Hartelijk Dank daarvoor
Zojuist mijn Fluke 87-V binnengekomen.
Uit de states laten komen, 320 dollar tegen 599 euro was toch een te groot prijsverschil om het niet te proberen
Dit topic is gesloten