Dat is voor die GR-1603A van een pagina terug. Die kan Z en Y meten en dat gewoon of reversed.
Dus al 4 mogelijke uitkomsten in twee modes: Y=G+Bj Y=G-Bj Z=R-Xj en Z=R+Xj
Daarnaast nog 6 reversed modes waarbij een aantal 2 en een aantal alle 4 de hierboven genoemde uitkomsten kunnen geven.
Iedere mode heeft een eigen volgorde van balanceren en pre-sets. Daarnaast een eigen set formules om uiteindelijk een van die 4 uitkomsten te krijgen plus dan de omgewerkte afgeleiden zoals Y naar Z, Z naar Y, en C, L, D, Q, PF, ESR etc.
heel veel rekenwerk en erg verwarrend in gebruik.
Nu kies je de mode die je wilt en de software geeft je stap voor stap wat je moet doen, moet invullen en controleert ook wat dingen (zodat je geen capaciteit krijgt in een reversed mode bedoeld voor zelfinducties), dat laatste moet ik nog verder uitwerken.
Uitkomsten in die modes moeten binnen bepaalde grenzen per mode liggen willen de berekeningen opgaan. Zo kwam ik met een test een factor 1000 te hoog uit. Ik snapte er niks van tot ik er achter kwam dat het B deel net een paar umho buiten het grensgebied lag. Dus een heel moeilijke brug om mee te werken (als je tenminste die reversed modes gebruikt. Als je onder de =/- 1050 real en +/-1050j imaginair blijft is er niks aan de hand en is de bediening heel simpel.
Reversed is voor situatie wanneer een waarde onder de 120-140 komt of boven de 1050)
Hij meet mbv die modes van short tot oneindig )