Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Beste Mede CO-ers,
De wasmachine (AEG OKO Lavamat 88730 update) heeft weer kuren. Dit keer gedraagt 'ie zich alsof de deur af en toe open is, terwijl 'ie dicht is. (Niet willen starten/niet willen ontgrendelen van de deur/licht aan in trommel terwijl deur dicht is).
En inderdaad, de problemen zitten bij het deurslot. De kabel is aan de kant van het deurslot half uit de connector geschroeid, connector is gecorrodeerd / maakt slecht contact (Daar waar de kabel in de connector zit) met warmteontwikkeling en slecht functioneren tot gevolg.
Dus:
Weet iemand welke connector dit is? (Zodat ik een vervanger kan kopen)

Plan B/C zou zijn de draden aan het deurslot vast te solderen met een krimpkousje erover. (Contacten uit kunststof halen, draad eraan solderen en terugplaatsen).
Tips en suggesties van witgoedreparateurs zeer welkom!
(Specifiek hoe ik aan de voorkant het rubber loskrijg van de voorkant, zodat ik straks netjes het deurslot terug kan plaatsen. Loshalen ging nog wel zonder de voorkant eraf te halen)
EDIT:
Andere machine, maar goede video. Had ik eerder moeten zien.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=noB2W06hcU…!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
gewoon 3 losse amp vlakstekkers eraan zetten. die passen ook goed.
de rubber ring zit vast met een metalen ring die eraf kan en dan kun je er beter bij, evengoed is dat ook niet een heel makkelijke handeling.. soms is de kuip wat naar achter duwen ook al zat..
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Er zitten nu 3 losse vlakstekkers op, past idd net aan. (Elektrisch past prima, mechanisch moet je net de goede hebben dat ze met z'n 3en naast elkaar kunnen). (de)Montage heb ik nu ook door, is idd stukken makkelijker langs deurrubber. Machine draait weer als een zonnetje. Wel is de grijze draad nu wat aan de korte kant, dus het wordt wss een nieuw kabeltje. Eerst een berg was wegwerken...
Ring is trouwens kunsstof bij deze machine, maar desondanks stevig genoeg om flink in de weg te zitten als je niet weet dat 'ie er zit... 
Wel even oppassen dat de amp stekkers niet tegen elkaar aan kunnen komen anders is de kans aanwezig dat je de stuurmodule opblaast.
Lucky Luke
Ze zitten behoorlijk vast, dus zullen niet zomaar tegen elkaar komen. Maar ik heb er nog even een krimpkousje overheen gedaan voor de zekerheid. Kant waar de draad in gaat was sowieso al geïsoleerd.