Philips informatie

maartenbakker

Golden Member

TPM10 is duidelijk TPV, meen in manuals wel de bijbehorende nummering gezien te hebben en bovendien begonnen ingekochte chassis ook vroeger al met de letters TP.

QFU is volgens jou duidelijk ontworpen volgens het Philips stramien. Dat er TP Vision op staat is logisch, want dat is de naam van de joint-venture. Er kan onmogelijk Philips of TPV op staan.

In geval van de overname van Philips Taiwan in 2006, was dat niet het geval en kon je zowel aan de ontwerpen als aan het administratieve deel (nummering) zien dat men zo snel mogelijk van alles wat Philips was afwilde.

Het zou gezien het uitkomen van een Philipsachtig QFU2-chassis best eens kunnen dat ze hier niet het kind met het badwater willen weggooien. Het ontwerp is een sterke aanwijzing, maar andere aanwijzingen kunnen ook nooit kwaad.

Waar ik dus benieuwd naar blijf, is op TP Vision gewoon vrolijk doorgaat met 12NC's te gebruiken (maar welke) of dat ze zich onder het systeem van partner TPV schikken. Als je je ogen wilt blijven openhouden, desnoods een keer een QFU2.1 van alle kanten op de foto wilt zetten als dat makkelijker/sneller is dan nummertjes noteren... Graag!

Edit: service manual gevonden, daar staat nog Philips op het mainboard gesilkt en een 3104 313 nummer zoals voor Brugge gebruikelijk. Het nummer op het stickertje kan ik niet lezen. De schema's hebben 8204 000 nummers, dus lokaal in België getrokken nummers, waarbij vooral het 000-deel me een beetje verbaast. Ik ben nu des te benieuwder wat er voor nummers in nieuwe toestellen voorkomen (behalve mainboard ook op behuizingsdelen en verpakkingsmateriaal). Als het nog steeds 12NC's zijn kunnen het best eens exotische zijn. 3139/8239 en 3104/8204 zullen als begincijfers dan nog steeds veel voorkomen, maar er zouden ook zomaar nieuwe reeksen in gebruik genomen kunnen worden. 3144 is vermoedelijk de eerstvolgende reeks die vrij zou zijn voor een compleet nieuwe tak.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Beste zodra ik mijn eigen laptop weer terug heb zal ik je wat foto,s sturen.