Opdrukken op Philipslampen

Lucky Luke

Golden Member

Doosje wat vaag gefotografeerd, kan op verzoek opnieuw op voorwaarde dat het oud papier nog niet weg is. Streepjescode is leesbaar, maar dat is geloof ik niet het nummer waar jij wat aan hebt.

Het EVSA is ook van Philips, maar vergeten foto van te maken.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
maartenbakker

Golden Member

Da's een luxe TL zo te zien. Doos is verder niet nodig denk ik, zal geen 12NC opstaan.

EVSA is optioneel als het zo uitkomt, daar staat nog wel informatie op die ik kan noteren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bij de spullen van mijn vader vond ik vandaag deze Philips ultraviolet lamp van 300W in originele doos met bijgevoegde handleiding. De lamp is volgens mij wel defect. Hij meet niet meer door.
Ik weet niet of deze interessant is voor je verzameling. (of je hebt hem al)
Plaatjes zijn van hoge resolutie
https://www.walagata.com/w/nightwalker/PUVL01.jpg
https://www.walagata.com/w/nightwalker/PUVL02.jpg
https://www.walagata.com/w/nightwalker/PUVL03.jpg

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
maartenbakker

Golden Member

Mooi exemplaar! Heb ik nog niet dus als je hem wilt bewaren voor een volgende gelegenheid? Zou je ondertussen ook eens kunnen kijken of er codenummers op het doosje en de bijsluiter staan? Code op het doosje staat meestal op een van de binnenflappen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Met moeite is vanaf de onderkant de gloeidraad te zien. Deze lijkt intact. Kan mss toch een fout zijn met nameten. Maar ik heb wel de contacten op de lampvoet eerst met een glasvezelpen schoongemaakt. Wat ik ook doe, m'n multimeter blijft O.L. aangeven. Meetpennen tegen elkaar geeft 0Ω
De flappen hebben geen opdruk.
https://www.walagata.com/w/nightwalker/PUVL04.jpg
Maar er staat wel een opdruk op de buitenkant van de inschuifrand van de buitenflap.
https://www.walagata.com/w/nightwalker/PUVL07.jpg
De handleiding is 4-talig.
NL+F
https://www.walagata.com/w/nightwalker/PUVL06.jpg
Eng+D met een extra opdruk van getallen onder de streep.
https://www.walagata.com/w/nightwalker/PUVL05.jpg

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
maartenbakker

Golden Member

Dankjewel! De opdruk/kleurschema van het doosje ziet er misleidend ouderwets uit, maar er staan al 12NC's op. Dus vanaf midden jaren '60. Volgens de codeersleutel uit https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1535908#1535908 zou de lamp met datumcode 5A zelfs uit januari 1975 stammen. Ik kan aan de 12NC's helaas nog niet schatten in welk jaar ze getrokken zijn (wanneer de gebruiksaanwijzing en het doosje ontworpen zijn), daar heb ik er nog te weinig voor.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op vrijdag 28 september 2018 17:41:06 (13%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
brains

Special Member

Ben vandaag bij een goede vriend met veel Philips producten. Zijn nieuwe aanwinst is iets van nieuwe hue lampen en accessoires.
Ik zet ze toch maar hier gezien de link met lampen.

maartenbakker

Golden Member

Thanks! Weliswaar geen lampopdrukken maar wel gerelateerd dus lijkt me prima on-topic :)

Mocht je ooit nog eens zulke dozen tegenkomen, er staat behalve de 9290-code die sowieso leuk is om te weten ook altijd nog een 3222-code op. Bij eentje is die inderdaad zichtbaar. Bij degenen waar die niet direct in het zicht staat, staat hij meestal onder een flap.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
brains

Special Member

Goed dat je het zegt, ik zal anders straks nog even kijken of ik ze kan vinden.
Ik heb ook een Philips kadootje gekregen maar dat post ik in het andere topicwant het is geen lamp. Maar er zitten wel "lampen" in ?

[Bericht gewijzigd door brains op maandag 15 oktober 2018 09:52:56 (47%)

brains

Special Member

Vandaag in een wecyclebak lampenbak wat led lampen gevist. En een electronicabak "geplunderd" Moest vandaag lang in de auto zitten en had dan onderweg wat te "prutsen" En dan kan ik alla "bigclive" wat goedkope Chinese meuk uit elkaar halen zonder dat ik op eBay of wat moest bestellen. Beter voor milieu en voor portomonee ?
O.a. een doosje van een van Philips lamp gevonden.
Lamp zelf zit er niet meer in. Op binnenflap staat 12nc nummer 324165134952
Er zat een kapotte Philips halogeenlamp in. Er stond op Twistline alu. 50w 230v 20D. Het fabrieksteken die erop staat heb ik maar getekend op stukje papier. Erachter staat 0C, ervoor Philips. Foto ervan maken was niet mogelijk, waren te kleine letters om duidelijk foto te maken.
Sorry voor de slechte foto's
Op de witte lamp en de doorzichtige lamp staan 10nc nummers. De doorzichtige lamp is een filement lamp.

[Bericht gewijzigd door brains op maandag 29 oktober 2018 21:21:20 (24%)

Op 26 september 2018 15:08:16 schreef Nightwalker:
Met moeite is vanaf de onderkant de gloeidraad te zien. Deze lijkt intact. Kan mss toch een fout zijn met nameten. Maar ik heb wel de contacten op de lampvoet eerst met een glasvezelpen schoongemaakt. Wat ik ook doe, m'n multimeter blijft O.L. aangeven. Meetpennen tegen elkaar geeft 0Ω

't is een UV lamp. de gloeidraad die je onderaan ziet doet enkel dienst als (serie) ballast. de eigenlijke UV bron is een kwikgevulde gasontladingslamp.

Heel normaal dat je dus oneindig meet met de Ohmmeter..

Lucky Luke

Golden Member

Offtopic, maar @brains: Als je aan het big-cliven bent, kun je dan uitvissen óf die filamentlamp stuk is, en zoja, waar door? (Ik heb ongeveer* dezelfde, maar die functioneerd nog naar volle tevredenheid, en hoewel ik stiekem benieuwd ben wat er nou in zit, wil ik 'm nog iets grager heel houden dan dat weten.)

*)mogelijk exact dezelfde, hij staat vast ergens in dit topic.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
brains

Special Member

hallo Lucky luke. Ik ga je iets laten weten als hij uit elkaar gehaald is, evt met foto's.
Ik heb er al andere uit elkaar gehaald maar daar was iets vreemds mee aan de hand. De filaments stonden of 6x in parallel of 2serie en 2 paralel. Maar in beide gevallen maten de psu rond de 336 volt terwijl ik toch tussen 60 en 140v verwachten. Idem bij andere led drivers die ik aan het testen was maar van gewone led lampen.
Ik zag bij eentje al dat een van de filaments zwarte puntjes had dus zal wel kapot zijn. En dan als er een meer in serie staat dan weet je de oorzaak al ;-)
ik ben van plan om komende weken met mijn collectie defecte led lampen te prutsen en kijken of ik nog iets kan bouwen van werkende filemants voor de donkere dagen.
Ontopic. Ik zag echter geen nummers of zo op de pcb's, helaas maaten voor jou.

brains

Special Member

Nog wat gevonden.
Foto's van armatuur komen van het parochiehuis waar ik wel eens help.
De armatuur hing laag omdat er vroeger biljarts onder stonden.
Ik stootte mijn hoofd, gooide wat scheldwoorden eruit en kwam erachter dat het philips was dus maar mijn smartphone genomen voor foto's
De andere is van een doosje wat ik vond toen ik weer eens het niet kon laten om in een lampenbak te kijken

maartenbakker

Golden Member

In een lampenbak kijken is een goede gewoonte, zo blijkt maar weer ;) Een erg laat type doosje zo te zien, zal wel van kort voor het verbod zijn.

Tegen de lamp lopen is een ander onverwacht positief ding :P

Het armatuur op de eerste foto is een oude, november 1968 en met een oud artikelnummer tussen haakjes. Dat nummer past niet echt in het normale codenummersysteem, maar valt in een eigen nummerreeks van lighting.

Wat staat er op de 2e foto? Een ander armatuur? Helaas slecht leesbaar maar ik denk dat het om een TMS 2x40W gaat dus inderdaad een ander armatuur.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
brains

Special Member

Tegen de lamp lopen, dat is een goede ?
Maar het was wel lichtelijk irritant ?
De 2de foto is wat in dat armatuur zit. Blijkbaar match dat niet. Ik zal nog eens een betere foto proberen te nemen of opschrijven. Het is niet gemakkelijk een goede foto te maken op zijn kop ?

brains

Special Member

Ga morgen eens kijken voor betere foto maar het is een armatuur, geen 2.
Toevallig bij opruimen deze doos van Philips lampen gevonden. Ben even vergeten of ik ze al ooit gepost heb.

brains

Special Member

Nog een doosje gevonden.
Update. Op laptop nu wel gelukt om up te loaden
update 2. Nog wat foto's gevonden. Ik ben mijn collectie in google aan het opruimen ivm ruimte te kort.

[Bericht gewijzigd door brains op donderdag 28 februari 2019 18:20:02 (42%)

brains

Special Member

Deze foto is van de witte led lamp.

die witte philips ledspots zijn bouwmarkt meuk, de zwarte en zilveren hebben een converter aan boord.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Dankje! Dat zwarte spotje is nog best wel een luxe model.

Het witte gevalletje is inderdaad duidelijk "vreemd fabrikaat", bouwjaar zal rond 2013 zijn.

Op de witte lijkt een datumcode 5L te staan (heb ik dat goed gelezen?), dus die zal wel van december 2015 zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
brains

Special Member

Ik heb dat witte spotje niet bij de hand. Zal als ik er aan denk in nl kijken of er 5l opstaat.
Omdat hij defect is vermoed ik dat hij nog in de schoenendoos met " defecte ledlampen om misschien nog iets me te doen ligt"
De zwarte werkt nog dus die gaat niet open ;-)
Ik heb gemerkt dat veel ledlampen, ook al staat er een bekend merk op niet van geweldige kwaliteit zijn. Helaas maar we gaan weer de spaarlampen kant op met leds. Het hele idee van milieu en energie besparen met verlichting gaat nooit werken zolang mensen niet bereid zijn om geld te betalen voor degelijke lampen. En als fabrikanten willen meewerken aan het maken van degelijke producten.

Update. Mijn google account is aan het vol geraken en ben nu bezig met opruimen. Ik kom allerlei foto's tegen die ik ooit voor je gemaakt heb. En vergeten up te loaden.
Deze foto's zijn gemaakt in het philips museum in eindhoven.
De eerste is een sample en ik zag dat er ook een foto van stond hier in topic van een consumenten variant. Misschien wel interessant om langs elkaar te leggen.
De andere zijn van een speciale editie kooldraadlampen die niet meer gemaakt worden volgens de medewerker.

[Bericht gewijzigd door brains op vrijdag 1 maart 2019 16:13:07 (28%)

brains

Special Member

Aangezien de link met lampen post ik deze foto's van infrarood lamp en zonnelamp hier.

brains

Special Member

deel 2
Ik weet niet of ik die hue lights niet al keer gepost heb.

[Bericht gewijzigd door brains op vrijdag 1 maart 2019 16:19:24 (83%)

brains

Special Member

Nog 2 lampendoosjes gevonden.
De eerste is made in belgium, geen idee waar (turnhout misschien)
Het is geen led zover ik kan zien.
Het tweede doosje is van een kleine halogeenlampje made in china.