Beste mensen,

Ik heb wat hulp nodig.

ik wil een led array matrix van 5x7 gebruiken om bv de letter A te zien.

ik gebruik hiervoor een pic16f877a en 2x een i/o expander (via I2C protocol) en een uln2003 driver.

*De outputs van de eerste i/o expander staat op de anode's van de led matrix. op de elke anode staat een voorschakel weerstand van 120ohm
*De output's van de 2e i/o expander is aangesloten op de input van de uln2003.
*De output's van de uln2003 staan aangesloten op de kathode.

Op zich werkt het wel, ik kan elk ledje afzonderlijk laten branden via de microcontroller..

Maar nu.
Wat is de juiste manier om in dit blokje de letter A te voorschijn te krijgen.
Is dat om de juiste ledjes afzonderlijk heel snel op te laten lichten zodat je de letter A te zien krijgt.

Of is het is het de bedoeling dat je alle horizontale leds van de letter a tegelijk laat branden, en dat weer heel snel afwisselen met de verticale ledjes.

Beide heb ik geprobeerd echter is het allebei niet perfect.
bij de 1e optie knippert de letter A continue. Ik heb nergens een delay geprogrameerd, maar je ziet de gehele letter a duidelijk knipperen.
--kan het zijn dat het i2c protocol hier niet snel genoeg voor is???
en als er dan toch maar 1 ledje tegelijk brand, heb ik dan de uln2003 driver wel nodig???

Bij optie 2 knippert de A-letter een stuk minder. echter hier krijg ik weer dat de horizontale lijn van de a-letter (5 stuks) feller branden dan de vertikale lijn(7 stuks).

Weet iemand hoe ik het met deze opstelling wel goed kan krijgen.
of is het gewoon niet de juiste manier om een led matrix te gebruiken.

ik hoor graag van jullie.

Was er laatst ook niet iemand die iets over een 5x7 led matrix vroeg? Stuur hem eens een mailtje, vraag of je misschien kan samenwerken? http://www.circuitsonline.net/forum/view/115230