Gerwin, "uit m'n hoofd"

Als je dat niet kan moet je ook niet proberen ofzo ?

BTw heb af en toe ook een fout in regel 707 voorbij zien scrollen als ik een andere pagina opvroeg

Het hing ook van af of je ingelogd was, enz.
Zovweel pafgina's, zoveel fouten.

das niet waar:

ik heb veel pagina's geprobeerd en postte zelfs een reply toen het fout ging, kreeg bijna altijd dezelfde error, slechts een ekele keer die 707 regel :)

Op 22 juni 2004 17:00:16 schreef Evil Aedolon:
Gerwin, "uit m'n hoofd"

Als je dat niet kan moet je ook niet proberen ofzo ?

het was iets met een 9 en ik had ook nog een error gezien die met een 7 was dus

Evil A: je avatar wil niet laden..

PaWoN

PaWon: staat op uploadarchief

Het probleem van de error van vanmiddag was een fout in 1 van de vele mysql tabellen van circuitsonline. Toevallig zag ik toen ik deze site wilde bezoeken, bekeek de database en zag ik dat een tabel 'in use' (gelockt) was. Heb vervolgens handmatig 'repair table' gedaan wat de tabel weer vrijgaf en 't probleem heeft opgelost.

Heeft niks de servers of met de programmatuur van overclockers te maken, maar met het simpele 'probleem' dat mysql een foutje heeft gemaakt. Iets wat heel soms kan gebeuren als er enorm veel database aanvragen/aanpassingen/toevoegingen zijn. En aangezien circuitsonline een drukke site is....

@ iedereen

sus sus... :p

het is weer in orde so..
het is inderdaad niet leuk maar je gaat er niet van dood he ;)

verplaatst overig -> site feedback

[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]

Op 22 juni 2004 17:16:31 schreef Alain:

Heeft niks de servers van sock meia of met de programmatuur van overclockers te maken, maar met het simpele 'probleem' dat mysql een foutje heeft gemaakt. Iets wat heel soms kan gebeuren als er enorm veel database aanvragen/aanpassingen/toevoegingen zijn. En aangezien circuitsonline een drukke site is....

Dus wel een probleem met de server van sock meia; hij kan immers de bewerkignen niet goed verwerken

Op 22 juni 2004 17:44:04 schreef Sp3ci3S:
@ iedereen

sus sus... :p

het is weer in orde so..
het is inderdaad niet leuk maar je gaat er niet van dood he ;)

verplaatst overig -> site feedback

een minuut langer zonder co en ik....:p

Op 22 juni 2004 17:49:41 schreef High met henk:
[...]

Dus wel een probleem met de server van sock meia; hij kan immers de bewerkignen niet goed verwerken

MySQL bug eerder, het is de MySQL deamon die er een probleempje mee heeft, heeft natuurlijk met die zijn software te maken maar kan hij niks aandoen tenzij hij goed is in bugfixes en die submit aan MySQL

Je kan het zelf doen... is open source

whatever: het is hun verantwoordelijkheid :D

Op 22 juni 2004 16:58:55 schreef High met henk:
EA: er was geen onderhoud aan de site zover ik weet. Bij sock meia doen ze WEL regelmatig onderhoud. Misschien kan jeroen zelf ons het verlossende woord geven?

Onzin. Waar maak jij dat uit op? Laatste keer dat er onderhoud was aan de server waar co opstaat is al meer dan een halfjaar geleden. Daarnaast kondigen wij onderhoud aan, en gebeurd dit vrijwel altijd snachts.

Op 22 juni 2004 17:49:41 schreef High met henk:
[...]

Wderom onzin. Leef jij in de illusie dat alle software foutloos werkt, of leef jij in de illusie dat wij zeer complexe software als mysql zelf schrijven en derhalve verantwoordelijk zijn voor bugs in deze software?

[Bericht gewijzigd door Alain op ]

ja ik merkte vanmiddag ook dat het niet lukte, maar nu doe hij 't gelukkig weer hè :)

Jongens het is 'maar' een internetsite, je gaat er inderdaad niet dood van als deze even uit de lucht is ;)

Op 22 juni 2004 19:01:10 schreef Antoine:
Jongens het is 'maar' een internetsite, je gaat er inderdaad niet dood van als deze even uit de lucht is ;)

geinig, ik had toch het gevoel:p

Op 22 juni 2004 19:01:44 schreef arne:
[...]

geinig, ik had toch het gevoel:p

zoiets heet ook wel internet verslaving :P

Op 22 juni 2004 19:18:57 schreef Antoine:
internet verslaving :P

nope CO-verslaving heb ik ook en is niet slecht :D

Op 22 juni 2004 17:56:20 schreef Alain:
[...]
Onzin. Waar maak jij dat uit op? Laatste keer dat er onderhoud was aan de server waar co opstaat is al meer dan een halfjaar geleden. Daarnaast kondigen wij onderhoud aan, en gebeurd dit vrijwel altijd snachts.

Inderdaad heb op de mainpage het nodige aan onderhoud gezien enw erd idd aangekondigd, heb blijkbaar niet goed naar de datum gekeken

[...]
Wderom onzin. Leef jij in de illusie dat alle software foutloos werkt, of leef jij in de illusie dat wij zeer complexe software als mysql zelf schrijven en derhalve verantwoordelijk zijn voor bugs in deze software?

Neej, je schrijft de software niet zelf, maar aangezien je het aanbiedt, ben je er wel verantwoordelijk voor!!

Bij ons op de zaak draaien ok databases (niet MYSQL, maar wel andere databases van een bekend type) en als daar wat in fout gaat zijn wij OOK verantwoordelijk. Die databases schrijven wij toch ook niet zelf?? Echter ben je WEL verantwoordelijk voor de mogelijke problemen!

Maar enfin zoals gezegd het werkt weer

Op 22 juni 2004 19:55:25 schreef High met henk:
Bij ons op de zaak draaien ok databases (niet MYSQL, maar wel andere databases van een bekend type) en als daar wat in fout gaat zijn wij OOK verantwoordelijk.

Kijk als je oracle ofzo gebruikt kan je iemand verantwoordelijk stellen, je betaald ervoor

MySQL is opensource én free, niemand valt hier verantwoordelijk te stellen behalve CO voor hun keuze van PHP en MySQL, waar je niemand voor kan bashen als het eens niet werkt

Een hele namiddag zonder CO en zonder hobby ;(;(
Dat heet dan internetverslaaft :-7
Alleszins mijn complimenten over de "anti-dubbelpost-beveiliging" , al meer dan eens van genoten : keep up the good work!

[Bericht gewijzigd door Ives op ]

hey ja :D het werkt

[Bericht gewijzigd door Gerwin op ]

Toch... MySQL zal wel van deze bug afweten denk ik ?

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op ]

ik heb het ook wel is in men website :/ heel vaag