Beste Forumgebruikers,
Voor Oud & Nieuw gaan wilden wij graag een luidspreker voor bij de carbidinstallatie. http://www.mijnalbum.nl/Album=WIADWTM3
Vandaag heb ik de kabel van de luidspreker verlengt en voorzien van een 12 Volt sigarettenplug. Ook heb ik de schakelaar rechtsboven zit proberen te verlengen met een plug. Helaas is er lijm in gekomen, waardoor de schakelaar vast zit.
Voordat ik hier aan begon werkte de luidspreker prima, als je de blauw plug indrukt kan je praten, de andere 5 schakelaars zijn voor verschillende soorten sirenes.
Echter werkt de luidspreker nu niet meer, hij krijgt gewoon 12 Volt, gemeten bij de luidspreker, zie 2e foto. Waarschijnlijk zit het probleem in de schakelaar rechtsboven, die zit namelijk vastgelijmd.
Is deze schakelaar te vervangen? Als je de schakelaar loshaalt zitten er 6 puntjes aan die in de printplaat zitten, is dit te vervangen door een eenvoudige schakelaar met een plus en min?
Of heeft iemand een ander idee waarom er geen geluid met uit komt?
Alvast bedankt!
WouterJ1993
Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
Ik zoek het waarschijnlijk te simpel, maar zitten de + en - van de 12V-plug wel goed om op de print gesoldeerd? Heb er zelf met het bouwen van een radiokist de misser mee gemaakt.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik heb me laten vertellen dat 12V op een luidspreker iets is waar luidsprekers niet tegen kunnen.
Haal de luidspreker eens los en meet de weerstand van de luidspreker. Is dat ongeveer 4, 8 of 16 ohm dan is ie nog prima. Is het oneindig (open verbinding, vaak op de multimeter als een 1 links in beeld) dan is ie kapot. Andere waardes moet ik nog even over nadenken wat dan het oordeel zal zijn.
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Is deze schakelaar te vervangen? Als je de schakelaar loshaalt zitten er 6 puntjes aan die in de printplaat zitten, is dit te vervangen door een eenvoudige schakelaar met een plus en min?
Mod-edit: Laat sub-tags in quotes aub achterwege, 2e opmerking!
Weet niet wat je met plus en min bedoelt, maar de schakelaar is voor zover ik het op de print kan zien te vervangen door een enkelpolige wisselschakelaar.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Als het de schakelaar is met het blauwe knopje die je hebt vastgelijmd.
Dan kan het aardig kloppen dat hij het niet meer doet.
Daarmee schakel je namelijk de microfoon en de versterken mee in.
De schakelaar met het blauwe knopje is inderdaad vastgelijmd, maar dat had ik al eerder deze week gedaan, daarna werkte alles nog...
@Technicum: ik heb de bedrading niet op de printplaat gesoldeerd, dat zal al zo.
Het is net alsof de printplaat stuk is, het is net alsof de printplaat kapot is, de luidspreker krijgt stroom, maar in het bedieningskastje kan ik nergens 12V vinden
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (49%)]
Beste forumleden, ik heb er nog met wat vrienden na gekeken, de luidspreker doet het niet en gaat maar de container in... Bedankt voor de moeite!
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/