Goedemiddag,

Ik ben een volslagen leek,ook nog vrouw.
Daarom de volgende vraag: Is er iemand die mij
kan helpen aan een radio die wel goede ontvangst
heeft in een schuurtje in de kelder van flatgebouw
waar ik woon? Of mij vertellen welk merk en type
hiervoor geschikt is ? Waar ik dit kant en klaar kan vinden.
Heb al op dit forum en elders gelezen dat dit heeeeel
erg moeilijk is. Kan zelf niet iets in elkaar zetten.
Er zit en kan geen antenne heen geleid worden, dus dit
maakt het ws. heel ingewikkeld.
Ik heb 25,00 euro budget te besteden, inclusief verzendkosten.
Antwoord graag op z'n "niet technisch" alsjeblieft.
Woonplaats Heerenveen.

groet, Truusklus

Heeft je telefoon daar ontvangst?

een kelder onder grondniveau is moeilijk van fm te voorzien zonder kabels te trekken. is je flat ver van de kelder af hemelsbreed? als je dan wifi in huis hebt kun je dit in de kelder ontvangen en middels een oude smartphone of oude laptop via internet radio kunnen luisteren.

voor het budget heb je niet veel nieuws wat ook nog ontvangt zonder antenne. als je gaat klussen in de schuur zou je evt nog een stuk draad uit kunnen hangen in de keldergang om nog extra ontvangst te verkrijgen, meer kun je niet doen als er geen kabels getrokken mogen worden.

een stuk koperdraad aan de antenne knopen, en vastmaken aan het grootste stuk ijzer wat je kunt vinden, wel even verf afschuren voor contact
beetje geluk loopt daar ergens een H-Balk in het plafond / in de muur
wil soms voor nogal wat signaal zorgen

Als de radiogolven daar niet kunnen komen, bv de locatie en manier van bouwen gaat ook een radio van 200 euro niks ontvangen. Een radio van 25 euro incl transport gaat zo wie zo weinig ontvangen (beetje zwart/wit, ze zullen niet allemaal beroerd zijn.)

De meeste kans zul je hebben met een gevoelige ontvanger waar enm externe antenne aan kan. Vaak zo'n dipooltje, Die hang je dan op in je kelder.