Beste mods, ondanks of het om een wagen gaat of elders gebruikt wordt. Ik denk dat je je niet zomaar als agent mag uitgeven.
Dit brengt mensen op ideeën.

ik merk de creativiteit van de maker, en je merkt meteen op dat er iemand eerlijk zegt dat hij ernaar op zoek is.

Velen lezen dit ook zonder iets te posten.

ik wil niet overvallen worden door iemand die een dergelijk bordje aanzet.

Het is uitgeven waarvan ik vermoed dat het niet om een agent/brandweerman in questie gaat, want die hebben namelijk al dergelijke bordjes.

Dat is toch op risico van de TS...

Dat noemt men 'pre-emptive risk management'... ;)

Op 14 februari 2014 19:44:11 schreef Henry S.:
Dat is toch op risico van de TS...

Wablief? Nou, dan kan je de coilguns ook wel toelaten op dit forum!

Overigens onbegrijpelijk dat er forummers info verstrekken in dat topic.
Denk toch na voordat je dit soort figuren helpt met hun dubieuze brouwsels.

Op 14 februari 2014 20:00:32 schreef Zonnepaneeltje:
Wablief? Nou, dan kan je de coilguns ook wel toelaten op dit forum!

Nee, want dan heb je het over iets waarvan bezit al strafbaar is. Dat kan je van een lichtkrant niet zeggen. En bij een coilgun kan een foutje of onbenul snel leiden tot slachtoffers, zoiets valt niet voor niets onder de wapenwet.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (17%)]

Maar de vraag van dat topic was eigenlijk 'hoe maak ik een bord dat om en om twee teksten weergeeft?'.
Stel dat de vraag het topic ging over een KOUD/BIER bord voor in zijn bar, dan zou niemand het 'gevaarlijk' vinden.
En toch gaat dat uiteindelijk over hetzelfde en iemand die kwaad wil kan dit zo aanpassen naar een STOP/POLITIE bord.

Op zich is het maken van zo'n bordje niet al te spannend en niet verboden. Ik heb hier een voorraad aan bordjes, oranje, witte en blauwe flitsers en balken. Iedereen kan ze in principe zo kopen en op z'n auto zetten, hoewel dat tamelijk verboden is (behalve oranje flitsers natuurlijk).

In principe mag er trouwens van mij gerust een slotje op want het is een antiek topic en alles wat men wil weten staat er al in.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (18%)]

Met deze topictitel hoeft iemand z'n vraag maar in gogel in te voeren hij krijgt alles keurig op een presenteerblaadje. In geval van een bord 'Koud/Bier' niet.

Tsja, en als ze er nu 8 cola/8 bier op willen zetten?

Moeten we dat dan ook maar preventief afkeuren?

Dan kan je wel bezig blijven. Het kan ook nog eens om een stuk filmdecor ofzo gaan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (16%)]

En weer dezelfde discussie. Wat heb ik toch aangezwengeld tijden geleden :) Het bord hangt hier al die tijd nog aan de muur, en wordt zo af en toe eens weer getest.

Op 14 februari 2014 20:21:20 schreef Zonnepaneeltje:
Met deze topictitel hoeft iemand z'n vraag maar in gogel in te voeren hij krijgt alles keurig op een presenteerblaadje. In geval van een bord 'Koud/Bier' niet.

Inderdaad. Mij ook niet gelaten of er een slot komt...maar het is toch overduidelijk dat het hier gaat over politie / stop. klaar toch.

Moest er staan. Bier/hier...of wat dan ook wat niet in die richting rijkt.

PS.: een opgefokte vliegenmepper wordt ook geweerd op het forum...maar daar gaat het niet om.

het enige doel van mijn vraag is om niet sommige mensen te voeden om zoiets te maken. Jullie zijn allemaal slimme mensen en gebruiken dit niet verkeerd. Maar er moet er zo maar eentje rondlopen. Laat dit forum er geen voedbodem van zijn. Dat is het enige wat ik bedoel.
Wie zoiets wilt maken, maakt het toch.

Wie zoiets wilt maken, maakt het toch.

Het bijzondere van dit soort gevallen is nou juist dat ze er vaak zelf niets van kunnen.
Minder is dan weer dat ze hier alle hulp krijgen om het toch voor elkaar te boksen.

Ik weet niet of het helpt maar toch niet te lichtzinnig omspringen met goedbedoelde hulp:

Hierbij enkele artikel uit het Belgische strafwetboek:

Art. 66 Sw. Als daders van een misdaad of een wanbedrijf worden gestraft :
Zij die de misdaad of het wanbedrijf hebben uitgevoerd of aan de uitvoering rechtstreeks hebben meegewerkt;
Zij die door enige daad tot de uitvoering zodanige hulp hebben verleend dat de misdaad of het wanbedrijf zonder hun bijstand niet had kunnen worden gepleegd;
Zij die, door giften, beloften, bedreigingen, misbruik van gezag of van macht, misdadige kuiperijen of arglistigheden, de misdaad of het wanbedrijf rechtstreeks hebben uitgelokt;
Zij die, het zij door woorden in openbare bijeenkomsten of plaatsen gesproken, hetzij door enigerlei geschrift, drukwerk, prent of zinnebeeld, aangeplakt, rondgedeeld of verkocht, te koop geboden of openlijk tentoongesteld, het plegen van het feit rechtstreeks hebben uitgelokt, onverminderd de straffen die bij de wet bepaald zijn tegen daders van aanzetting tot misdaden of wanbedrijven, zelfs voor het geval dat die aanzetting zonder gevolg is gebleven.

Art. 67 Sw. Als medeplichtigen aan een misdaad of een wanbedrijf worden gestraft :
Zij die onderrichtingen hebben gegeven om de misdaad of het wanbedrijf te plegen;
Zij die wapens, werktuigen of enig ander middel hebben verschaft, die tot de misdaad of het wanbedrijf hebben gediend, wetende dat ze daartoe zouden dienen;
Zij die, buiten het geval van artikel 66, § 3, met hun weten de dader of de daders hebben geholpen of bijgestaan in daden die de misdaad of het wanbedrijf hebben voorbereid, vergemakkelijkt of voltooid.

En om het nog erger te maken.
Als de eventuele malafide maker van het "politie stop" bord, het bij nacht gebruikt om een car jacking te plegen, spreken we over diefstal met verzwarende omstandigheden, hetgeen een correctionele veroordeling kan opleveren.

Nou nou.. wat zal de politie het druk krijgen.

Google eens (ook in het engels) op: zelf een bom maken, zelf een kanon maken, zelf een pistool maken, etc. etc. etc. verzin maar eens iets zwaar illegaals.

Denk je nu echt dat de politie hier verhaal komt halen als ze iemand aanhouden met een mbv dit forum zelfgemaakt bordje ??
Natuurlijk niet. Boete en verder met belangrijkere dingen.

En dan wordt je ook nog eens aangevallen omdat je iemand helpt met een paar ledjes die om en om knipperen. Voor het zelfde geld geeft TS geen doel op en dan springt iedereen erop om te helpen???
TS geeft aan dat het voor op zijn kamer is, klaar.

We halen kennelijk meer plezier uit het electrocuteren van slakken of vliegen; of is dat een opstapje naar......

Pff wat een topic, ik pleit voor een slotje.

[Bericht gewijzigd door theove op (29%)]

Tijd om hier een slot op te gooien voordat de onzin compleet toeslaat.

Als we iets niet vinden kunnen, dan komt er een slot op. Komt er geen slot op, dan vonden we het schijnbaar kunnen of hebben we het over het hoofd gezien. Een topic van 7 pagina's zien we niet snel over het hoofd.