Heb vandaag bericht gehad dat de eindtrap van mijn powermate in sluiting ligt op kanaal B en daarom in protect blijft staan ? Verder geen uitleg bij gehad, alleen wat het me gaat kosten. Is er iemand die mij kan uitleggen wat dat wil zeggen en of dat kan vermeden worden door mezelf? Ben zelf een leek in elektronica maar begrijp niet goed hoe zo iets kan gebeuren.
Ik dacht dat er in de mengtafel zelf een zeer goede beveiliging in stak.

Alvast bedankt mocht er iemand zijn die mij er een beetje uitleg kan over geven.

Meestal kan degene die zegt wat het gaat kosten ook zeggen wat er met het apparaat aan de hand is.

Hoe moeten wij nu van een afstand kunnen zien wat er met jouw mengpaneel aan de hand is?

En ja, ook apparaten die beveiligd zijn kunnen af en toe eens stukgaan. Als dat je niet uitkomt, dan had je de verkoper destijds om eeuwigdurende garantie op je mixer moeten vragen.

Bedankt voor de respons,maar je moet het niet verkeerd opvatten.Ik vraag gewoon wat het wil zeggen als de eindtrap in sluiting op kanaal B ligt? , en of dat kan vermeden worden? Dat er altijd iets stuk kan gaan en er niet eeuwig garantie kan op bestaan weet het kleinste kind .Mijn bedoeling met mijn vraag is gewoon of er iemand is die mij kan vertellen of het vermeden kan worden dat de eindtrap in sluiting kan springen.

Met vriendelijke groeten,

Het lijkt mij gewoon een geval van pech, want als ik het schema zo bekijk dan zit er een knappe versterker in die uitgebreid beveiligd is.

Waarschijnlijk is dit gewoon een spontaan defect waar je zelf weinig invloed op kan uitoefenen; zelfs al zou je iets verkeerds aangesloten hebben dan nog zou dat weinig kwaad moeten kunnen.

De Service Manual heb ik (tijdelijk) hier voor je neergezet.

Bedankt Sonitech,

De service manuel had ik nog niet van het toestel.Ik had het toestel tweedehands aangekocht in Nederland ben zelf namelijk van Belgie .Het toestel werkte bij aankoop perfect , maar thuis na 15 min.te hebben van genoten sprong hij op protect en bleef in protect staan .Ondertussen mijn kabels gecontroleerd en nergens een kortsluiting op te bespeuren. Mijn oude mengtafel gepowerde solton 14/800 terug aangesloten alles werkt perfect .Daarom het forum ingeschakeld omdat ik niet wist of het aan mijn kabels kon liggen of aan de mengtafel zelf . Nu, het probleem word opgelost en ik krijg er 3 maand garantie op ,maar ja ben bang dat het toch aan mijn installatie kan gelegen hebben dat de eindtrap van de dynacord in sluiting is gesprongen.

Nogmaals bedankt voor de reactie en de service manuel van het toestel,had bij de aankoop niets van informatie bij.