Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ben ik nu gek? (Ja, okee, dat ook, maar...)
Ik probeer dit te doen:
[math]P = \frac{U^2}{R} = \frac{230^2}{52} \approx 1kW[/math]
En dat resulteert in
Fout bij genereren afbeelding
Hier onder live:
P = \frac{U^2}{R} = \frac{230^2}{52} \approx 1kW
edit: het is inmiddels gefixt, dus de "live-versie" laat geen foutmelding meer zien
Is de (La)Tex parser kapot gegaan? Oude formules lijken nog wel te werken (hoe gaat dat, wordt er een hash gebruikt en zit het na genereren vervolgens in cache?)
[Bericht gewijzigd door Jochem op (10%)]
Waarom zie ik bij je laatste posts steeds : Fout bij genereren afbeelding ( in rood)
ook in deze post : http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1593928#1593928
of heb ik iets niet geïnstalleerd ?
P = \frac{U^2}{R}
Bij een argument na de {R} gaat het mis, het maakt niet uit wat er komt te staan...
[math]R_1 = \frac{Q}{Au \cdot C \cdot 2\pi \cdot f} + Y_1[/math] doet het ook niet.
@Ship: Je hoeft hiervoor niets te installeren, De uitvoer vanLatex wordt door de server gemaakt.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Totale beginner
LTE-M/NB-IoT/WiFi/BLE/GNSS - https://www.quickspot.io
Misschien is het interessant voor CO om over te schakelen op een client based rendering engine:
Zo moeten de plaatjes niet gehost worden en wordt de server minder belast. Ook is de resolutie en kwaliteit van de render beter.
Mvg,
Daan
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 25 februari 2014 19:34:40 schreef Henry S.:
Wat is hier mis mee?
Ik copy / paste het gewoon en het werkt, zowel binnen de quote als "plat" in de text.
Of is het ondertussen gerepareerd?
Totale beginner
LTE-M/NB-IoT/WiFi/BLE/GNSS - https://www.quickspot.io
@maartenbakker: als software developer ben ik benieuwd naar de argumenten om dit niet te doen.
Mvg,
Daan
Jeroen
Moderator
Op 25 februari 2014 18:38:00 schreef Jochem:
Is de (La)Tex parser kapot gegaan? Oude formules lijken nog wel te werken (hoe gaat dat, wordt er een hash gebruikt en zit het na genereren vervolgens in cache?)
Er misten wat benodigde packages. Er is laatst een software update gedaan op de server, ik denk dat het daardoor kwam. Maar nu werkt het weer.
Eenmaal gegenereerde afbeeldingen worden inderdaad gecached en dat gaat op basis van een hash.
Op 25 februari 2014 19:44:47 schreef Totale beginner:
Misschien is het interessant voor CO om over te schakelen op een client based rendering engine
Dat ben ik wel eens tegengekomen en is interessant om uit te zoeken.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik licht mijn eerdere utspraak dat zoiets niet 'hoort' toe. Het geeft m.i. teveel problemen door verschillen tussen clients en mogelijk het eisen van flash of java en altijd extra resources. Zeker mobiel kan dat vervelend uitpakken.
Jochem
Met name om de 'mobiel' reden ben ik het met maarten eens. En zolang je hier geen wiskundeforum runt, zal het met de serverbelasting reuze meevallen denk ik.
Op 25 februari 2014 19:34:40 schreef Henry S.:
P = \frac{U^2}{R}
Bij een argument na de {R} gaat het mis, het maakt niet uit wat er komt te staan...
Waarschijnlijk was de (erg algemene) formule uit jouw voorbeeld ooit al eens gerenderd, bij bij werkte P=2 al niet.
Op 25 februari 2014 22:04:07 schreef henri62:
Ik copy / paste het gewoon en het werkt, zowel binnen de quote als "plat" in de text.
Of is het ondertussen gerepareerd?
Kennelijk, want mijn startpost gaat nu ook goed (de rode tekst die je nog ziet was zelfgetypt en zal dus altijd blijven).
Op 26 februari 2014 08:36:29 schreef Jeroen:
[...]Er is laatst een software update gedaan op de server, ik denk dat het daardoor kwam. Maar nu werkt het weer.
Thanx!
Jeroen
Moderator
Serverbelasting is voor ons geen argument om eventueel naar MathJax over te stappen. Dat het er een stuk beter uitziet en betere toegankelijkheid heeft (copy-paste werkt) zouden wel argumenten kunnen zijn.
Volgens mij heeft MathJax overigens geen extra plugins zoals Flash nodig en valt het met de resources wel mee. Maar goed, die keuze is voor een andere keer
.
[math]R_1 = \frac{Q}{Au \cdot C \cdot 2\pi \cdot f} + Y_1[/math] blijft fout, blijkbaar blijft dat ook bewaard.
R_1 = \frac{Q}{Au \cdot C \cdot 2\pi \cdot f} + Y_2 geeft geen problemen.
Jochem
Op 26 februari 2014 21:10:34 schreef Henry S.:
[math]R_1 = \frac{Q}{Au \cdot C \cdot 2\pi \cdot f} + Y_1[/math] blijft fout, blijkbaar blijft dat ook bewaard.
R_1 = \frac{Q}{Au \cdot C \cdot 2\pi \cdot f} + Y_1
Hier gaat hij goed.
Of doel je op het niet-geparst-worden van die exacte regel die je gebruikte? Je bent je wel bewust van de opzettelijke math-tag-verkreupeling die ik toegepast had (om het voorbeeld plain-text weer te geven), en door jou is overgenomen?
.