Ik ga mij een nieuwe tafel maken: een hoekmodel. Deze is gewoon een beetje te klein en een ovale tafel tegen de muur zetten...

Mijn ascii tekenkunst is niet wat het moet zijn. Daarom heb ik de tekening weggelaten

[Bericht gewijzigd door Stinus op ]

Elektronica-school
3-1

Gezonde verhouding ;)

@MnM: Ja, zo ziet mijn hobbywerkplek er in hoogtijdagen ook uit. Maar ik heb wat minder ruimte schat ik(lees: ik wil niet mijn hele huis als hobbywerkplek inrichten ;-) )
en idd. je hebt niet meer dan ca. 20x20 cm vrije ruimte op je werkplek nodig om een printje te kunnen solderen.

Helaas ben ik niet in her bezit van een digicam, ik geef mijn geld dan liever uit aan duur meetgereedschap (lees: meetzender van HP en spectrumanalyser)

mijn webcam heeft me 5 euro gekost :) als jij van dat geld gereedschap koop mag ik het adres dan hebben :)

ja dat mag je best, maar of je er wat aan hebt.

Die apparaten kossten wel wat meer dan 5 euro, meetzender kostte 75 euro, maar is het ook waard, want het is gewoon een goed ding, ondanks het grote gewicht. en dat was op een verkoping.

en als ik rondkijk wat een beetje fatsoenlijke digicam kost dan spreken we daar toch al gauw over een bedrag van 100+ euro en daar komt dan wel even de vraag 'heb ik dat nou echt nodig ??' om de hoek kijken, wat bij meetapparatuur al sneller met 'ja' beantwoord kan worden.

Digitale camera heeft voordele: nooit meer fotorolletjes kopen, je kan je foto's zelf ontwikelen, je foto's direct bekijken en zien als ze mislukt zijn... en zo kan ik nog lang doorgaan

kheb vandaag een ossiloscoop gekocht een 1 kanaals 10 mhz van conrad voor 99 euro

Op 5 juli 2004 09:56:54 schreef Ives:
Elektronica-school
3-1

Gezonde verhouding ;)

Ga elektro o.i.d doen, want dan:
Elektronica = School
Dus verhouding:
1:1

Edit:
Ohnee, je bent nog maar 13

Ok dit geloof je toch niet, Je gaat naar conrad men koopt een scoop , vol verwachting sluit je die aan ze zet de schakelaar om en .....???

Er gebeurt nix. Er gaat geen lampje brenden je hoort geen piepje ,helemaal nix ,zekering na gekeken was in orde alle schekelaars geprobeert ook nix.

Dus dat ding doet het niet ik weer terug naar conrad en gezecht dat ie het niet doet staat dar zo'n multimuts en ik geef haar mijn kassabon en dan vraagt ze aan mij of ik die scoop bij hun gekocht had :(:(|:(|:(. Achterlijke knetterkut.

Ze roept iemand anders erbij en die vraagt wat het probleem is ik zeg tegen hem dat dat ding het niet doet waarop ik wederom een dom antwoord krijg van '' heeft u de schakelaar omgezet ? '' dus ik d8 al bij mezelf '' zo einstijn wat denk je nou zelf '' afin hij probeert met alle macht dat ding aan depraat te krijgen maar zonder resultaat.

Hij deelt mij mede dat ik recht heb op een andere dus hij gaat weg om een andere te pakken na 10 minuuten komt ie met lege handen terug en ik had al zoiets van het zal toch niet waar zijn en jah hoort er was geen scoop meer, die moest besteld worden. ZUCHT

Dan maar wachten op een andere dus hij een bestel bon geschrefen en vraagt mij of ik onder rembours wil betalen of een 1 malige machteging wil doen ik kijk deze heer eens streng aan en komt dan tot de ontdekking dat betalen niet van toepassing is.

om er verder geen woord aan vuil te maken krijg ik op donderdag of vrijdag mijn andere scoop.

Ik ben heel erg benieuwd

ik ben er blijkbaar iets te laat mee, maar ja... Je kan veel beter een tweedehands scoop kopen dan een nieuw. Jij heb er nu een nieuwe 1 kanaals van 10 Mhz voor 99 euro. Ik heb een tweedehands 2 kanaals van 20Mhz voor maar 75 euro gekocht. Met de scoop mankeert totaal niks, behalve dat er geen manual bij zit, maar het wijst zich toch allemaal vanzelf. Maarja, het is natuurlijk maar net wat je wilt, een nieuwe of een tweedehands :)

Nou ja et zat zo de scoop koste 99 euro maar ik hoefde het zelf niet te betalen. Mijn oma ving het gesprek op tussen IC en mij toen ie hier was en dat ik graag een scoop wilde hebben.

Toen vroeg ze aan mij waarom ik geen nieuwe wilde hebben had ik gezecht ''om dat ik een nieuwe nogal duur en een 2e handse veel goedkoper is'' waarop zij weer antwoorde dat je met 2e handse wel het risico had dat ie niet 100 % zou zijn.

Daarna vroeg ze me wat een standaart model koste dus ik liet haar de conrad website zien waar die 1 kanaals 10 mhz op stond ze vroeg me of ik die mooi vond ik zij ''ja best wel'' waarop zij antwoorde ''dan krijg je die van mij ''

en dus heb ik vandaag dei scoop gehaald de rest is bekend

En op die moment moet je dan meestal net een goede definitie verzinnen van oscilloscoop. Ik zou het niet kunnen.

Op 5 juli 2004 21:11:03 schreef STARTOURS G24T:
Daarna vroeg ze me wat een standaart model koste dus ik liet haar de conrad website zien waar die 1 kanaals 10 mhz op stond ze vroeg me of ik die mooi vond ik zij ''ja best wel'' waarop zij antwoorde ''dan krijg je die van mij ''

Je hebt mazzel met zo'n oma. Die van mij waren al overleden voordat ik 10 jaar oud was ....
Je had haar natuurlijk ook die digitale alles-erop-en-eraan scoop van 2000 Euro kunnen laten zien ;-) ;-)

denk nie dak me oma zo gek krijg:P

Met de mijne moet dat wel lukken (die is al gek)

hahahaha veel suc6

ik heb vandaag eens ff de bouwmarkt onveilig gemaakt heb et een ent ander gekocht ter behoefe van mijn werkplaats ik ga een nieuw werkblad op me werkbank leggen een schap voor al mijn meet apperatuur e.d. een een witte achterwant lijkt het een beetje laboratorium achtig enzo ik heb tevens een aantal zakken beton gekocht en laat mijn buurman eens ff een nieuwe vloer in mijn schuur leggen en verder week nog nie wak ga doen met me schuurtje

Op 6 juli 2004 15:52:44 schreef Stinus:
Met de mijne moet dat wel lukken (die is al gek)

Mag ik die een dagje lenen??

me vernieuwde werkruimte is bijna klaar ff inrichten en dan wachten op me scoopje dan kan die er ook staan

Ives, je mag ze hebben zo lang als je wilt... (je brengt ze na 5 minuten al terug...)

je pakt het serieus aan Startours :)

* Jeroen Boere is nu ook bezig zijn hoekje ff aan het uitbreiden en ordenen ;)

Op 6 juli 2004 21:48:37 schreef Jeroen Boere:
je pakt het serieus aan Startours :)

* Jeroen Boere is nu ook bezig zijn hoekje ff aan het uitbreiden en ordenen ;)

zucht had ik daar maar een beetje tijd voor

Op 6 juli 2004 16:16:03 schreef Ives:
[...]

Ik zie hier tekenen van mensenhandel, dit is verboden in Nederland

Op 6 juli 2004 22:26:21 schreef Jelle K:
[...]
Ik zie hier tekenen van mensenhandel, dit is verboden in Nederland

LEES je eigen qoute even:

Op 6 juli 2004 16:16:03 schreef Ives:
[...]

En ja het is zover mijn werkplaats is af en dat in een halfe middag ging lekker heb mooi lopen vloeken schreeuwen dansen toen ik op me vingers sloeg er kwam zelf bloed aan te pas :P maar het is af zie de foto van ervoor en erna

deze foto was voor de verbouwing

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=werk…

en deze foto is van na de verbouwing

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=P706…

ik dacht dat ik zo in een middagje aardig me best had gedaan het resultaat mag er dan ook zeker wezen me ma overigens die was compleet van stomheid verslagen zo netjes heeft het er naamlijk nog nooit uitgezien

maar nu ziet het er super uit de overige apperatuur komt nog een scoop een Reg. voeding en wat andere dingen

en dan kan ik mooi aan de gang in me nieuwe werkruimte

[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]

Pressies. Lenen kan nooit kwaad.:-)

(Deze slaat op de post van HMH 2 posts hierboven. Was net iets te laat.)

Op 6 juli 2004 23:19:35 schreef STARTOURS G24T:
En ja het is zover mijn werkplaats is af en dat in een halfe middag ging lekker heb mooi lopen vloeken schreeuwen dansen toen ik op me vingers sloeg er kwam zelf blaod aan te pas :P maar het is af zie de foto van ervoor en erna

deze foto was voor de verbouwing

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=werk…

en deze foto is van na de verbouwing

http://www.expandctss.com/upload/index.php?page=download&file=P706…

ik dacht dat ik zo in een middagje aardig me best had gedaan het resultaat mag er dan oo kzeker weten me ma overigens die was compleet van stomheid verslagen zo netjes heeft het er naamlijk nog nooit uitgezien

maar nu ziet het er zuper uit de overige apperatuur komt nog een scoop een Reg. voeding en wat andere dingen

WOW. Jij laat er idd geen gras over groeien. Jij hebt de naam verbouwing eer aan gedaan :-D

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op ]