nielsvdassem
geen project is te groot
ik vind het onhandig hoe het topic wat is/doet dit onderdeel omhandig
je weet niet wanneer je je antwoord krijgt in de gaten houden tja.....
dus willen jullie a.u.b. een forum van willen maken zoals (lieve moderators) alsjeblieft
Je kunt per topic notification aanzetten, als je een e-mail adres hebt opgegeven (dat hoeft niet openbaar te staan) dan krijg je mail als er een update in dat topic is.
Verder is de kans op een antwoord rechtevenredig met de duidelijkheid waarop de vraag is gesteld. (hint: lees deze vraag nog eens na, snap je dan wat er staat?)
Ik zie geen probleem.
Als je graag wilt weten wat voor component iets is en wat het doet dan volg je dat topic toch?
We krijgen anders voor elk (vreemd) of standaard onderdeeltje een topic, dat is niet de bedoeling.
nielsvdassem
geen project is te groot
Ja, en die kun je dan negeren. Anders moet je zoals Hugo aangeeft het topic actief volgen en dat is ook niet erg. Van vragen/antwoorden van anderen kun je ook veel leren.
Het "wat is dit" topic is juist gemaakt om wildgroei te voorkomen. Je kunt het hele topic ook als naslag gebruiken. Meestal heb je binnen een paar dagen het antwoord wat je nodig hebt.
nee... meestal is er binnen 10 posts wel een antwoord....
dus dan zet je je notificatie weer uit..
die 9 posts die niet relevant zijn negeer je dan gewoon...
Je hebt het voordeel dat het niet heel erg druk is hier. 40 paginas in 1.5 jaar voor dat topic. Als je nu een vraag stelt en over een week terug komt zal je waarschijnlijk niet eens een hele pagina door te hoeven bladeren.
nielsvdassem
geen project is te groot
benleentje
Golden Member
Beste niels ik heb je startpost nu heel veel doorgelezen en ik begrijp echt niet wat er staat. Ik vind het erg knap staaltje werk dat andere forum genoten het wel begrijpen. Dat licht meer aan hun kunde.
Wat betekent 'omhandig'?
Kan je wat beter je best voor een startpost doen?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Een van de mogelijke misverstanden in de startpost is waarschijnlijk begripsverwaring tussen forum, categorie en topic.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Ik zie het probleem ook niet; ik open standaard eerst mijn profielpagina, en daar staan dus de discussies waar ik eerder op heb gereageerd, en waar sinds mijn laatste bezoek activiteit is geweest. Daarbij heb je voor niet heel erg bijzondere onderdelen binnen een paar uur wel antwoord.
Ik vind eigenlijk wel dat je lef hebt om te klagen over zo'n service, waar je binnen een paar uur gratis een antwoord hebt. Degene die de moeite neemt om antwoord te geven op jouw vraag, steekt daar significant meer tijd in dat het jou kost om te kijken of er antwoord is gegeven. Het is ook niet alsof daar vele tientallen vragen door elkaar lopen.
Gezien je vorige topics krijg ik het idee dat je dit forum je persoonlijke assistent beschouwd, waar je NU NU NU antwoord van MOET hebben. Jammer, joh.
Als ik het goed heb is Niels 12 jaar oud. Even voor de beeldvorming.
@Fuzzbass/HMH hieronder: Goed plan!
[Bericht gewijzigd door Sonytech op (25%)]
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Misschien kunnen de mods eens nadenken over een speciale "junior member" status voor zeer jeugdige CO-ers?
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op 3 maart 2014 18:38:19 schreef Henry S.:
Wat betekent 'omhandig'?
Een typo, moet "onhandig" zijn, een onhandige typefout
. Fix AUB ook maar eventjes als we toch bezig zijn.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Ik herken ze vaak ook zo wel
Maar ik ben er dan ook zelf een geweest.
Jong
Enthousiast (Geen project is te groot)
geen hoofdletters, geen punten ("Doet word toch automatisch?"), msn whatever-nu-hip-is talk.
Willen alles weten en kunnen, en wel nu.
Willen graag iets veranderen, of moderator worden, want dat geeft status (Vanuit oogpunt 14-jarige)
"Heb je een schematje" (Voor microcontrollerprojecten
)
Veel smilies

Voor de stamgasten:
Ga d'r 's rustig bij zitten en enjoy the show
Dit zijn de verse techneuten, de ingenieurs van de toekomst.
Voor Niels (En collega's):
Welkom! Maak wat moois en zet het in Show Your Projects!
klein is fijn
Moderator
Op 3 maart 2014 22:05:41 schreef Fuzzbass:
Misschien kunnen de mods eens nadenken over een speciale "junior member" status voor zeer jeugdige CO-ers?
Volgens mij zitten er genoeg jeugdige leden op CO die zich prima gedragen waardoor ze niet opvallen. Het lijkt me een slecht idee om die allemaal hetzelfde label te geven puur op leeftijd.
Om het even in het belachelijke door te trekken; dan kunnen we ook alle mensen die onhandig zijn met computers het label 'digibeet' geven en mensen met een taalprobleem 'dyslexus'. Stop daar nog een paar labels bij en vervolgens moet je een mijnenveld doorkruisen voordat je ergens nog een reply op durft te geven.
nou toch zit er wel wat in, vrijwel iedereen die hier jong voor het eerst komt, blaakt van de ambitie enz. enz.
als je er geen leeftijdsbeeld bij hebt, moet ik even denken aan grotendikken zijn reacties soms..... worden ze dan niet blijer van..
't is daarom dat ik denk: misschien is het zo gek helemaal niet.
Dan zullen mensen hier wat serieuzer en vooral begripvoller reageren.
Wellicht kun je het als optie meegeven in de profielpagina als men onder de 18 is..
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Dat kan al: Geboortejaar invullen. (En bij geen geboortejaar is het vaak iemand die nog netjes voorzichtig is op internet - of iemand die niet geboren is, blijkbaar (Check HmH's profiel: "Opgericht"))
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (24%)]
hahaha, volgens mij kun je dat niet eens meer invullen. ik behoor hier tot de inventaris.. kijk voor de aardigheid even naar mijn user no.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Leeftijd is niet erg zinvol. Als er toch iets bij zou moeten komen, is een "Ervaring met electronica:" keuze nuttiger.
(Bijvoorbeeld: "Geen/Weinig/Enige/Redelijk/Veel ervaring")
Dat vind ik dan weer lastig schatten. In mijn eigen universumpje weet ik wel eens wat, maar als ik naar ALLE topics kijk (dus ook voertuigelektronica, vermogenselektronica, microprocessors en zo meer), dan weet ik er maar een bedroefd beetje van.
Wel iedere keer wat meer natuurlijk, want ik lees wel veel CO.