Het deed mij denken aan een onderwijzer op de lagere school.
Hij wilde een uitzending van "De schoolradio" (bestaat zoiets nog?) opnemen. De microfoon van de bandrecorder werd voor de luidspreker van de radio gezet en hij zei streng "Nu moeten jullie allemaal heel stil zijn want anders mislukt de opname".
Dat was 55 jaar geleden....

Een telefoongesprek opnemen met een microfoon is geen goed idee. Er is veel te veel omgevingsgeluid en hinderlijke galm van de kamer waar het telefoongesprek plaatsvindt.
Gewoon een directe koppeling met de lijn maken.

@evdweele: ik geloof dat het wel op een POTS lijn lijkt, behalve dat de hoge spanning voor de ouderwetse bel er niet meer is. Waar ik vooral op doelde, is dat er naar mijn idee dus geen gevaar bestaat voor schade aan apparatuur van de provider, afgezien van het kabelmodem, als er iets mis zou gaan bij de TS.

Maar met een oud modem ben je snel klaar, lijkt me; die is specifiek bedoeld voor koppeling met een dergelijk netwerk, en je bent meteen galvanisch gescheiden, wat ook wel prettig is. Als je een kant van de secundaire wikkeling van de tranformator aan de ground maakt, en een weerstandje in serie zet met de andere kant, met daarachter 2 diodes anti-parallel naar de ground, zou je daar volgens mij een goed audio signaal over moeten houden, dat beperkt wordt tot +/- 0.7V (of 0.3 als je Schottky diodes gebruikt), waarmee de audio ingang van de computer of ander opname apparaat ook beschermd wordt.

Die T65 Heeft inerdaad een inductor, wwarvan je het magneetveld kunt "aftappen" Ik denk dat dat ook nog wel lukt met die opvolger van de T65, een van de eerste druktoets telefoons; dat hoekkige ding. edit: (= Unifoon TDK) Gaat mee naar Rosmalen!
Bij moderne elektronische telefoons weet ik niet of je nog voldoende veld om de lijntrafo hebt on daar wat van op te kunnen pikken.

Ongeveer vanaf het 28k8-tijdperk kwamen ook de zogenaamde Voice/data-modems. Deze hadden de mogelijkheid om audio-/spraakverbindingen op te zetten. De samples kunnen van/naar je geluidskaart gaan (headset met mic), maar net zo goed van/naar je harde schijf natuurlijk.

Dank jullie allemaal voor jullie suggesties en ideeën
Ik ga er mee aan de slag

Dank voor je aanbod Skysoft. Ik zou graag dat schemaatje van je willen hebben. Hoe regelen we dat?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (39%)]

@ Tidak , die telefoon waarvan ik sprak was idd het draaischijf model met drukknopjes :)

Op 11 maart 2014 18:55:48 schreef evdweele:
[afbeelding]
Schema ooit getekend aan de hand van een "koppellid" zoals PTT dat noemde.

Schema is ok maar niet parallel aan de lijn maar de laag omige secondaire kant van iedere 220V naar plusminus 3-18V trafo in serie met de telefoon line zetten. De C en R niet plaatsen. De dioden begrenzen de pieken van de kiespulsen. Recorder kan automatisch starten met de rem control. Line wordt niet belast. Jaren gebruikt...

Groet

J v. Dordt.