IC prog fout

allo allemaal ik heb dus die ppwin programmer gemaakt

http://www.semis.demon.co.uk/Pics/PICmain.htm

nou heb ik bij de programmer van deze site en die ppwin iedere keer dezelfde fout een 000h error wie weet wat dit betekend en wie kan mij het helpen verhelpen...

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
Jeroen

Moderator

Dan gaat deze even van Overig naar Digitaal :)

Dus bij de programmer van deze site en deze programmer krijg je dezelfde fout? Is de programmer wel goed? Kabel goed? Seriële poort goed?

bij die andere progger kreeg ik iedere keer die 000h error bij de text die op de site stond van die ppwin programmer stond dat je bepaalde dingen eerst moest testen en meten en doen en dat ging allemaal perfect....

de ledjes die erop zaten kon ik uit de software aan en uit doen enzo... en als ik geen hex file had geladen ging het veriferen programmeren enzo wel goed nou laad ik dan een hex file gaat het fout...

ga je hem programmeren zegt hij 000h error

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op vr 14-06-2002 16:41:41 schreef Jeroen:
Dan gaat deze even van Overig naar Digitaal :)

Dus bij de programmer van deze site en deze programmer krijg je dezelfde fout? Is de programmer wel goed? Kabel goed? Seriële poort goed?

De 1e van CO is sirieel. De 2e is parallel. Dus de siriele poort ligt het niet aan.
En Erik gebruik je de zelfde software?? Mischien zit daar een fout in.

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Het is een programmer voor de parallele poort, maar in ICProg moet je hem als serieel instellen. Das om het logisch te houden :)

Staat trouwens ook ergens op de site btw.

Als je dat al gedaan hebt moet je eens kijken of je niet iets engs van ECP/EPP in je bios hebt aangezet. Kan ook nog voor problemen zorgen.

En als dat ook niet werkt, test het dan eens op een compleet andere pc. Wel onder een 9x kernel en niet onder NT :)

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

jah je moet hem onder tait serial dinges zetten met die 3 dingen inverten enzo ..... en met die hardware controle kan ik ook gewoon die ledjes aan en uit doen enzo... maar als ik die ecc/epp aanzet of uitzet zou je kans hebben om het op te lossen ?

en ik draai het op een p233 met win98

Op vr 14-06-2002 19:24:33 schreef Erik:
als ik die ecc/epp aanzet of uitzet zou je kans hebben om het op te lossen ?

Ja, dat is heel vaak een van de oorzaken. Moet je ff in je bios gaan kijken naar instellingen van je poorten. En dan werkt het waarschijnlijk wel goed.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

ik zal het straks eventjes proberen maar je kan groot gelijk hebben dat het dat is ik herinner mij nou dat mijn scanner die eraan hangt eerst met deze instelling problemen had en ik die dus heb omgeschakeld en nu kan het dus wel wezen dat nu de programmer er problemen mee heeft

pff nog niet geholpen... iemand andere suggesties?
snap er geen flikker meer van waarom het niet wil

High met Henk

Special Member

Stomme vraag, maar ik heb met XP ook zo'n stom probleem. Ik zet regelmatig nog proggies die niet op disk gaan via een nul modem kabel op de par port om naar mijn laptop.
Maare, nu het leuke geintje.
Bij win 95 en p1 machnies werkte dit perfect. maar bij mijn athlon XP 1700 en win xp lukt het dus niet. In dos met het oer oude FastLynx krijg ik heel ff everbinding en na een tijdje loopt de overdracht vast.
Kan het maybe dat win xp de stomme optie heeft eens in de zoveel tijd zijn par port te checken ofzow?
maar win 98 heb ik trouwens het probleem ook niet.

Kan iemand helpen ondanks het extreem off topic is??

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

bij mij is het gewoon zo dat als ik geen hex file heb geladen in ic prog hij alles wil doen enzo en laad ik een hex file begint ie iedere keer van die 000h fout ...
heb al allemaal instellingen gewijzigd enzo maar nog niks heeft geholpen

Van het weekend ook het politietest uC programmaatje uitgeprobeert met de programmer. (Ik het echter de programmer gebruikt die staat op http://www4.tpg.com.au/users/talking/MultiChipPgmr-Construction.html staat beschreven, echter deze is vergelijkbaar met degene die hier beschreven staat.

Op mijn computer kreeg ik ook de error 000h. Dit kwam omdat in IC-prog COM1 stond geselecteerd, i.p.v. COM5. En COM1 is leeg.
Kijk bij je systeeminstellingen op welke poort je seriele poort zit!
Dit was ik al eerder tegen gekomen bij de besturing van mijn modelspoorbaan, en werd veroorzaakt door allerlei IRQ-conflicten met mijn netwerk kaart, en kan ik uiteindelijk oplossen, naar een maand uitproberen, door een aparte windowsopstart zonder netwerkkaart. Hierdoor komt de seriele poort op COM3 en kan ik dus wel uC burnen.

Bij mijn vaders computer was de oplossing simpeler. Hierbij was alleen de COM2 (=modem) beschikbaar als poort in IC-prog. Echter in c:\windows\regedit kan je de instelling van IC-prog wijzigen.
Ga naar: HKEY-USERS\DEFAULT\IC-PROG\SETTINGS en verander de instelling van de poort in com1. Daarna werkte de programmer ook op deze computer. Hopelijk werkt deze optie voor jouw.

P.S. Iets verander in windows regedit kan er toe leiden dat windows of andere programmas niet meer werken. Weet wat je doet, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade.

Waarom de paralelle poort versie ook niet werkt, weet ik niet.

het maffe van het geval is dat de parallele poort versie ledjes op zitten en die kan ik wel allemaal besturen enzo in de text staat dat je de mcrl en vcc ledjes moet kunnen besturen met hardware controle en dat gaat allemaal goed...

Op ma 17-06-2002 15:05:47 schreef AvM:
Van het weekend ook het politietest uC programmaatje uitgeprobeert met de programmer.

En heb je het ook nog in een schakeling met ledjes getest? Zoja, hoe vondt je het?

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

En heb je het ook nog in een schakeling met ledjes getest? Zoja, hoe vondt je het?

Ik heb het schakelingetje met de ledjes ook uitgeprobeerd. Ik vond het eigenlijk te simpel, maar dat maakt het juist ideaal als eerste test. Zelf heb ik tevens een tweede programmatje gemaakt waarbij de ledjes 7x i.p.v. 10x knipperen, om zo ook het wissen, lezen, herprogrameren uit te proberen.

P.S. Ga door met deze schiterende site!! ;-)

[Bericht gewijzigd door AvM op woensdag 19 juni 2002 11:12:53

Op ma 17-06-2002 17:26:04 schreef AvM:
Ik heb het schakelingetje met de ledjes ook uitgeprobeerd. Ik vond het eigenlijk te simpel, maar dat maakt het juist ideaal als eerste test. Zelf heb ik tevens een tweede programmatje gemaakt waarbij de ledjes 7x i.p.v. 10x knipperen, om zo ook het wissen, lezen, herprogrameren uit te proberen.

Het was ook juist de bedoeling als simpel iets. Meteen te moeilijk beginnen kan je juist weerhouden terwijl het zo leuk is om ermee te werken.
En zo kun je idd, zoals je hebt gedaan, het allemaal heel makkelijk aanpassen en kijken of dat lukt en wat er dan precies gebeurt. Simpel maar toch heeeeelll leerzaam.

P.S. Ga door met deze schiterende site!! ;-)

Bedankt, we doen er alles aan dit zo te houden!

Ik heb ook eens lang zitten zoeken waarom ik met de ene software wel kon communiceren en met de andere niet. Nochthans gebruikte ik dezelfde PC en dezelfde COM-poort. Bleek dat voor het ene programma de FIFO-buffers moesten afstaan en voor de andere op de standaardwaarde.
Je kan de FIFO-buffers vinden bij het apparaatbeheer, en bij de poortinstellingen kies je voor "geavanceerd"
Ik heb ook ondervonden dat voor sommige softwares een hogere versie dan WIN98 te hoog gegrepen is, en dat je alleen maar gegevens kan versturen en niet ontvangen, met de nodige foutboodschappen tot gevolg.

steve