Van het weekend ook het politietest uC programmaatje uitgeprobeert met de programmer. (Ik het echter de programmer gebruikt die staat op http://www4.tpg.com.au/users/talking/MultiChipPgmr-Construction.html staat beschreven, echter deze is vergelijkbaar met degene die hier beschreven staat.
Op mijn computer kreeg ik ook de error 000h. Dit kwam omdat in IC-prog COM1 stond geselecteerd, i.p.v. COM5. En COM1 is leeg.
Kijk bij je systeeminstellingen op welke poort je seriele poort zit!
Dit was ik al eerder tegen gekomen bij de besturing van mijn modelspoorbaan, en werd veroorzaakt door allerlei IRQ-conflicten met mijn netwerk kaart, en kan ik uiteindelijk oplossen, naar een maand uitproberen, door een aparte windowsopstart zonder netwerkkaart. Hierdoor komt de seriele poort op COM3 en kan ik dus wel uC burnen.
Bij mijn vaders computer was de oplossing simpeler. Hierbij was alleen de COM2 (=modem) beschikbaar als poort in IC-prog. Echter in c:\windows\regedit kan je de instelling van IC-prog wijzigen.
Ga naar: HKEY-USERS\DEFAULT\IC-PROG\SETTINGS en verander de instelling van de poort in com1. Daarna werkte de programmer ook op deze computer. Hopelijk werkt deze optie voor jouw.
P.S. Iets verander in windows regedit kan er toe leiden dat windows of andere programmas niet meer werken. Weet wat je doet, ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade.
Waarom de paralelle poort versie ook niet werkt, weet ik niet.