Beste allemaal!
Weer super bedankt voor alle reactie's!
Al met al word er negatief advies gegeven voor het gebruik van de trafo?
Ik wil namelijk liever geen risico's lopen met betrekking tot elektrocutie etc.
Ik heb overlegd met mn moeder, en zij heeft ook liever niet dat ik met zulke gevaarlijke dingen bezig ben, zeker niet als er niemand thuis is. maar ook omdat ik helemaal op zolder slaap en knutsel.
dus leg ik die 30Amp. voorlopig maar aan de kant.
ik kreeg ook adviezen voor een 2Amp voeding, misschien klinkt het eigenwijs, maar die trafo van 9Amp bij 22 volt, is deze dan wel veilig?
en zo ja, hoe moet ik deze afzekeren?
Geld voor een kant en klare voeding heb ik op het moment niet liggen... helaas... zit nog steeds te wachten onze boot word ingeruild voor het schip met geld...
Hopelijk hebben jullie nog meer wijze lessen voor me!
allemaal echt weer heel erg bedankt! zonder jullie adviezen was het denk ik al fout gegaan... heb dr nl al de volle klap 230 opgehad... maar durfde er niet mee verder... geen angst voor een scheet dus...
super bedankt!
hopelijk willen/kunnen jullie me nog verder helpen!
Groetjes
Beunertje
P.S. ik vind het natuurlijk ook wel een beetje stoer om te zeggen dat ik die voeding straks zelf heb geknutseld 
die amperes zijn het maximum dat een transfo kan leveren.
als jij een 22A transfo inschakeld, maar je hangt er een LM317 achter, zal je maar een 1A kunnen gebruiken. meer laat die regelaar niet door.
t is natuurlijk beetje gek om zo een zware transfo dan te gebruiken voor zulk laag vermogen.
electrocutie gevaar is er zo niet bij die 30A transfo. dit begint pas bij hogere spanningen. die transfo is enkel sterk genoeg om je kleine schakeling in 1 keer erdoor te fikken als er iets fout zit. terwijl een kleine transfo eerder onderuit gaat door een kortsluiting (=beveiligd).
een 30A voeding bouwen, vergt alleen veel en dure componenten als je die 30A effectief wil gaan gebruiken. en dat lijkt hier nog niet nodig.
heb je nergens geen oude transfo liggen van één of andere printer?
zoiets:
die dingen zijn meestal een 15V 2A of 30V 1A. (of ergens ertussen).
gevaar voor electrocutie heb je niet aangezien de 220V zijde gewoon met een stekker in de muur gaat, aan het andere uiteinde (laagspanning), knip je de connector af en maak je zelf een regelaar voedingske (zoek eens achter de LM317 hier bij schakelingen, prima voor een beginner).