Dag Mod's,

Ik startte ooit een topic over de hoofdtelefoonuitgang van een bepaalde TV.
Die liep dood omdat er door technische redenen geen oplossing kwam.

Nu stel ik een andere vraag, in een ander onderdeel van het forum dat er mss wel mee te maken heeft, maar van een heel andere orde is, en nu verplaatsen jullie dat?

Topics worden hier heel snel off-topics waar de lezers echt niet meer op de originele vraag antwoorden.
Ik heb dit fenomeen nog nooit op andere fora gezien (heb jaren zelf mod geweest op een groot forum).
Waar die drang van sommigen vandaan komt om steeds verder van de originele vraag af te dwalen, weet ik echt niet.

Ik stelde in audio dus een pertinente vraag, die niet enkel op mijn originele vraag sloeg.
Hopend op een oplossing die nog eeuwig kan dienen voor mensen met hetzelfde probleem. Door dit topic te sluiten en het te verplaatsen is heel die originele OFF topic weer bezig en kost het mij weer moeite om deze zijwegen uit te leggen.

Graag zou ik jullie vragen om zeer behoedzaam te zijn met het sluiten van topic en deze samen te voegen met vroegere.

Mijn tweede vraag is echt iets waar mensen later (zonder eerst de originele vraag te moeten doorworstelen), nog veel aan kunnen hebben.

Kunnen jullie aub de vraag over het vertragen van een geluidssignaal in forum "audio" terug openen en herstellen?

Met dank

Dit gebeurd omdat vaak verkeerde vraag wordt gesteld. Zo ook hier, de in het nieuwe topic voorgestelde oplossing is onzinnig.

Houd steeds goed in gedachten dat op een forum niets af te dwingen is.

Bedenk dat als het inderdaad om hetzelfde apparaat en hetzelfde of sterk verwant probleem gaat, het voor het overzicht (ook bij later nazoeken) gewoon handig is om de boel bijelkaar te houden. Anders heb je twee overlappende (kost iedereen inclusief jouzelf extra werk, dat kan je niet redelijkerwijs van anderen vragen) verzande topics inplaats van 1 topic met slagingskans. Het is dan zeker niet off-topic (per definitie niet, het gaat immers om dezelfde situatie).

Wat misschien ook een rol speelt, is dat je tweede vraag niet simpel zelf als losstaand vraagstuk op te lossen is. Hooguit dat je ergens op een chinese verkoopsite een losse hoofdtelefooversterker met DSP (want analoge emmertjesgeheugens worden niet meer gemaakt) kunt kopen.

Wat fora vergelijken betreft: andere fora hebben om ze beter te kunnen raadplegen soms een tips&trucsafdeling of een wiki, die moet gevuld worden en dat kost een hoop werk. Als je topics overzichtelijk houdt, kom je met een zoekfunctie ook heel ver.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (21%)]

Zo te zien wordt alles prima opgelost, verdere discussies mag je met Sine houden.