Ik ben op een aantal fora aktief, allen op het gebied van consumentenelectronica. Hiervoor gebruik ik Tapatalk op mijn iPad. Tapatalk is een heerlijke app om even alle fora checken voor nieuwe berichten. Alleen Circuitsonline ondersteunt dit (nog) niet.

Zit Tapatalk support in de planning voor Circuitsonline? Zo niet, zouden jullie dit s.v.p. willen overwegen? Ik denk dat veel forumleden hier blij mee zouden zijn.

Bij voorbaat dank.

Hoe je denkt dat veel forumleden er blij mee zullen zijn, snap ik niet. Je komt hier nauwelijks. Maar Jeroen kan natuurlijk een poll houden, misschien zijn er toch meer mensen die het kennen en handig vinden.

Of je vraagt aan Tapastalk of ze RSS-support inbouwen ;) Het forum werkt met geen van de in hun FAQ vermelde systemen dus dat zou zomaar de makkelijkste optie kunnen zijn en het klinkt minder vreemd dan het is. RSS wordt immers vrij algemeen gebruikt.

Ik gebruik zelf overigens geen RSS-feed of mailnotificatie maar gewoon altijd de latest pagina, dat is voor mij voldoende feed en precies op de momenten dat ik er zin in - of tijd voor heb.

Op 24 juni 2014 12:25:56 schreef Whatsinaname:
Alleen Circuitsonline ondersteunt dit (nog) niet.

Dat lijkt me vrij sterk. Ik kom op redelijk wat fora en heb nog nooit van tapatalk gehoord.

Maarja, ik heb dan ook geen fruit. Dat scheelt een hoop problemen.

Voor zover ik weet zit het niet in de planning.

Het wordt op best wel veel (PhPBB based) fora gebruikt waar ik kom. Het is ook best wel handig , via je smartphone fatsoenlijk geformatteerd de berichten te kunnen lezen ipv met een vergrootglas een site op een smartphone schermpje te gaan zitten ontcijferen.

Nu moet ik zeggen dat CO wel een forum is wat ik zowiezo op mijn laptop bekijk en niet op mijn smartphone.

Tapatalk is op zich wel een hele bekende, ook op Android. Maar het richt zich natuurlijk op de bekende standaard PHP-forums...

[edit](ho, bprosman was me voor..)

Een iets moderner CSS (flexibel/bootstrap grid bijvoorbeeld) zou wel een stap zijn, want met name op een klein scherm (mobieltje van 3,7" ofzo) blijf je nogal aan het in- en uitzoomen. En ook ik kijk meestal op de lap- of desktop, maar ik zit ook weleens bij de bushalte.

[Bericht gewijzigd door Jochem op (56%)]

Ik vind tapatalk een hele aardige, maar CO werkt op mijn android ook prima zonder. Tenminste, op Firefox, op de andere browsers is CO onleesbaar omdat de tekst niet opnieuw geformatteerd word.

Ik ken tapatalk trouwens alleen maar van het wetenschapsforum.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (15%)]

Ik vind het nogal storend dat veel sites zich standaard aanpassen op weergave via smartfones.
Je krijgt dan enorme koeieletters zodat er maar een beperkt aantal regels op je scherm gaan die je op een paar meter afstand nog kunt lezen...
Nieuwe forumsite van Microchip bijvoorbeeld. (er gaat nog maar 1 topic of response tegelijk op het scherm)
Je krijgt dan het gevoel dat je naar een site voor kleuters zit te kijken... :)

2 vingers op het scherm met een afstand tussen en dan naar elkaar toe trekken :)

Soms kan je dan in een footer nog ergens kiezen voor de 'normale' weergave.

Dag,

CO loopt prima op mijn samsung galaxy S3 en op mijn samsung tablet Tab 3 (10,1 inch), als browser google chrome, Android versie 4.3

Laptop gebruik ik buiten de werkuren nauwelijk, tenzij voor textverwerking en tijdens de winteravonden voor fotoshop toestanden...

groeten

Robbe

Het lijkt erop dat de meeste reacties komen van forumleden die weinig of geen ervaring hebben met Tapatalk maar er wel een mening over hebben. Onbekend maakt in dit geval misschien ook onbekend.

Geloof mij, Tapatalk is qua gebruiksgemak werkelijk niet te vergelijken met het lezen via een browser.

Zelf zit ik op zes fora waarvan er één het niet ondersteunt dus vanuit mijn oogpunt is Tapatalk gewoon een heel gangbare app en zeker niet alleen aan Apple gebonden.
De iPad is een lang verhaal, ben zelf ook meer PC man maar de iPad bevalt eerlijk gezegd beter dan verwacht.

Verder ben ik een gewone gebruiker en weet niets van de techniek achter fora en wat wel of niet kan.

Maar goed, de "kenners" hebben gesproken. Wat mij betreft mag hier een slotje op.

Op een forum kan je iets posten, en dan krijg je uiteenlopende reacties en ideëen. Mij verbaast dat niets.

Het heeft in elk geal geen zin om wat verongelijkt te gaan lopen doen (tenminste zo lees ik je laatste zin, correct me if I'm wrong) als die reacties jou niet onmiddelijk massaal bijvallen. Op dezelfde manier als jij het woord "kenners" cynisch gebruikt ben jij ook een "kenner" kennelijk, anders had je wel geweten dat je geen discussie kunt beginnen zonder dat er een discussie ontstaat (...) want zoveel mensen zoveel invalshoeken.

Overigens heb ik zelf in mijn reactie nooit geclaimd kenner te zijn, en lees ik in veel andere reacties juist dat andere mensen wel degelijk tapatalk kennen! Dat ze er niet meteen laaiend enthousiast over zijn en jou niet onmiddelijk bijvallen, doet daar niets aan af.

Zoals ik al hintte, is er voor dit forum waarschijnlijk geen standaard-plugin.

Dat maakt dus dat het waarschijnlijk veel werk is, en daarom begon ik ook al over het ondersteunen van RSS-feeds (die ik ook niet gebruik en waar ik dus ook geen oordeel over heb, maar ze schijnen in het forum te zitten en zijn dus mogelijk bruikbaar).

Wat ik wel jammer vind, is dat Jeroen (degene die de forumtechnische knopen doorhakt) niet reageert. Hij zou kunnen beslissen om onder de doelgroep van het forum een peiling te houden als hij er wat in zou zien.

Zou je dus met een echte "kenner" willen spreken, kan je altijd Jeroen even mailen en op dit topic attenderen.

Ik ken Tapatalk, en vind het geen echte toevoeging voor het forum, je kan net zo goed dit op je tablet lezen.

Op 1 juli 2014 15:38:22 schreef Whatsinaname:
Het lijkt erop dat de meeste reacties komen van forumleden die weinig of geen ervaring hebben met Tapatalk maar er wel een mening over hebben. Onbekend maakt in dit geval misschien ook onbekend.
[...]
Maar goed, de "kenners" hebben gesproken. Wat mij betreft mag hier een slotje op.

Beetje minder cynisch mag ook, je hebt een paar duidelijke gefundeerde meningen kunnen lezen van kenners, helaas niet in jouw voordeel.