Hedendaagse elektronica van beschamende kwaliteit

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat je dat goed ziet.

En bij een printer die met de computer verbonden is, vermoed ik dat je al een heel eind bent als je alleen een kale driver installeert inplaats van een compleet pakket van honderden MB waar HP zo bekend om staat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 oktober 2016 16:10:34 schreef GJ_:
Het enige wat mij tegenstaat van (onder andere?) HP is dat ze zonder dat je er iets van weet de printers via internet updaten en functionaliteit weghalen, zoals het niet meer accepteren van andere dan originele HP cartridges.

Dat wat recent gebeurde bij een hele rits HP printers is dat ze vanaf 13 september ineens geen immitatie-cartridges meer accepteerden. Maar anders dan je zou verwachten deden printers met oudere firmware, en die ook niet aan het netwerk hadden gezeten dat ook ineens. Het zat dus al ingeprogrammeerd als een soort 'doomsday'. Ook niet wenselijk, maar het had in dit geval dus niks te maken met een ongewenste internet-update.

If you want to succeed, double your failure rate.

dan wordt het zaak om de printjes die in de originele cartridges zaten te bewaren om vervolgens in de neppers te steken zodat de printer ze wel pikt :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 15 oktober 2016 23:27:42 schreef Jochem:
Het zat dus al ingeprogrammeerd als een soort 'doomsday'. Ook niet wenselijk, maar het had in dit geval dus niks te maken met een ongewenste internet-update.

en mag dat zomaar? dat ze er iets in programmeren waardoor die na enige tijd ineens anders werkt

lees: geen goedkope inkt meer accepteerd waardoor je beslist de printer te vervangen ipv dure cartridges te kopen. stel dat HP na 5jaar beslist om bepaalde cartridges niet meer te bouwen, daar sta je dan met een waardeloos toestel zonder originele cartridges en waarbij goedkope niet aanvaard worden

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

kwestie van de juiste toner hebben staan om bij te kunnen vullen :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 16 oktober 2016 10:37:25 schreef testman:
kwestie van de juiste toner hebben staan om bij te kunnen vullen :P

toner is geen inkt ;-) Persoonlijk zou ik toner nooit bijvullen cq in willen ademen.

Persoonlijk zou ik toner nooit bijvullen cq in willen ademen.

Goed geventileerd, beschermd (maskertje) en met de goede hulpmiddelen is het prima te doen. En als je de tonercartridge helemaal afvult, duurt het heel lang tot de volgende beurt :-)

weeg een volle cartridge en een lege cartridge, dan weet je wat erin zit aan toner. vergeet ook niet de afvaltoner opslag leeg te maken, dat zit vaak in de cartridge zelf bij die kleine printers. anders loopt de boel vast, er kan niet veel meer in die ruimte als 1x bovenop de originele inhoud. afvaltoner uit dezelfde cartridge kan ook weer terug bij de toner, kun je ook nog even op vooruit. iets van 1/5 deel van de toner wordt afvaltoner als je alleen tekst print.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Kruimel

Golden Member

Een stel testsnoeren dat ik wilde gebruiken voor 3A gaven een tikkeltje veel spanningsval:

https://farm4.staticflickr.com/3929/33196862763_5cae581c4e_z.jpg

En nee, het is geen los contactje, de draden zijn echt zo dun:

https://farm3.staticflickr.com/2927/33968267346_8cb19ae95e_z.jpg

Toch maar aan de Hirschmann zo te zien...

Groet,
Kruimel

Bekend probleem. Ik heb ook een paar setjes, in de meeste gevallen zit er verkoperd staaldraad in. Let maar eens op, de draad zelf wordt aangetrokken door 'n magneet.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

ah, de mini uitvoering van de flut startkabel :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
bjokal

Golden Member

Je hebt ze ook nog in "high current" uitvoering.
Grotere klemmen, maar hetzelfde dunne apenhaar met een veel dikkere isolatie ;-)

1 voordeel, bij een sluiting doet de draad meteen dienst als begrenzings-weerstand.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
High met Henk

Special Member

is een vertaal foutje van onze chinees:
high current moet zijn high resistance of high voltage drop

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 14 oktober 2016 21:16:46 schreef Tidak Ada:
Als je het IP-adres van de driver weet, kun je natuurlijk een IP block in je router/firewall zetten voor in- en uitgaande verbinding, maar zorgen dat hij op het intranet bereikbaar blijft, als ik het goed zie...

Al dit soort netwerk/software werkt als E.T.: "Phone... home..." :)

Het makkelijkste dat in 99,99% van de thuis-/bedrijfsnetwerken werkt is een http verbinding naar buiten. De printer- of driversoftware probeert dit elke X uur, haalt z'n commando's of nieuwe software op, rapporteert z'n welbevinden en ander gedrag van het baasje en 'mothership' is weer volledig op de hoogte..

Particulieren of bedrijven die uitgaand webverkeer tegenhouden moet je echt met een vergrootglas zoeken. En misschien kan je ook beter een uptodate printer hebben die cartridges weigert dan een virus dat zich in de verouderde printer nestelt en zo allerlei fratsen uithaalt.

LetterHenk

Golden Member

Op 13 april 2017 14:09:25 schreef bjokal:
Je hebt ze ook nog in "high current" uitvoering.
Grotere klemmen, maar hetzelfde dunne apenhaar met een veel dikkere isolatie ;-)

1 voordeel, bij een sluiting doet de draad meteen dienst als begrenzings-weerstand.

inlush cullent limitel cable

Action expresses priorities LH

de printer alleen via usb gebruiken, via een printserver. wrs zit er geen communicatie met het thuisfront op de usb :P

[Bericht gewijzigd door testman op donderdag 13 april 2017 18:35:56 (54%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Kruimel

Golden Member

Weer een stukje bekabeling... Ik kocht laatst deze baanpluggen op Banggood (moet je ook niet doen, ik weet het) in de hoop dat het wat was. Dat viel tegen... Ik heb hier een foto van één van de banaanpluggen buiten de plastic behuizing, één met het metalen veertje los, en eentje die ik heb aangepast om wel te werken.

https://farm5.staticflickr.com/4329/35786566632_c46894a3ba_z.jpg

Het blijkt dus dat als je deze dingen in een 4mm gat stopt de veer nog steeds groter is dan de pen waar hij omheen zit. Dat wil dus zeggen dat er nog steeds speling zit in de steker, en het contact intermittent is. Bij de rechter heb ik met een slijpschijfje een stukje metaal weggeslepen zodat de veer zich volledig kan sluiten om de pen. De veerkracht van het materiaal is vrij matig, dus het verwijderen van de pen heeft hem eigenlijk al te ver open gevouwen om nog echt lekker contact te maken. Op zich geen drama, €3 door de plee, maar toen ik daarom een negatieve recentie schreef werd die domweg niet gepubliceerd! :o

Ook belangrijk: bigclivedotcom publiceerde recent een filmpje van een labvoeding die in brand vloog tijdens gebruik, en merkte in een later filmpje, na er zelf één te hebben aangeschaft, op dat de stekers van de geleverde snoeren nogal slecht contact maakten met de draad en vrij warm werden en wellicht de oorzaak waren, want in de voeding die hij had werd niets opvallend heet met een vergelijkbare belasting (1x een weerstandje op 80°C). Dat zou je met deze stekers dus ook kunnen overkomen!

Op 16 juli 2017 14:45:51 schreef Kruimel:
Weer een stukje bekabeling... Ik kocht laatst deze baanpluggen op Banggood (moet je ook niet doen, ik weet het) in de hoop dat het wat was. Dat viel tegen... Ik heb hier een foto van één van de banaanpluggen buiten de plastic behuizing, één met het metalen veertje los, en eentje die ik heb aangepast om wel te werken.
...

Tja daarom heet het dus "Bang good". Om op z'n Nederlands goed bang van te worden.

die braskabels met zo'n schroefje door de isolatie heen, tis net als met de startkabels en krokosnoertjes, je moet die dingen modificeren voor ze nog enigsinds bruikbaar zijn.

toen ik m'n grote dummyloads had gebouwd, en deze samen liet testdraaien op 1 servervoeding, bleken de meetkabels ook wel een aanpassing nodig te hebben, de boel wordt dermate heet dat pvc meetkabels niet aan te raden zijn. met de 80A die er liep heb ik 6mm2 siliconen kabels gemaakt met hirschmann lamelstekkers die wat opgeboord moesten worden, voor die dikte kabel is er niet veel :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Eén keer heb ik een bosje testsnoertjes 'made in China' (of omstreken) gekocht en ik was direct genezen.
De krokodillenbekjes waren gammel en de snoertjes waren met de isolatie tussen de krokodillenbekjes geklemd waardoor 9 van de 10 snoertjes niet werkten.
Ik hou het maar bij Hirschmann, veel betrouwbaarder. En zoveel duurder zijn die nu ook weer niet.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 16 juli 2017 14:45:51 schreef Kruimel:...

Ach, en bij Farnell koop je goede Banana Plugs voor weinig geld. Heb deze uit 25.413.x serie veel in gebruik hier.

http://nl.farnell.com/w/c/test-measurement/test-connectors-ic-clips/ba…

I love it when a plan comes together !
Shiptronic

Overleden

Op 16 juli 2017 19:22:11 schreef evdweele:
Eén keer heb ik een bosje testsnoertjes 'made in China' (of omstreken) gekocht en ik was direct genezen.
De krokodillenbekjes waren gammel en de snoertjes waren met de isolatie tussen de krokodillenbekjes geklemd waardoor 9 van de 10 snoertjes niet werkten.
Ik hou het maar bij Hirschmann, veel betrouwbaarder. En zoveel duurder zijn die nu ook weer niet.

Die fout ook 1x gemaakt, na een poos fout zoeken de oorzaak te hebben gevonden, de hele zooi in de kliko gegooid

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Tidak Ada

Golden Member

Heb ooit ook zo'n bosje gekocht. Daar heb ik alle draadjes vanaf geknipt en de klemmetjes aan mijn eega gegeven, die er iets met kraaltjes mee doet (géén ferriet :+) :D

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Kruimel

Golden Member

Op 16 juli 2017 19:34:02 schreef ritmeester:
[...]
Ach, en bij Farnell koop je goede Banana Plugs voor weinig geld. Heb deze uit 25.413.x serie veel in gebruik hier.

http://nl.farnell.com/w/c/test-measurement/test-connectors-ic-clips/ba…

Ok, dan ga ik er daar een paar van bestellen denk ik. Thanks voor de tip!