Hedendaagse elektronica van beschamende kwaliteit

maartenbakker

Golden Member

Op 13 oktober 2016 22:26:50 schreef dijkmane:
[...]

die Samsung printers zijn echt te plastic en goedkoop gebouwd en presteren daar ook naar.

Kun je dat toelichten? Als je hetzelfde bedrag besteedt aan een Samsung en aan een HP heb je naar mijn idee een betere printer als je de Samsung neemt. Vooral in de goedkopere klasse. Een beetje tot mijn verbazing, maar toch.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
buckfast_beekeeper

Golden Member

Ik ben alleszins heel content met mijn samsung recto/verso laser netwerk printer.

Wat maakt het uit dat de kast van ABS is? Het is de kwaliteit van het binnenwerk dat telt. Uiteraard kan ik een small office printer (Samsung CLP-680DPW) niet vergelijken met de Konica/Minolta C554e op het werk. Is ook niet de bedoeling. Een apparaat van 400€ of 1 van >25000$ is nu eenmaal een hele wereld van verschil.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
maartenbakker

Golden Member

HP kasten en loopwerken zijn ook van ABS. De tijd dat er veel ijzer in printers zat is al jaren voorbij.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 14 oktober 2016 13:23:25 (53%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Het enige wat mij tegenstaat van (onder andere?) HP is dat ze zonder dat je er iets van weet de printers via internet updaten en functionaliteit weghalen, zoals het niet meer accepteren van andere dan originele HP cartridges. Zelf vonden ze het een verbetering ;-)

Dat zit in het verdienmodel. Ze verkopen die printers onder de kostprijs en halen dat gemiste geld terug via de verkoop van veel te dure cartridges.
Als ze de printers voor een normale prijs zouden verkopen zouden die misschien wel 2 keer zo duur worden, en de prijs van de cartridges kan dan terug naar 1 euro per stuk.

GJ_

Moderator

Ja, dat verdienmodel is bekend. Neemt niet weg dat ongevraagd op afstand gekochte apparaten aanpassen m.i. niet zou moeten mogen. HP is niet de enige die dit doet trouwens.
Nou dwaal ik een beetje af, het heeft niks met de kwaliteit van de elektronica zelf te maken. En daarover heb ik bij HP nooit te klagen gehad.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op vrijdag 14 oktober 2016 16:55:27 (30%)

Netwerkkabel van de PC er uit trekken als je de printer aanzet. Dan kunnen ze er niet bij.

Tidak Ada

Golden Member

Jammer als je printer een netwerkprinter is, dan gaat het balletje niet op.

Is er van Brother bekend dat die ook zoiets flikken?
Ik heb een A3 printer van die jongens, maar die is niet geschikt voor een 64 bit systeem, maar kan er wel via het netwerk mee draaien.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

hp spul is doorgaans beter bekend vooral als merk in de wereld, bij de recykelaar worden de hp printers en computers apart opgekocht. daar is bij andere merken geen interesse voor.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

Hoe zou het Boze Internet nu weten dat jouw printer geupdated wil worden?
Ik neem aan dat op het modem een vuurmuur zit.
En Linux systemen zijn toch niet zo makkelijk te kraken?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 14 oktober 2016 19:53:02 schreef mel:
Hoe zou het Boze Internet nu weten dat jouw printer geupdated wil worden?
Ik neem aan dat op het modem een vuurmuur zit.
En Linux systemen zijn toch niet zo makkelijk te kraken?

Wat dacht je van printerdrivers cq printerconfiguratie software enzovoort..geheid dat er wel iets in zit als een 'backdoor'

mel

Golden Member

dan zou er toegang moeten zijn via een poort.
Moet die eerst open staan..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Tidak Ada

Golden Member

Als jij weet welke... Misschien poort 25?
En kan jij die poortinstelling van je printer software wijzigen, ook die van de WiFi module??

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Gaat de andere kant op. De driver/software welke verbinding maakt met een server van de fabrikant. Een netwerk printer kan dit natuurlijk nog makkelijker door de firmware.

Tidak Ada

Golden Member

Als je het IP-adres van de driver weet, kun je natuurlijk een IP block in je router/firewall zetten voor in- en uitgaande verbinding, maar zorgen dat hij op het intranet bereikbaar blijft, als ik het goed zie...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat je dat goed ziet.

En bij een printer die met de computer verbonden is, vermoed ik dat je al een heel eind bent als je alleen een kale driver installeert inplaats van een compleet pakket van honderden MB waar HP zo bekend om staat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 oktober 2016 16:10:34 schreef GJ_:
Het enige wat mij tegenstaat van (onder andere?) HP is dat ze zonder dat je er iets van weet de printers via internet updaten en functionaliteit weghalen, zoals het niet meer accepteren van andere dan originele HP cartridges.

Dat wat recent gebeurde bij een hele rits HP printers is dat ze vanaf 13 september ineens geen immitatie-cartridges meer accepteerden. Maar anders dan je zou verwachten deden printers met oudere firmware, en die ook niet aan het netwerk hadden gezeten dat ook ineens. Het zat dus al ingeprogrammeerd als een soort 'doomsday'. Ook niet wenselijk, maar het had in dit geval dus niks te maken met een ongewenste internet-update.

If you want to succeed, double your failure rate.

dan wordt het zaak om de printjes die in de originele cartridges zaten te bewaren om vervolgens in de neppers te steken zodat de printer ze wel pikt :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 15 oktober 2016 23:27:42 schreef Jochem:
Het zat dus al ingeprogrammeerd als een soort 'doomsday'. Ook niet wenselijk, maar het had in dit geval dus niks te maken met een ongewenste internet-update.

en mag dat zomaar? dat ze er iets in programmeren waardoor die na enige tijd ineens anders werkt

lees: geen goedkope inkt meer accepteerd waardoor je beslist de printer te vervangen ipv dure cartridges te kopen. stel dat HP na 5jaar beslist om bepaalde cartridges niet meer te bouwen, daar sta je dan met een waardeloos toestel zonder originele cartridges en waarbij goedkope niet aanvaard worden

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

kwestie van de juiste toner hebben staan om bij te kunnen vullen :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 16 oktober 2016 10:37:25 schreef testman:
kwestie van de juiste toner hebben staan om bij te kunnen vullen :P

toner is geen inkt ;-) Persoonlijk zou ik toner nooit bijvullen cq in willen ademen.

Persoonlijk zou ik toner nooit bijvullen cq in willen ademen.

Goed geventileerd, beschermd (maskertje) en met de goede hulpmiddelen is het prima te doen. En als je de tonercartridge helemaal afvult, duurt het heel lang tot de volgende beurt :-)

weeg een volle cartridge en een lege cartridge, dan weet je wat erin zit aan toner. vergeet ook niet de afvaltoner opslag leeg te maken, dat zit vaak in de cartridge zelf bij die kleine printers. anders loopt de boel vast, er kan niet veel meer in die ruimte als 1x bovenop de originele inhoud. afvaltoner uit dezelfde cartridge kan ook weer terug bij de toner, kun je ook nog even op vooruit. iets van 1/5 deel van de toner wordt afvaltoner als je alleen tekst print.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Kruimel

Golden Member

Een stel testsnoeren dat ik wilde gebruiken voor 3A gaven een tikkeltje veel spanningsval:

https://farm4.staticflickr.com/3929/33196862763_5cae581c4e_z.jpg

En nee, het is geen los contactje, de draden zijn echt zo dun:

https://farm3.staticflickr.com/2927/33968267346_8cb19ae95e_z.jpg

Toch maar aan de Hirschmann zo te zien...

Groet,
Kruimel

Bekend probleem. Ik heb ook een paar setjes, in de meeste gevallen zit er verkoperd staaldraad in. Let maar eens op, de draad zelf wordt aangetrokken door 'n magneet.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!