Ik heb een klapschakelaar volgens dit schema:

Deze werkt perfect. Ik ben deze aan het inbouwen in een houten kastje. Deze wil ik namelijk gebruiken voor een Geocache op een leuke locatie buiten. De houten kast blijkt nu echter als een klankkast te werken. Bij het licht aanraken van de kast reageert de schakeling al, terwijl deze buiten de kast alleen reageert op een klap. Hier probeer ik een oplossing voor te vinden. Door de weerstand R2 te te verkleinen kan ik volgens mij de gevoeligheid minder maken. Maar ik twijfel of dat voldoende is.
Ik geprobeerd de microfoon te isoleren door de schakeling in een eierdoosje te leggen in het houten kastje. Maar dat maakt helemaal geen verschil. Ook met noppenfolie niet.
De microfoon is een 'electret microphone'. Ik overweeg deze microfoon via een draad aan de onderkant naar buiten te laten gaan, zodat deze minder gevoelig wordt bij aanraking van de kast. Ik vermoed dat dit de enige werkende oplossing is. Echter deze microfoon is niet waterdicht. Is deze op een of andere manier toch waterdicht te maken cq te beschermen tegen vocht?
Of weet iemand wellicht een andere oplossing voor dit probleem?